Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-06 19:49
Hi,
Ik krijg het niet meer voor elkaar om een nieuwe module (circle of stealth) toe te voegen aan m'n plugwise netwerk. Hebben meer mensen hier last van?
Mijn netwerk bestaat uit ~25 devices (circle's en stealths), ik heb verschillende wifi channels geprobeerd.
Wat ik zie is 'The stretch is adding the following modules' -> en dan het ingegeven ID, waar hij dagen in blijft hangen. Ook zie ik bij 'the stretch is removing the following modules' een lijstje van een stuk of 5 oude modules die er maar niet uit gaan.
Iemand tips/tricks?
Het resetten van de strech is een optie waar ik nog liever vanaf blijf, heb ik eerder gedaan maar aangezien dan alle ID's veranderen kost me dat een hoop geknutsel in allerlei domotica scripts.
thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master1104
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-06 23:34
Goedendag,

Zelf liep ik de laatste tijd ook tegen wat problemen aan om Plugwise modules te koppelen. Nu weten de meeste mensen wel dat Plugwise een doorstart heeft gemaakt en o.a. de Stretch niet meer ondersteund wordt, maar er zullen heel wat Tweakers zijn die via Pythonscripts gewoon nog Plugwise prima kunnen gebruiken. (zoals ondergetekende)

Inmiddels is het mij gelukt om alles goed te koppelen en wel door de modules die je wil toevoegen eerste een goede reset te geven. De procedure verschilt enorm per module en soms zelfs per firmware, daarom leek het mij een goed idee om hier mijn bevinden nog even te delen. Zo staat het in ieder geval voor iedereen in de toekomst nog goed vindbaar en hoeft men niet weer uren te zoeken 8)7

Voor de Circles heb ik deze procedure gebruikt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
Voor modules met firmwareversie 2011-05-13:
Haal de Circle uit het stopcontact en plaats deze terug. Schakelt deze pas na enkele seconden in (te horen aan het klik-geluid)? Dan is er geen netwerk toegewezen aan de module en hoeft de Circle niet hersteld te worden.
• Haal de Circle uit het stopcontact.
• Steek de Circle gedurende 2 seconden in het stopcontact, en neem deze weer uit.
• Steek de Circle nogmaals 2 seconden in het stopcontact, en neem deze uit.
• Steek de Circle nu 8 seconden in het stopcontact, en haal deze er weer uit.
• Wacht nu 2 seconden alvorens de Circle terug te steken.
De netwerkinstellingen van de Circle zijn nu verwijderd. (wanneer deze is ingestoken, duurt het enkele seconden voor de klik hoorbaar is)
Als u meerdere Circles tegelijk dient te herstellen, kunt u ze het best naast elkaar in een groot stekkerblok steken en daarmee de procedure voor alle Circles tegelijk uitvoeren.

Voor modules met firmwareversie 2009-09-08 en 2010-11-01
Haal de Circle uit het stopcontact en plaats deze terug. Schakelt deze pas na enkele seconden in (te horen aan het klik-geluid)? Dan is er geen netwerk toegewezen aan de module en hoeft de Circle niet hersteld te worden.
• Neem de Circle uit het stopcontact en steek deze terug. Wacht 2 seconden.
• Herhaal de bovenstaande twee stappen nog twee keer.
Als u meerdere Circles tegelijk dient te herstellen, kunt u ze het best naast elkaar in een groot stekkerblok steken en daarmee de procedure voor alle Circles tegelijk uitvoeren.
Voor modules met firmwareversie 2008-08-26
•Haal de Circle uit het stopcontact, plaats deze terug en tel het aantal seconden tot deze inschakelt (dit is te horen aan het klikgeluid van het relais). Trek hier 6 seconden vanaf. De uitkomst is de reset-interval. Als de uitkomst kleiner is dan 4, houd dan 4 seconden aan.
Voorbeeld: als er 16 seconden verstrijken tussen het in het stopcontact steken van de module en het inschakelen van het aangesloten apparaat, is het reset-interval 16 – 6 = 10 seconden.
• Haal de Circle gedurende 3 seconden uit het stopcontact.
• Plaats de module terug in het stopcontact gedurende het reset-interval.
• Herhaal de bovenstaande stappen nog 2 maal.
• Steek de Circle terug in het stopcontact.

