ci+ module ziggo hopeloos traag!! Verouderde software

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvh289
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-08 21:00
Ik vraag mij af of ik de enige ben die ziggo on demand (ci+-module) als extreem langzaam en verouderd ervaar. Het kan veel beter. Ik gebruik ook google tv (tip: op fnac voor 75 euro) op tweede tv en dat werkt prima en snel met de ziggogo app (echt een een aanrader). De reden voor de ci+ module is noodgedwongen; de mediabox is veel te groot voor mijn "hangende" tv kast. Ook niet echt klantvriendelijk om verouderde apparatuur aan te bieden (kpn levert een prachtig klein kastje met bt remote <kan dus achter deurtje>). Heeft iemand tips om dit probleem op te lossen? Ik heb alles getest en de uitkomst m.i. is: verouderde (niet geupdate) techniek.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb hier een Xiaomi TV met Google en Ziggo Go.
Handig op de slaapkamer omdat ik geen coax daar heb.
Maar de kwaliteit van Ziggo Go is slechter dan die van CI+, dus ik gebruik een Humax met kaartje en een CI+ in de woonkamer.
On demand gebruik ik ook bijna nooit, maar dan wel op de Humax en niet op de trage Samsung TV.

Geen haar op mijn hoofd die een Horizon accepteert in huis.

[ Voor 13% gewijzigd door DJMaze op 21-06-2021 20:51 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ziggo on demand rechtstreeks via de CI+ Module werkt inderdaad vrij brak. Als je niet aan een Mediabox wilt beginnen, zou ik voor je eerste tv ook gewoon een Chromecast met Google TV halen. Dan gebruik je de CI+ Module voor tv in de beste beeldkwaliteit en de Chromecast met Google TV voor on demand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:30
Niet alleen bij ci+, maar ook bij een decoder als Humax of Samsung is om-demand heel traag. De hele interface wordt remote gerenderd, en waar Google met Stadia dat zonder merkbare vertraging kan, lijkt het bij Ziggo of de servers op de donkere kant van de Maan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 08:40

Hoicks

Techno!

Ik heb wel eens meegemaakt dat een tv niet voorruit te branden is door een brakke hdd die aan de tv hing. Verder is Ziggo itv brak ja.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ook net begonnen met wat series kijken op Ziggo via mijn CI+ module maar dat is echt een waardeloos systeem als je Netflix gewend ben.

De Interface gaat super traag en als een aflevering afgelopen is moet je de volgende weer in het menu kiezen.
Ook kan je de intro niet overslaan.

Dat zijn toch wel dingen waarmee we verwend zijn bij Netflix.

Volgens mij heb ik een CI+ 1.3 versie maar nieuwere zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik neem aan dat Ziggo toch kan overstappen op nieuwe en snellere CI+ modules?
Kunnen ze gelijk het voormalig UPC gebied meenemen waar interactief via CI+ module nog steeds niet mogelijk is.
Pagina: 1