Bestelling is verkeerd gemaakt, onvoldoende actie verkoper

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:31
Situatie

Begin mei 5 rolgordijnen op maat besteld.
Deze zijn 25 mei binnen gekomen.
Bleken niet volledig te zijn en de trekkoorden waren ook verkeerd (zitten vast aan rolgordijnen). 26 mei contact gezocht met leverancier, alles zou worden opgehaald en ik zou nieuwe krijgen. Tot op heden niet gebeurd, ondanks wekelijks contact van mij uit en ik constant een terugkoppeling krijg dat er een ophaalafspraak zou worden gemaakt door leverancier. Dat gebeurt dus niet.
Ik heb vorige week aangegeven dat ik de leverancier tot morgen de tijd geef en dat ik anders de aankoop wil cancelen. En mijn geld terug.

Hoe pak ik dit precies aan? Want ik zit natuurlijk al buiten de kopen of afstandtermijn, maar eea is wel verkeerd geleverd.

Edit ; net contact gehad. Blijkbaar staat alles op ophaling voor 24 juni. Dit was men enkel vergeten aan mij door te geven. Ik wacht dit even af. Wel al aangegeven dat als eea niet wordt opgehaald (en is nog ter vervanging) ik overga tot ontbinding van de aankoop

Edit 2 ; idd net mail bevesitiging van de 24ste

[ Voor 17% gewijzigd door maartend op 21-06-2021 12:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:18

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Alles vastleggen (dossieropbouw), in gebreke stellen via een brief en levering van juiste rolgordijnen vorderen binnen redelijke termijn. Als dat geweest is, en ze hebben nog niet geleverd kun je ontbinding van de overeenkomst eisen. Doe dit ook weer schriftelijk. Geef daarbij aan dat de oude rolgordijnen opgehaald kunnen worden en dat je het volledige aankoopbedrag binnen 10 werkdagen weer terug verwacht. Doen ze daar nog niks mee, schakel dan een incassobureau in of start zelf een procedure bij de rechtbank. Als je gelijk krijgt, kun je ermee naar een deurwaarder.

Bereid je voor op een langdurig traject op deze manier. Alternatief is blijven bellen/mailen noem maar op. Wat je kiest, is aan jou zelf natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik ben geen jurist, maar wat ik in dit soort zaken altijd lees is: schriftelijk in gebreke stellen (het liefst per aangetekende brief en ik zou het ook mailen als ik jou was) en alsnog een redelijke termijn geven.

Die redelijke termijn zou ik op een (ruime) week zetten, dus niet op morgen blijven hameren.

En verzamel ook alle gespreksverslagen, mailwisselingen e.d.

Veel succes toegewenst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 12:13

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Titelfix en schopje naar SF.

[ Voor 5% gewijzigd door Ardana op 21-06-2021 11:41 ]

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:51

LankHoar

Langharig tuig

@maartend De WKOA termijn gaat pas in wanneer geleverd is wat besteld is, en dat is nu niet het geval. Echter heb je in dit geval waarschijnlijk geen recht op WKOA, daar het een op maat gemaakt product betreft.

Overigens, wannneer je je updates gewoon als een nieuwe post plaatst, dan leest dat wat makkelijker weg in de tijdslijn :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:36
LankHoar schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:01:
@maartend De WKOA termijn gaat pas in wanneer geleverd is wat besteld is, en dat is nu niet het geval. Echter heb je in dit geval waarschijnlijk geen recht op WKOA, daar het een op maat gemaakt product betreft.

Overigens, wannneer je je updates gewoon als een nieuwe post plaatst, dan leest dat wat makkelijker weg in de tijdslijn :)
WKOA is niet van toepassing, want het is op maat gemaakt*.

*Indien niet een samenstelling van opties is, maar echt volledig custom made.

(Als er opties zijn voor kleur en standaard maten, dan wordt dat NIET gezien als op maat gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:51

LankHoar

Langharig tuig

Sir_Lion schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:19:
[...]

WKOA is niet van toepassing, want het is op maat gemaakt*.

*Indien niet een samenstelling van opties is, maar echt volledig custom made.

(Als er opties zijn voor kleur en standaard maten, dan wordt dat NIET gezien als op maat gemaakt).
Als TS kon kiezen tussen maat 1, 2 en 3, en dat zo besteld heeft, dan is het geen maatwerk. Maar indien TS heeft doorgegeven (of laten opmeten) dat X cm hoog, Y cm breed nodig was, dan is het wel degelijk maatwerk. Daar ligt denk ik de nuance, en dat is mij niet duidelijk uit de OP.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:36
LankHoar schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:34:
[...]

Als TS kon kiezen tussen maat 1, 2 en 3, en dat zo besteld heeft, dan is het geen maatwerk. Maar indien TS heeft doorgegeven (of laten opmeten) dat X cm hoog, Y cm breed nodig was, dan is het wel degelijk maatwerk. Daar ligt denk ik de nuance, en dat is mij niet duidelijk uit de OP.
Dat klopt. Vandaar ook die aanmerking via het sterretje ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:31
Maatwerk was via door mij aangeleverde afmetingen. Dus echt op maat. Daar gelden idd andere dingen voor.
Pagina: 1