Toon posts:

ADSL Comfort, HUB, LAN, zoveelste vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier in deze klote stad (60.000 inwoners) hebben ze eindelijk ADSL, vooral na problemen met de centrale.

Ik probeer al twee dagen een oplossing te vinden voor het volgende probleem, ik kom links tegen (ook die niet werken), mensen die elkaar tegenspreken etc, vandaar dat ik deze post, omdat dit mijn situatie is:

Hier hopelijk voldoende info.

Schets:
PC slaapkamer:
Pentium III 650
Windows'98 SE
PCI 3com NIC (voor modem)
PCI Realtek NIC (voor LAN, naar 10 mbit HUB)
10 mbit HUB, 8 poorts
SPEED Touch HOME ADSL modem (geen USB)

Pc zolder:
Pentium II 400
Windows'98 SE of ME of Windows 2000 (advies?)
ISA 3com NIC (voor LAN, naar 10mbit HUB)

Op de PC slaapkamer werkt alles perfect, LAN verbinding naar zolder en internetten via ADSL, leuk.

Welke situatie ik wil:

Beide systemen moet kunnen internetten via ADSL modem, modem sharing dus, heb Wingate (client geeft aan dat ie de server niet kan vinden, terwijl alle instellingen goed zijn, IP en subnet), Winproxy, Winroute en MS ICS getest, 't lukt niet.

Vraag:
Kan het modem m.b.v. een patchkabel of crosskabel direct aan de HUB?
Zo ja, kunnen beide PC's dan op ieder moment, alleen op gezamelijk internetten?
Of moet het modem echt direct naar de NIC in de slaapkamer PC en moet ik perse bijv. wingate of i.d. gebruiken?
Moet ik het modem "tweaken"?
Zit er in het modem een onboard HUB? --> gelezen in een topic.

Zoals jullie zien, nogal wat vragen.
Ik hoop dat het voldoende info is en dat jullie nuttige info, opmerkingen, links hebben, zou ik erg blij mee zijn.

In ieder geval bedankt alvast voor 't lezen hiervan en de moeite!

Alex

Verwijderd

[forum=4] --> [forum=19]

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
ik heb ook adsl comfort, 4 computers met 1 netwerkkaart, 1 pc heeft connectie en winroute draaien, de andere pc's hebben onder tcp/ip bij gateway en dns het ip adres van de pc met connectie, en alles werkt gewoon...

Verwijderd

Probeer dit eens ....

http://www.bruring.com/adsl/article.php?sid=24

Werkt bij mij perfect en is nog legaal ook

Groeten

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Zover ik weet kun je alleen maar met een Hub apart internetten zonder afhankelijk te zijn van de andere pc.
Maar ik denk dat de andere pc soort server is dus die staat 99,9999% altijd aan :?

Defunctus Deo Juvente

Verwijderd

Zie deze thread

[topic=204363/1/25]

hier staat in hoe je tergelijkertijd gebruik kan maken van je adsl modem via een hub. Post van mij staat dan weer een link naar het ombouwen/tweaken van je adsl modem om dit te kunnen doen.

• PhiKwadraat300
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05-2023

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

ik kom morgen wel ff bij je kijken kerel.

:)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reakties tot nu toe, ik ga weer aan de gang!

Fijn weekend!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 augustus 2001 20:19 schreef AMDude het volgende:
ik heb ook adsl comfort, 4 computers met 1 netwerkkaart, 1 pc heeft connectie en winroute draaien, de andere pc's hebben onder tcp/ip bij gateway en dns het ip adres van de pc met connectie, en alles werkt gewoon...
Dus jij hebt je modem ook "getweakt"?

1.1
Wat is het voordeel van de upgrade?
Het grootste voordeel van de tweak is dat er meerdere PC's op 1 modem aangesloten en gebruikt kunnen worden.
Pagina: 1