Hola,
In mijn huis heb ik drie Ubiquiti AP's draaien. De Pro en 1 van de Lite zijn bedraad aangesloten. Daarnaast ligt er nog 1 Lite in het ketelhok die niet bedraad verbonden is met het WiFi netwerk.
In de meterkast komt Ziggo binnen en dus 2 van de AP zijn direct aangesloten op de Ziggo modem. Het WiFi netwerk heeft dezelfde SSID (laten we zeggen "H") voor 2.4 en 5 GHz en hetzelfde wachtwoord. Zowel vanuit het modem als de AP's.
De Ubiquiti topologie staat hieronder in het plaatje:
/f/image/6M1dxDpFd6Twgr95pdhfMF8f.png?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik 2 issues waar ik een beetje horendol van word:
In mijn huis heb ik drie Ubiquiti AP's draaien. De Pro en 1 van de Lite zijn bedraad aangesloten. Daarnaast ligt er nog 1 Lite in het ketelhok die niet bedraad verbonden is met het WiFi netwerk.
In de meterkast komt Ziggo binnen en dus 2 van de AP zijn direct aangesloten op de Ziggo modem. Het WiFi netwerk heeft dezelfde SSID (laten we zeggen "H") voor 2.4 en 5 GHz en hetzelfde wachtwoord. Zowel vanuit het modem als de AP's.
De Ubiquiti topologie staat hieronder in het plaatje:
/f/image/6M1dxDpFd6Twgr95pdhfMF8f.png?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik 2 issues waar ik een beetje horendol van word:
- Om de zoveel tijd lopen het AP uit het ketelhok en de woonkamer uit het netwerk. De unifi controller ziet ze dan nog wel, maar hebben dan de status Not Connected of Managed by other. In beide gevallen krijg ik dan een rode status te zien. Ik kan de AP's niet meer vanuit de controller toevoegen en moet ik ze een harde fysieke reset geven en ze weggooien uit de controller (forget this device).
- Het valt me op dat mijn S10 regelmatig de melding geeft (als ik bijvoorbeeld het huis en werkkamer binnenloop):
bij het H- Wifi netwerk. Dan ben ik genoodzaakt het connecteren te forceren of het netwerk te vergeten en weer toe te voegen. Erg onhandig.could not authenticate connection
No drama