Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:53
Ik ben aan het twijfelen tussen de oneplus 8t en de pixel 4a. Beide zijn ongeveer dezelfde prijs. Beide uit 2020. De pixel krijgt nog 2 android upgrades en de 8t ook. De pixel zal deze wel veel sneller krijgen.
Ik ben een redelijk standaard gebruiker. Instagram, Facebook, Whatsapp en Spotify. Maak wel veel foto's van de kinderen (voordeel pixel 4a of valt dit weg door de 8t en gcam).

De pixel is een stukje kleiner wat fijn is, denk dat de 8t qua software completer is. En natuurlijk een veel snellere chip waardoor ie wat toekomst bestendiger is. En eventueel zelfs wat restwaarde heeft tov de pixel.

De pixel zou ik in Duitsland halen en de 8t via Amazon. Denk dat eventueel garantie fijner is via Amazon.

Lastig! Zijn er dingen waar ik niet aan heb gedacht? Wat zou jullie keuze zijn?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Beste antwoord (via Flipm0de op 27-06-2021 12:15)

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
Ik was ook aan het twijfelen tussen de Pixel 4a en Oneplus 8T, omdat mijn Pixel 4XL helemaal vol loopt en ik ineens een lijn met dode Pixels op mijn scherm heb lopen. Daarnaast heb ik met KPN al meerdere malen gehad dat na een update ik problemen kreeg met de bereikbaarheid. Volgens de telefoon was ik in Vliegtuigmodus waardoor ik een dag of 1-2 dan niet bereikbaar was (3x gehad). Ineens deed de telefoon het dan weer.

Vandaag echter een mooie Prime deal gescoord met de 8T (€ 366,75) dus daar maar voor gegaan. Waarschijnlijk ga ik de camera missen (voornaamste reden voor mij waarom ik de Pixel altijd heb), maar hopelijk fixt Gcam een beetje voor me. Point & shoot en bijna altijd goede foto's.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:04
Pixel is officieel niet ondersteunt in Nederland, dus soms krijg je upgrades sneller dan dat de bank apps die ondersteunen en werken die even niet.
Verder moet je kijken naar wat je provider ondersteunt of VoLTE en VoWifi wel of niet werken. T-Mobile ondersteunt in ieder geval beide op Oneplus.
De 4a is redelijk traag met foto's verwerken doordat die geen specifieke image processor bezit. Dan moet je naar de Pixel 5.
Oneplus met Gcam is en blijft wel prutsen zodra er een update geweest is. Echter zelf vind ik de camera op Oneplus ook al prima. Gcam doet software verbeteringen toevoegen op basis van AI, de camera op zich in de Pixel toestellen is weinig bijzonder. Beste camera op Oneplus zit in de 8 Pro.
Grootste plus van de Oneplus is de alert slider aan de zijkant. Daarnaast is het scherm een stuk groter (als dat belangrijk is voor je). Hier een vergelijk:
https://tweakers.net/pric.../1615296;1551516;1621184/
Ik zou voor de processing power van de Oneplus gaan of een Pixel 5.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
Ik was ook aan het twijfelen tussen de Pixel 4a en Oneplus 8T, omdat mijn Pixel 4XL helemaal vol loopt en ik ineens een lijn met dode Pixels op mijn scherm heb lopen. Daarnaast heb ik met KPN al meerdere malen gehad dat na een update ik problemen kreeg met de bereikbaarheid. Volgens de telefoon was ik in Vliegtuigmodus waardoor ik een dag of 1-2 dan niet bereikbaar was (3x gehad). Ineens deed de telefoon het dan weer.

Vandaag echter een mooie Prime deal gescoord met de 8T (€ 366,75) dus daar maar voor gegaan. Waarschijnlijk ga ik de camera missen (voornaamste reden voor mij waarom ik de Pixel altijd heb), maar hopelijk fixt Gcam een beetje voor me. Point & shoot en bijna altijd goede foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:53
Dat van issues na updates had ik mij niet beseft. Maar klinkt logisch idd als het toestel hier nu iets officieel beschikbaar is. Daarom werkte volgens mij 5g ook heel lang niet dacht ik.

Waarschijnlijk wordt het voor mij ook de 8t.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!