Heeft u de Circle+ gereset?
Dan dient u ook bij de andere Circles de reset-procedure te doorlopen. Uw Stick zal de Circle+ niet meer herkennen. Het opbouwen van het netwerk moet nu opnieuw gedaan worden. Dit is een grotendeels automatisch proces, maar kan wel tot 45 minuten duren.
– Nadat alle Circles en Circle+ gereset zijn, plaatst u die terug op hun oorspronkelijke locaties.
– Start de Configuratie Wizard (via Windows menu Start>Plugwise Source)
– Doorloop de stappen tot stap 5. De Circle+ zal nu niet gevonden worden.
– Klik op de knop met het rode kruisje om de Stick te resetten.
– Als de Stick is gereset, typt u het ID van de Circle+ in het vak en klikt u op de knop met de groene pijl.
– U kunt nu de Configuratie Wizard verder doorlopen. Dit gaat net zoals toen u uw set de eerste keer installeerde, maar het kan langer duren voor de Circles aangemeld zijn.
Bron: Plugwise FAQ, maar nu niet meer vindbaar.

Voor de Switch gebruik ik deze procedure:
code:
1
2
3
- Haal de knop er af en druk met een pennetje het rode knopje links boven ingedrukt. (of middenboven bij een enkelvoudige module) De bovenkant herken je aan de pijltjes die bij geopende behuizing zichtbaar zijn, of aan de leesbare 'Plugwise' tekst als de module nog in elkaar zit.
- Druk met een 2e pennetjes 3,3,9 seconden op het knopje links onder. 
- Laat eerst het onderste knopje los en dan direct daarna het bovenste.

Een alternatieve reset methode voor de Switch (afhankelijk van welke firmware je in de Switch hebt!):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
- Druk drie seconden op de bovenkant van de knop, met de 1-markering. Als de Switch twee knoppen heeft, gebruikt u voor deze procedure de linker knop.
- Druk drie seconden op de onderkant van de knop (op de 0-markering).
- Druk tien seconden op de bovenkant van de knop.

Als na het indrukken van een van de knoppen het controlelichtje langer
aan blijft (enkele seconden), zijn de netwerkinstellingen succesvol
verwijderd. Mocht dit niet het geval zijn, doorloop de procedure dan
opnieuw. Een klok met een secondewijzer kan hierbij van pas komen.

Na het resetten van de module dien je op de Stretch de module toe te voegen middels het serienummer zoals TS ook heeft gedaan. Daarna de modules wakker maken (in WCD steken / batterijen er in en knopje indrukken) en de modules worden na een tijdje toegevoegd aan je netwerk. Een niet-geresette module kan je niet toevoegen aan je netwerk als deze al ergens in een ander netwerk gekoppeld is geweest.

Hopelijk helpt dit anderen in hun zoektocht naar de reset- / koppelprocedure :)

@Mod, mocht dit ergens anders thuishoren dan graag verplaatsen. Gaat mij er om dat anderen deze info ook weer kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwem2016
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-11-2022
Misschien goed om te weten.
Een licentie voor de source stick heeft een maximum van 25 devices.
Een aantal jaren terug (2020) heeft plugwise m'n aantal devices op 250 gezet.
Mogelijk dat de helpdesk dit nog steeds voor je wil doen.
zie Plugwise Helpdesk <helpdesk@plugwise.com>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westd999
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09-03-2023
master1104,
Hartelijk dank voor het delen van de reset procedure, had hem opgeslagen maar nergens meer kunnen vinden en bij Plugwise is ook niets meer te vinden.
Grt John _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideriusj
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:55

sideriusj

gasloos sinds 24-1-2018

Weet iemand ook de reset procedure voor een Plugwise Stretch ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene16
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-03 23:20
dit staat in de handleiding maar wil bij Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6F4kTJa2pVhrb-foMx1pxX1wNM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6P0hEjZbtjKRLduUsjiK4krG.jpg?f=fotoalbum_largemij voor als nog niet lukken
Pagina: 1