Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poffertjesporem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-01 11:11
Dag allen,
Ik wil een Sony KE-48A9 aanschaffen en vraag me af of het netsnoer te vervangen is door een langere variant? De TV komt namelijk aan een muurbeugel te hangen die vrij ver verwijderd is van het stopcontact wanneer de kabel door de reeds aangelegde gootjes wordt geleid (ca 5m kabel nodig). Wat is de aansluiting van de kabel als deze te vervangen is? Is dat C7 of C13?

Ik heb half het Internet afgestruind voor deze vraag, en kwam een forumpost ergens tegen die meldde dat het snoer niet vervangbaar is, maar een verkoper die ik sprak zei van wel. De vele vaak onderbelichte YouTube unboxing videos bieden ook geen uitkomst.

Zijn er mensen die ook een Sony A9 OLED tv hebben die me hier misschien meer over kunnen vertellen?
Alvast dank!

Beste antwoord (via Poffertjesporem op 21-06-2021 09:23)

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:55
Poffertjesporem schreef op zondag 20 juni 2021 @ 23:24:
Ja dat kan, maar dan komt de koppeling van de snoeren ergens in de kabelgoot uit en dat gaat niet werken want de goot is daar te smal voor. Op zich hoeft het geen rommelen te zijn als de TV een apart netsnoer heeft dat niet aan de TV bevestigd is. Veel modellen (waaronder de huidige die we de deur uitdoen) hebben dat zo althans.
Het is een vast netsnoer, dus je zal deze dan moeten openknippen.

Dan kan je beter een verlengkabel doen en 2x een stekker kopen.

Afbeeldingslocatie: https://www.snoerboer.nl/media/image/4f/68/9e/tempcontra_plat_zwart_2_600x600.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.snoerboer.nl/media/image/be/bb/c8/tempbachmann_plug_stekker_plat_600x600.jpg

Zie hier foto van het scherm:

Afbeeldingslocatie: https://www.trustedreviews.com/wp-content/uploads/sites/54/2021/01/Sony48A9Rear.jpg

Deze is niet vervangbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door corporalnl op 20-06-2021 23:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Is het niet makkelijker om een verlengkabel te kopen?
Dan heb je het zelfde effect zonder dat je aan de TV hoeft te rommelen.

Zoiets als dit? ( je hebt ze langer )

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/gJYVq58m03Pl/550x550.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poffertjesporem
Ja dat kan, maar dan komt de koppeling van de snoeren ergens in de kabelgoot uit en dat gaat niet werken want de goot is daar te smal voor. Op zich hoeft het geen rommelen te zijn als de TV een apart netsnoer heeft dat niet aan de TV bevestigd is. Veel modellen (waaronder de huidige die we de deur uitdoen) hebben dat zo althans.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Het is een vast netsnoer, dus je zal deze dan moeten openknippen.

Dan kan je beter een verlengkabel doen en 2x een stekker kopen.

Afbeeldingslocatie: https://www.snoerboer.nl/media/image/4f/68/9e/tempcontra_plat_zwart_2_600x600.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.snoerboer.nl/media/image/be/bb/c8/tempbachmann_plug_stekker_plat_600x600.jpg

Zie hier foto van het scherm:

Afbeeldingslocatie: https://www.trustedreviews.com/wp-content/uploads/sites/54/2021/01/Sony48A9Rear.jpg

Deze is niet vervangbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door corporalnl op 20-06-2021 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poffertjesporem
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord zelfs met foto! Helaas niet waar ik op hoopte :S. Ik had even de hoop dat het gewoon wel te vervangen was zoals in deze officiele video van Sony over de A9G
YouTube: Sony - BRAVIA - Unboxing the A9G/AG9 Series.

Ik snap deze ontwerpkeuze dan ook echt niet, maar het is wat het is. Ik had de TV al besteld maar overweeg nu serieus om hem te annuleren en wel iets te zoeken waar dit niet zo moeilijk bij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:17

BCC

2x solderen en twee krimpkousjes is toch wel te doen?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poffertjesporem
BCC schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:09:
2x solderen en twee krimpkousjes is toch wel te doen?
Zeker, dat zou ik makkelijk kunnen doen, maar dan is het waarschijnlijk ook bye bye garantie en dat is toch wel een groot risico bij een TV van deze prijsklasse .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

Tens

let me drink about it

Poffertjesporem schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:14:
[...]

Zeker, dat zou ik makkelijk kunnen doen, maar dan is het waarschijnlijk ook bye bye garantie en dat is toch wel een groot risico bij een TV van deze prijsklasse .
bestaande vastzittende snoer opbinden met een tie-rap, dan bovengenoemd verlengsnoer gebruiken.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-06 19:58
Vrij belachelijk dat een tv vandaag de dag nog wordt uitgebracht met een vast netsnoer... dat kom je nog zelden tegen.

Het ding afknippen etc. zou ik niet adviseren, geheid dat je daarmee ook je garantie vaarwel kan zeggen.

Wat betreft het verlengsnoer, de koppeling hoeft uiteraard niet in de kabelgoot uit te komen, hou het netsnoer van de tv gewoon achter de tv zelf, even netjes met taillerip gebundeld (ik zie zelfs een binder achterop de tv) en laat het verlengsnoer van achter de tv doorlopen naar en door de kabelgoot...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja dat kan, maar dan komt de koppeling van de snoeren ergens in de kabelgoot uit en dat gaat niet werken ...
Je kan toch de koppeling + originele netsnoer opgerold achter de tv laten zitten? Gewoon een verlengsnoer van 5-6 meter en klaar lijkt mij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Poffertjesporem
D'oh. Ik voel me zo dom nu haha.
Dat is denk ik wat @corporalnl ook al bedoelde. Inderdaad, dat is een hele goed oplossing waar ik niet gedacht had. gewoon het meegeleverde snoer opbinden achter de tv en dan voor de kabelgoot al verlengen.
Dank allen! Ik ga nog maar even een koffie halen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
Poffertjesporem schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:22:
D'oh. Ik voel me zo dom nu haha.
Dat is denk ik wat @corporalnl ook al bedoelde. Inderdaad, dat is een hele goed oplossing waar ik niet gedacht had. gewoon het meegeleverde snoer opbinden achter de tv en dan voor de kabelgoot al verlengen.
Dank allen! Ik ga nog maar even een koffie halen....
Klopt dat bedoelde ik inderdaad :)

Geniet van je kop koffie :P
Pagina: 1