Toon posts:

Vervanging Nikon D90

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AlexxB
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 26-11 11:23
Hi,
Ik heb ongeveer dezelfde vraag. Ik heb ook een Nikon D90 die ik wil "upgraden"

Mijn lenzen zijn:
* AF-S DX NIKKOR 18-200mm F/3.5-5.6G ED
* AF NIKKOR 50mm F/1.4 D

Voor mij gaat het met name om binnen te kunnen fotograferen (stukje horeca en binnensport). En op vakanties (wintersport) die echt betere foto's te maken. Ik heb ook een Powershot GX7 Mark II die ik normaal op vakantie en alledaagse meeneem omdat die gewoon erg handzaam is.

Ook maken van filmpjes (binnen) met goede kwaliteit en geluid wil ik meer gaan doen.

Mijn vragen:
1) Nu begrijp ik dat de 18-200 lens eigenlijk niet zo goed is. Klopt dat? Dus eigenlijk voor het behoud van de lens zou de keuze niet zoveel uitmaken?
2) Op het eind staat dat ergens in een winkel de Z50 afgeraden werd. Waarom is dat? Want ik neig juist naar die Z50.
3) @w0uterr ben je tevreden met je keuze?

Ik hoor graag jullie mening

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 17:51

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Als je die 50 1.4 met AF wil houden moet je naar een D7XXXX die hebben een mechanische motor in de body.

De 18-200 is een prima walk a round toen ie uitkwam was het 1 van de betere.

Ligt een beetje hoe je m gebruikt, dus als je veel van wide angle naar tele gaat is ie handig, als je dat niet veel doet kom je waarschijnlijk met een lens met iets minder zoom ook uit de voeten.

Maar schiet je nu ook met de D90 binnen? Dus wil je die 50 1.4 daar voor blijven gebruiken? Voor wintersport heb je meer aan filters (polarisatie of gradiënt voorzet lenzen)

Maar qua sport kan je beter richting de D7500 dan kan je qua lenzen gewoon overstappen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Even eigen topic gegeven omdat dit gewoon je eigen vraag betreft.

@gijspeijs | 500px | Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee