Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game pc voor zoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tistochwe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-12-2021
Mijn zoon wil een nieuwe pc kopen, met name voor het spelen van games.
Nu heeft hij hier weinig verstand van en ik nog veel minder.
Ik hoop dan ook dat jullie mij kunnen adviseren wat hij het beste kan kopen en waar.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?[/b]

Wil met de nieuwe pc gebruiken voor de standaard microsoft programma's voor school, internet maar voor gaming.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Maximum is 1.000 euro, inclusief een scherm.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, geen componenten of randapparatuur momenteel aanwezig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hier kunnen we beide geen zinnig antwoord op geven.
Vandaar mijn hulpvraag hier.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor een merk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het dient een kant en klare pc te zijn, aangezien ik denk dat we niet capabel zijn om een pc te bouwen.

Ga je overklokken?
Geen idee, belangrijk is dat de games draaien, zonder haperingen of iets dergelijks.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik en mijn zoon hopen dat jullie ons kunnen helpen bij het aankopen van een nieuwe pc. De games die hij op de pc wil spelen zijn oa. Minecraft, Assassin's Creed (tm de laatste versie), Call of Duty (tm de laatste versie) en Red Dead Redemption 2.

Alvast dank voor het meedenken in deze zodat er voor mijn zoon een juiste beslissing gemaakt kan worden.

Groet,
Tistochwe

Alle reacties

Verwijderd

1000 euro is een laag budget voor een gaming pc. Reken voor gaming wel een gpu van rond de 600 euro.
Misschien is een laptop voor school handiger, eventueel met een console voor gaming?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:07
Of een prebuild pc. Dan is de grafische kaart goedkoper.
Nadeel de komende tijd dat bepaalde onderdelen duur zijn zoals een grafische kaart. Zeker op budget gewoon niet fijn.

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-11 23:42
Kijk eens op reduxgaming, in het verleden hadden zij redelijke prijs-prebuildkwaliteit verhouding.

Ik heb geen aandelen en ook geen affiliate linkjes :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Let bij prebuild wel op dat het standaard onderdelen zijn. Dus geen voeding die geen standaard ATX is en geen moederbord dat geen standaard is. Als je een prebuild koopt en de voeding gaat kapot waarbij de voeding niet eens een standaard 24 pin stekker heeft dan heb je een probleem. Zelfde verhaal met een moederbord dat niet standaard is. Mocht het kapot gaan moet je vrijwel alles vervangen en mogelijk zelfs de kast als er geen normaal bord in past.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-11 23:57
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-11600 Boxed€ 239,-€ 239,-
1MoederbordenASRock B560M Steel Legend€ 124,-€ 124,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 89,90€ 89,90
1MonitorenLG UltraGear 27GN600 Zwart€ 238,37€ 238,37
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,74€ 50,74
1Geheugen internG.Skill Flare X F4-3200C16D-16GFX€ 79,86€ 79,86
1VoedingenCorsair TX550M€ 65,90€ 65,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 99,90€ 99,90
Totaal€ 987,67

ik zou voor iGPU gaan, ipv een videokaart. Dan kan je later altijd nog een GPU kopen.
welke games speelt hij ?

[ Voor 98% gewijzigd door 99ruud99 op 20-06-2021 19:41 ]

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zou ook zelf onderdelen kiezen en assemblage erbij nemen. Als je een pre-built koopt, heeft z'n beetje elk component z'n eigen afwijkende formfactor. Daarbij bepaalt de fabrikant wat compatibel is. Dus zelfs als het al fysiek zou passen (doet het vaak niet), is het vaak onmogelijk om een upgrade van de hardware te doen, zonder de halve PC te verbouwen.

Die handige Harry's zoals gamepc.nl en andere aanbieders die een aantal configuraties verkopen, bieden vaak geen goede computers aan. Vaak zijn de specificaties volledig scheef. Nog erger is dat op onderdelen zoals de voeding vaak bespaard wordt. Dan heb je voor je het weet een ontzettend dure, maar matige voeding in je PC. Soms vermelden ze ook alleen het vermogen van de voeidng ipv een model. Dat maakt dat je nooit weet wat er in je computer zit.

