Goedemiddag,
Ik bevind mij sinds kort in de uitzoekwereld voor zonnepanelen en systemen en ben na enig uitzoekwerk uitgekomen bij het volgende systeem waar ik graag meer van voor en tegenstanders zou willen weten op basis van ervaring en pros en cons.
Ik wil voor mijn persoonlijke thuissituatie een systeem aanleggen en ben na zoekwerk en afwegingen gekomen tot het volgende systeem;
10 stuks zonnepanelen 390WP Trina Vertex All Black
390WP Trinia vertex All Black
waarvan ik 6 stuks aan de voorzijde van mijn woning wil laten plaatsen in landscape 2 rijen van 3 (staat op het zuiden)
en 4 stuks aan de achterzijde van mijn woning in portrait 2 rijen van 2
Dit systeem wil ik verder laten werken met 5 stuks DS3 micro omvormers van Ap systems. Dit systeem stuurt per micro omvormer 2 panelen aan. Deze nieuwe micro omvormers zijn leverbaar vanaf Q3-Q4 2021.
AP systems DS3
Waarom ik heb gekozen voor een systeem met micro omvormers en wat volgens mij de voordelen zijn;
- monitoring per paneel
- geen omvormer in huis
- langere levensduur dan een string omvormer
- lagere aanschafprijs per micro omvormer
- systeem is eenvoudig uit te breiden
- omzetting van gelijk naar wisselstroom vindt al plaats onder de panelen
Graag zou ik meer horen van anderen over hun bevindingen en eventuele op en aanmerkingen over bovengenoemd systeem.
Foto's
- geen
Beschikbare (dak)ruimte (het betreft hier een schuin pannendak)
- dakvlak 1 (voldoende voor 8 panelen van 1,10 x 1,75: ik leg er 6) helling 43,6 orientatie -29,4
- dakvlak 2 (voldoende voor 6 panelen van 1,10 x 1,75: ik leg er 4) helling 43,6 orientatie -29,4
Schaduw
- dakvlak 1 schaduwverlies 0%
- dakvlak 2 schaduwverlies 0%
Jaarverbruik
- huidig jaarverbruik 3000kWh (systeem is bedoeld voor 3500kWh (uitbreiding koken op inductie))
Huidige elektriciteitsaansluiting
- momenteel 1 fase aansluiting (huidig 5 groepen), meterkast wordt omgebouwd naar NEN1010 3 fase aansluiting met 1 kookgroep + 5 huidige groepen en 2 extra groepen voor de zonnepanelen
Budget en doel
Het budget voor de installatie is € 5.000,-- het doel is volledig zelfvoorzienend voor wat betreft elektriciteitsverbruik en een buffer voor toekomstige uitbreiding.
Wie gaat het project uitvoeren
- installateur
Bijhouden van data
- via de AP systems ECU en bijhorende app
Reeds verkregen offertes
- ja diverse offertes voor string omvormers en een offerte met deze micro omvormers
Regio
- Zeeland
Blij met alle invullende feedback en informatie.
Met vriendelijke groet,
Ik bevind mij sinds kort in de uitzoekwereld voor zonnepanelen en systemen en ben na enig uitzoekwerk uitgekomen bij het volgende systeem waar ik graag meer van voor en tegenstanders zou willen weten op basis van ervaring en pros en cons.
Ik wil voor mijn persoonlijke thuissituatie een systeem aanleggen en ben na zoekwerk en afwegingen gekomen tot het volgende systeem;
10 stuks zonnepanelen 390WP Trina Vertex All Black
390WP Trinia vertex All Black
waarvan ik 6 stuks aan de voorzijde van mijn woning wil laten plaatsen in landscape 2 rijen van 3 (staat op het zuiden)
en 4 stuks aan de achterzijde van mijn woning in portrait 2 rijen van 2
Dit systeem wil ik verder laten werken met 5 stuks DS3 micro omvormers van Ap systems. Dit systeem stuurt per micro omvormer 2 panelen aan. Deze nieuwe micro omvormers zijn leverbaar vanaf Q3-Q4 2021.
AP systems DS3
Waarom ik heb gekozen voor een systeem met micro omvormers en wat volgens mij de voordelen zijn;
- monitoring per paneel
- geen omvormer in huis
- langere levensduur dan een string omvormer
- lagere aanschafprijs per micro omvormer
- systeem is eenvoudig uit te breiden
- omzetting van gelijk naar wisselstroom vindt al plaats onder de panelen
Graag zou ik meer horen van anderen over hun bevindingen en eventuele op en aanmerkingen over bovengenoemd systeem.
Foto's
- geen
Beschikbare (dak)ruimte (het betreft hier een schuin pannendak)
- dakvlak 1 (voldoende voor 8 panelen van 1,10 x 1,75: ik leg er 6) helling 43,6 orientatie -29,4
- dakvlak 2 (voldoende voor 6 panelen van 1,10 x 1,75: ik leg er 4) helling 43,6 orientatie -29,4
Schaduw
- dakvlak 1 schaduwverlies 0%
- dakvlak 2 schaduwverlies 0%
Jaarverbruik
- huidig jaarverbruik 3000kWh (systeem is bedoeld voor 3500kWh (uitbreiding koken op inductie))
Huidige elektriciteitsaansluiting
- momenteel 1 fase aansluiting (huidig 5 groepen), meterkast wordt omgebouwd naar NEN1010 3 fase aansluiting met 1 kookgroep + 5 huidige groepen en 2 extra groepen voor de zonnepanelen
Budget en doel
Het budget voor de installatie is € 5.000,-- het doel is volledig zelfvoorzienend voor wat betreft elektriciteitsverbruik en een buffer voor toekomstige uitbreiding.
Wie gaat het project uitvoeren
- installateur
Bijhouden van data
- via de AP systems ECU en bijhorende app
Reeds verkregen offertes
- ja diverse offertes voor string omvormers en een offerte met deze micro omvormers
Regio
- Zeeland
Blij met alle invullende feedback en informatie.
Met vriendelijke groet,
[ Voor 25% gewijzigd door MdV-ZLD op 21-06-2021 15:41 ]