Hier in deze klote stad (60.000 inwoners) hebben ze eindelijk ADSL, vooral na problemen met de centrale.
Ik probeer al twee dagen een oplossing te vinden voor het volgende probleem, ik kom links tegen (ook die niet werken), mensen die elkaar tegenspreken etc, vandaar dat ik deze post, omdat dit mijn situatie is:
Hier hopelijk voldoende info.
Schets:
PC slaapkamer:
Pentium III 650
Windows'98 SE
PCI 3com NIC (voor modem)
PCI Realtek NIC (voor LAN, naar 10 mbit HUB)
10 mbit HUB, 8 poorts
SPEED Touch HOME ADSL modem (geen USB)
Pc zolder:
Pentium II 400
Windows'98 SE of ME of Windows 2000 (advies?)
ISA 3com NIC (voor LAN, naar 10mbit HUB)
Op de PC slaapkamer werkt alles perfect, LAN verbinding naar zolder en internetten via ADSL, leuk.
Welke situatie ik wil:
Beide systemen moet kunnen internetten via ADSL modem, modem sharing dus, heb Wingate (client geeft aan dat ie de server niet kan vinden, terwijl alle instellingen goed zijn, IP en subnet), Winproxy, Winroute en MS ICS getest, 't lukt niet.
Vraag:
Kan het modem m.b.v. een patchkabel of crosskabel direct aan de HUB?
Zo ja, kunnen beide PC's dan op ieder moment, alleen op gezamelijk internetten?
Of moet het modem echt direct naar de NIC in de slaapkamer PC en moet ik perse bijv. wingate of i.d. gebruiken?
Moet ik het modem "tweaken"?
Zit er in het modem een onboard HUB? --> gelezen in een topic.
Zoals jullie zien, nogal wat vragen.
Ik hoop dat het voldoende info is en dat jullie nuttige info, opmerkingen, links hebben, zou ik erg blij mee zijn.
In ieder geval bedankt alvast voor 't lezen hiervan en de moeite!
Alex
Ik probeer al twee dagen een oplossing te vinden voor het volgende probleem, ik kom links tegen (ook die niet werken), mensen die elkaar tegenspreken etc, vandaar dat ik deze post, omdat dit mijn situatie is:
Hier hopelijk voldoende info.
Schets:
PC slaapkamer:
Pentium III 650
Windows'98 SE
PCI 3com NIC (voor modem)
PCI Realtek NIC (voor LAN, naar 10 mbit HUB)
10 mbit HUB, 8 poorts
SPEED Touch HOME ADSL modem (geen USB)
Pc zolder:
Pentium II 400
Windows'98 SE of ME of Windows 2000 (advies?)
ISA 3com NIC (voor LAN, naar 10mbit HUB)
Op de PC slaapkamer werkt alles perfect, LAN verbinding naar zolder en internetten via ADSL, leuk.
Welke situatie ik wil:
Beide systemen moet kunnen internetten via ADSL modem, modem sharing dus, heb Wingate (client geeft aan dat ie de server niet kan vinden, terwijl alle instellingen goed zijn, IP en subnet), Winproxy, Winroute en MS ICS getest, 't lukt niet.
Vraag:
Kan het modem m.b.v. een patchkabel of crosskabel direct aan de HUB?
Zo ja, kunnen beide PC's dan op ieder moment, alleen op gezamelijk internetten?
Of moet het modem echt direct naar de NIC in de slaapkamer PC en moet ik perse bijv. wingate of i.d. gebruiken?
Moet ik het modem "tweaken"?
Zit er in het modem een onboard HUB? --> gelezen in een topic.
Zoals jullie zien, nogal wat vragen.
Ik hoop dat het voldoende info is en dat jullie nuttige info, opmerkingen, links hebben, zou ik erg blij mee zijn.
In ieder geval bedankt alvast voor 't lezen hiervan en de moeite!
Alex