Als je met hulp van anderen componenten bij elkaar zoekt en deze door een webshop laat assembleren, heb je alsnog een vrijwel kant-en-klare PC, maar zitten er wel goede en componenten die goed op elkaar afgestemd zijn in en is een toekomstige upgrade ook gemakkelijk uit te voeren. Nadeel is dat de videokaarten momenteel totaal niet te verkrijgen zijn. Maar je kunt nog altijd een tijdelijke GPU op V&A kopen. Oja, Windows 10 moet je er dan ook nog bij kopen. Maar vaak kan de winkel dat voor je leveren + installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door hoi1234 op 20-06-2021 19:54 ]

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:06
99ruud99 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:25:

ik zou voor iGPU gaan, ipv een videokaart. Dan kan je later altijd nog een GPU kopen.
welke games speelt hij ?
Staat in de OP.
De games die hij op de pc wil spelen zijn oa. Minecraft, Assassin's Creed (tm de laatste versie), Call of Duty (tm de laatste versie) en Red Dead Redemption 2.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik zou met de huidige prijzen voor een laptop gaan. De Dell G15 bijvoorbeeld is regelmatig erg goed koop (~ €970,00 - €1100,00). Dat is een Intel i7-10780H, RTX 3060, 16GB DDR4, 512GB NVMe. Ik gebruik deze nu zelf ook als desktop (er hangt een scherm, toetsenbord en muis aan).

Ook een Razer Blade met i7-10750H en GTX 1660 Ti was €870,00 afgelopen week bij Amazon.nl.

Vooral aanbiedingen in de gaten houden en inderdaad zeker geen PC kopen met allemaal vendor lock in spul.

[ Voor 12% gewijzigd door Jumpman op 20-06-2021 20:13 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• PilatuS
  • Niet online
Jumpman schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:11:
Ik zou met de huidige prijzen voor een laptop gaan. De Dell G15 bijvoorbeeld is regelmatig erg goed koop (~ €970,00 - €1100,00). Dat is een Intel i7-10780H, RTX 3060, 16GB DDR4, 512GB NVMe. Ik gebruik deze nu zelf ook als desktop (er hangt een scherm, toetsenbord en muis aan).

Ook een Razer Blade met i7-10750H en GTX 1660 Ti was €870,00 afgelopen week bij Amazon.nl.

Vooral aanbiedingen in de gaten houden en inderdaad zeker geen PC kopen met allemaal vendor lock in spul.
Een laptop is leuk, tot het tjid is voor een upgrade, dan kan je weer een nieuwe laptop kopen. Met een fatsoenlijke kast en voeding kan een systeem 10 jaar mee. Om de zoveel tijd eens de GPU en dan weer eens moederbord, CPU en RAM. Met een laptop is het over 3 jaar klaar en tijd voor een hele nieuwe laptop.

• Jumpman
  • Nu online
PilatuS schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:20:
[...]

Een laptop is leuk, tot het tjid is voor een upgrade, dan kan je weer een nieuwe laptop kopen. Met een fatsoenlijke kast en voeding kan een systeem 10 jaar mee. Om de zoveel tijd eens de GPU en dan weer eens moederbord, CPU en RAM. Met een laptop is het over 3 jaar klaar en tijd voor een hele nieuwe laptop.
Dat deed ik hiervoor ook altijd, maar naar mijn berekeningen is voor mij een laptop handiger en voordeliger. Ik koop de laatste zes jaar elke twee jaar een nieuw model in de aanbieding met een nVidia XTC XX60 GPU of hoger indien beschikbaar rond de €1000,00, de oude kan ik vaak nog kwijt voor zo’n €600,00 (Want in Nieuwstraat van buiten, want alleen binnenshuis een paar keer verplaatst) na twee jaar. Dus elke twee jaar weer redelijk bij de tijd voor €400,00. En ik heb meteen weer een recente CPU en alle nieuwe aansluitingen.

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Budget vrijmaken kan een beetje. Je kan bezuinigen op de nieuwe monitor. Koop een full hd tweedehandsje van 50 - 75 euro. Verder kan ook de koeler weg, stock koeler is genoeg, later met meer geld een andere koeler maar 50 euro hebben we hard nodig. Dat geld wat vrijkomt aan de videokaart besteden. Maar inderdaad 1000 is weinig voor goede game pc die bijvoorbeeld Warzone draait.

Mijn videokaart voorstel zijn een GTX 1660 zijn, 400 euro. Totaal zou ik dan 1100 euro uitgeven.
heeft je zoon ook spaargeld? Kan hij later voor betere monitor, koeler en later duurdere videokaart.

• Jumpman
  • Nu online
Even geduld in ieder geval de prijzen van GPU’s zakken met de dag nu. Cryptocurrency Miners worden wat tegengewerkt en er verschijnen steeds vaker weer GPU’s online. Schaarste zal er wel blijven voorlopig, maar de gekte lijkt wat over te zijn.

