Ik heb grote handen, zit acht of meer uur per dag achter de pc voor kantoorwerk en gamen, ben verschrikkelijk gevoelig voor lag (lees: een zeikerd) en zoek een fijne muis. Wat ik wel wil:
Yays en nays uit het verleden:
Logitech G300s: nee. Gammel (kraakt), te veel knoppen, te veel Always-met-vleugels.
:fill(white):strip_exif()/i/2002603852.jpeg?f=thumblarge)
Logitech G400(s): yay! Maar niet meer verkrijgbaar.
:fill(white):strip_exif()/i/1363775706.jpeg?f=thumblarge)
Steelseries Rival: nee. Smelt in de hand, niet in de mond. De duimpad heeft nu een gat.
:strip_exif()/i/1386065396.png?f=thumblarge)
Een voorloper van de MX518, maar dan in net zulk saai grijs/zwart: yay! Ik weet zeker dat ik deze heb gehad en dat 'ie fijn in de hand lag, maar volgens het Internet was de MX510 alleen in blauw en rood te koop, MX500 dan?
:fill(white):strip_exif()/i/2002527192.jpeg?f=thumblarge)
Dus, beste Tweakers, welke muis voldoet aan mijn eisen, en is verkrijgbaar voor maximaal een euro of honderd?
Die laatste (MX518) is nu te koop, maar volgens verschillende reviews "voelt 'ie niet echt premium", oftewel, alweer waaibomenplastic.
- Groot
- Zwaar
- Stevig
- Draad
- Unidextermerkbaar rechtshandig
- Twee duimknoppen
- Klein: ken je van die Dell-minimuisjes die je bij een laptop kreeg? Dat voelt als een golfbal in de muis (ha-ha) van m'n hand. Ik wil niet dat m'n vingers de tafel raken als ik m'n hand op m'n muis laat rusten.
- Licht: de muis moet niet onder mijn hand vandaan lopen.
- Draadloos: ik heb verschillende generaties draadloze muizen gehad of gebruikt, en als ze al niet m'n destijds draadloze koptelefoon deden storen, dan gingen ze wel haperen als ik het WiFi-netwerk zwaar belastte. Of je had ook zo'n generatie muizen die zichzelf uitschakelden na een paar seconden niet te zijn gebruikt, om vervolgens na een paar millimeter beweging pas weer in te schakelen. Furieus werd ik daarvan. Of ze vraten batterijen en waren uiteindelijk 24/7 aangesloten aan de draad, die dan los ging bij te enthousiast muizen. Wisselbare accu's? Nee, bedankt.
- Multifunctioneel scrollwiel: ik wil géén scrollwiel dat ook naar links en rechts kan, of dat je kunt indrukken om het in de vrije loop te laten. Dat klik ik zevenhonderd keer per dag per ongeluk aan.
- Universeel: ik wil ook geen muis die zowel links- als rechtshandig te bedienen is, want iets dat overal goed in wil zijn, is dat uiteindelijk nergens in.
- Neprubber/zacht plastic: ik wil geen muis die smelt in m'n hand, of zwarte korrels achterlaat op m'n vingers.
- Dun plastic: als ik in de muis knijp, moet 'ie niet piepen. Geen gekraak, geen losse onderdelen, gewoon een bonk stevig materiaal.
- Transformer: het moet ook niet zo'n R.A.T.-muis zijn die eruit ziet alsof 'ie elk moment kan veranderen in een aandoenlijk minirobotje dat vervormt, opstaat en je kapotdoodlasert. En niet omdat ik niet van futuristisch houd, maar omdat ieder randje aan die dingen potentieel voor irritatie zorgt bij langdurig gebruik.
- Veelknoppig: vier knoppen is genoeg. Links, rechts, back en forward. Meer gebruik ik niet.
Yays en nays uit het verleden:
Logitech G300s: nee. Gammel (kraakt), te veel knoppen, te veel Always-met-vleugels.
:fill(white):strip_exif()/i/2002603852.jpeg?f=thumblarge)
Logitech G400(s): yay! Maar niet meer verkrijgbaar.
:fill(white):strip_exif()/i/1363775706.jpeg?f=thumblarge)
Steelseries Rival: nee. Smelt in de hand, niet in de mond. De duimpad heeft nu een gat.
:strip_exif()/i/1386065396.png?f=thumblarge)
Een voorloper van de MX518, maar dan in net zulk saai grijs/zwart: yay! Ik weet zeker dat ik deze heb gehad en dat 'ie fijn in de hand lag, maar volgens het Internet was de MX510 alleen in blauw en rood te koop, MX500 dan?
:fill(white):strip_exif()/i/2002527192.jpeg?f=thumblarge)
Dus, beste Tweakers, welke muis voldoet aan mijn eisen, en is verkrijgbaar voor maximaal een euro of honderd?
Die laatste (MX518) is nu te koop, maar volgens verschillende reviews "voelt 'ie niet echt premium", oftewel, alweer waaibomenplastic.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...