Enkele maanden geleden heb ik VDSL modem (Experiabox v10) verruild voor een Fritz!Box 7581. In principe ging de wissel zonder problemen na het volgen van de wizard in de 7581 waarbij ik profiel Telfort heb gekozen. Provider is Budget op het koper van KPN.
Sinds deze wissel zie ik echter dat de VDSL snelheid nog maar ~70/23mbit is. Dit was met de Experiabox altijd ~110/30mbit.
Ik zie het volgende in de 7581 onder DSL information:
/f/image/BdQuPKKNRrVfco7upymqsDxU.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/9bMwBs0BSPPk42N848XJLVnI.png?f=fotoalbum_large)
Nu zit ik met 2 vragen:
- Is de Fritz!Box 7581 technisch gezien in staat dezelfde snelheid te halen op het kopernetwerk van KPN? Ik dacht namelijk van wel.
- Zo ja, waarom haal ik dan een lagere snelheid als met de Experiabox? Kan dit nog aan een setting liggen? Er is niet bijster veel in te stellen aan de DSL settings in de 7581, enkel annex A of B en een aanvinkbare "Limit DSL sync rate to the available bit rate".
Sinds deze wissel zie ik echter dat de VDSL snelheid nog maar ~70/23mbit is. Dit was met de Experiabox altijd ~110/30mbit.
Ik zie het volgende in de 7581 onder DSL information:
/f/image/BdQuPKKNRrVfco7upymqsDxU.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/9bMwBs0BSPPk42N848XJLVnI.png?f=fotoalbum_large)
Nu zit ik met 2 vragen:
- Is de Fritz!Box 7581 technisch gezien in staat dezelfde snelheid te halen op het kopernetwerk van KPN? Ik dacht namelijk van wel.
- Zo ja, waarom haal ik dan een lagere snelheid als met de Experiabox? Kan dit nog aan een setting liggen? Er is niet bijster veel in te stellen aan de DSL settings in de 7581, enkel annex A of B en een aanvinkbare "Limit DSL sync rate to the available bit rate".