• SDV16
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-05 17:21
Ik raad geen laptop aan voor gamen. Die dingen maken heel veel herrie en worden heel erg warm.

[ Voor 99% gewijzigd door SDV16 op 21-06-2021 00:50 . Reden: Ik zag later pas dat ze niet zelf gingen bouwen ]

• tistochwe
tweakerharrie schreef op zondag 20 juni 2021 @ 22:18:
Budget vrijmaken kan een beetje. Je kan bezuinigen op de nieuwe monitor. Koop een full hd tweedehandsje van 50 - 75 euro. Verder kan ook de koeler weg, stock koeler is genoeg, later met meer geld een andere koeler maar 50 euro hebben we hard nodig. Dat geld wat vrijkomt aan de videokaart besteden. Maar inderdaad 1000 is weinig voor goede game pc die bijvoorbeeld Warzone draait.

Mijn videokaart voorstel zijn een GTX 1660 zijn, 400 euro. Totaal zou ik dan 1100 euro uitgeven.
heeft je zoon ook spaargeld? Kan hij later voor betere monitor, koeler en later duurdere videokaart.
Uiteraard zal papa ook financieel bijspringen daar waar nodig.
Ik wil echter dat hij weet dat dingen niet voor niets binnen komen.
Vandaar het budget van in princiep 1.000 euro.

• tistochwe
Als ik jullie allen samenvat (dank voor de input), raden jullie een prebuild af.
PC zelf samenstellen en het budget van 1.000 euro is aan de lage kant.

Is het samenstellen van een PC een gecompliceerde zaak, of wijst het redelijk zichzelf?
Daarnaast de vraag wat wel een reëel budget is voor een gaming pc.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

Momenteel is het bouwen van een gaming pc gewoon lastig, voornamelijk vanwege de belachelijke GPU prijzen.

Om games als RDR2 en CoD te spelen zul je een goede videokaart nodig hebben. Met zelfbouw ga je dan duurder uitkomen dan met een kant-en-klare.

Voor 1177 euro heb je een pc met Ryzen 5600 en GTX 3060 videokaart, of voor 1088 euro een i5-10400F met GTX2060 videokaart. Beide iets minder dan de eerste PC, maar ook iets dichter bij het 1000 euro doel.

De nadelen zijn inderdaad minder standaardc componenten, wat wellicht upgrades in de weg zit.

Ga je zelfbouwen, de goedkoopste GTX 3060 die op voorraad is die ik kan vinden is 619 euro, waarmee je al 2/3e van het budget aan alleen de videokaart besteed hebt. De reset van de componenten kun je natuurlijk ook wat op bezuinigen, maar als je de bbg van mei aanhoudt ben je voor het systeem ex videokaart nu zo'n 700 euro kwijt.

Zelfbouwen is wel erg leuk en geeft ook het gevoel dat je echt wat moois gemaakt hebt. Is het moeilijk: niet echt, maar beoordeel het zelf na bijvoorbeeld eens het kijken van een paar filmpjes.

update: ow, mijn verhaal is nog zonder scherm... Moet het met scherm... hoe klinkt een tweedehands voor een redelijke prijs waar je dan nog budget overhoud voor een scherm?

[ Voor 17% gewijzigd door EMP op 24-06-2021 13:33 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-11 14:19
Mediamarkt BTW Weg Ermee actie.

i5-10400F met RTX 2060 voor 870 euro.

https://www.mediamarkt.nl...-620-i510-12-1689310.html

Deze is iets duurder, maar dan met 512GB SSD ipv 256 SSD + 1TB HDD.

https://www.mediamarkt.nl...12gb-rtx2060-1681976.html

[ Voor 33% gewijzigd door bladerash op 24-06-2021 13:44 ]

Verwijderd

PilatuS schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:21:
Let bij prebuild wel op dat het standaard onderdelen zijn. Dus geen voeding die geen standaard ATX is en geen moederbord dat geen standaard is. Als je een prebuild koopt en de voeding gaat kapot waarbij de voeding niet eens een standaard 24 pin stekker heeft dan heb je een probleem. Zelfde verhaal met een moederbord dat niet standaard is. Mocht het kapot gaan moet je vrijwel alles vervangen en mogelijk zelfs de kast als er geen normaal bord in past.
sorry ff off topic

Dat is niet helemaal waar, heb hier een Lenovo Legion en die heeft echt een normale voeding en gewoon een matx moederbord. Dat was misschien "eerder/vroeger" zo. Heb dat zelf al jaren niet meer gezien

Om nog op onderstaande te reageren; Je moet het inderdaad even goed uitzoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2021 19:23 ]

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:43:
[...]

sorry ff off topic

Dat is niet helemaal waar, heb hier een Lenovo Legion en die heeft echt een normale voeding en gewoon een matx moederbord. Dat was misschien "eerder/vroeger" zo. Heb dat zelf al jaren niet meer gezien
Dat is helaas nog steeds waar. Dat was vroeger inderdaad zo, maar het is vaak genoeg nog steeds zo.

Zie deze shit: YouTube: Worse Than Walmart: Dell G5 5000 PC’s Garbage Parts & Hidden Charges

Een koeler die vastgemaakt wordt aan de kast en een moederbord waarbij de I/O doorloopt tot aan de voorkant van de kast. De kast kan je niet gebruiken bij vervanging met standaard onderdelen, het moederbord is niet te vervangen en de voeding is ook niet standaard. Deze meuk wordt nog steeds verkocht, dus het is nog steeds opletten.

Dat jij een PC hebt die netjes bestaat uit standaard spullen betekend niet dat niet standaard meuk nog steeds wordt verkocht. Als moederbord, kast en voeding geen standaard is dan koop je troep waar je later tegen problemen aan gaat lopen. Veel succes met de Dell PC uit de video als het moederbord kapot gaat, je kan er niets meer mee.

• tistochwe
Dank voor al jullie input.
Toch besloten om voor een pre-build te gaan.
De zoektocht is nog niet afgerond, maar de bedoeling is dat hij deze maand nog aan de slag kan.
Tegelijk kan hij zich dan meer verdiepen in zelf samen stellen van een pc voor in de toekomst.

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-11 21:48
tistochwe schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:10:
Dank voor al jullie input.
Toch besloten om voor een pre-build te gaan.
De zoektocht is nog niet afgerond, maar de bedoeling is dat hij deze maand nog aan de slag kan.
Tegelijk kan hij zich dan meer verdiepen in zelf samen stellen van een pc voor in de toekomst.
Voor prebuilds is dit een goede winkel.
https://www.shscomputer.be/fr/computers/6/pc-gaming.html
Je kiest een prebuild en je kan nog elk onderdeel aanpassen aan je wensen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:03
sn0w13 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:32:
[...]

Voor prebuilds is dit een goede winkel.
https://www.shscomputer.be/fr/computers/6/pc-gaming.html
Je kiest een prebuild en je kan nog elk onderdeel aanpassen aan je wensen.
Je linkt naar een Belgische site, in het Frans. Waar maak je uit op dat @tistochwe een (Frans-sprekende) Belg is? (Aan z'n taalgebruik te zien gok ik dat 'ie Nederlands is :P)

The devil is in the details.

• sn0w13
Hahn schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:35:
[...]

Je linkt naar een Belgische site, in het Frans. Waar maak je uit op dat @tistochwe een (Frans-sprekende) Belg is? (Aan z'n taalgebruik te zien gok ik dat 'ie Nederlands is :P)
Ik ben een Nederlandstalige Belg en spreek geen Frans, bestel daar regelmatig.
De site wordt gewoon vertaald in het Nederlands voor me en heb ook al regelmatig contact gehad met het bedrijf en dat ging gewoon in het Nederlands.
Verwacht zelfs morgen nog een prebuild van bij hen die ik vrijdag besteld heb.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:03
sn0w13 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:40:
[...]

Ik ben een Nederlandstalige Belg en spreek geen Frans, bestel daar regelmatig.
De site wordt gewoon vertaald in het Nederlands voor me en heb ook al regelmatig contact gehad met het bedrijf en dat ging gewoon in het Nederlands.
Verwacht zelfs morgen nog een prebuild van bij hen die ik vrijdag besteld heb.
Ik bedoelde dat ik denk dat hij Nederlander is, en dus waarschijnlijk niet bij een Belgische site wil/kan bestellen ;)

The devil is in the details.

• sn0w13
Hahn schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:41:
[...]

Ik bedoelde dat ik denk dat hij Nederlander is, en dus waarschijnlijk niet bij een Belgische site wil/kan bestellen ;)
Dat is toch geen probleem?
Ik bestel als Belg ook bij Nederlandse sites zoals Azerty, Megekko, ...
Zolang je het beste voor je geld kan krijgen.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-11 23:57
Belgische sites doen vaak moeilijk met betaling en verzending.
Pagina: 1