Problemen met van nvidia naar amd kaart gaan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale010
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 05-07-2021
Mijn vraag
Hallo,ik heb alle drivers verwijderd van nvidea en steek een amd kaart in me pc en m.n beeld blijft op zwart? Weet iemand hier een oplossing voor?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Moederboard Asus rampage 2 extreme...intel core i7 cpu 920@2.67 Ghz 2.67 Ghz .....geïnstalleerd ram geheugen 16 GB....besturingssysteem 64 bit x 64 processor....geforce nvidea gtx 680 .....en de nieuwe kaart die ik erin wil hebben is de radeon Rx580 8GB GDDR5 voeding Tagan tg 1100 bz

[ Voor 35% gewijzigd door Kale010 op 22-06-2021 09:54 . Reden: Nieuwe info ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Er zijn 101 dingen die hier aan de hand kunnen zijn. Vul om te beginnen eerst eens even de volledige topic-start in. Die vragen stellen we niet voor niks, zonder dat is het voor ons ook koffiedik kijken.

Voor de rest extra relevante vragen: is het een nieuwe kaart (aka. weet je zeker dat die AMD kaart werkt?) en definieer zwart. Kun je bijvoorbeeld wel in je BIOS?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:42

HugoBoss1985

Xenotech

De aan/uit knop indrukken om de computer aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
HdmiKabel uit nvidea halen en in de amdkaart steken

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 08:43
Kan van alles zijn. Post eerst je systeem (mobo, cpu, ram, voeding en videokaart) om gerichte hulp te krijgen.

Het eerste wat in mij op komt is dat een kaart betreft met UEFI bios, terwijl je pc het niet heeft. Kan ook andersom. Je hebt een systeem met UEFI bios terwijl de kaart dat iet is. In beide gevallen blijft het beeld zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Het kan ook wel eens helpen om de hdmi/DP kabel er in en eruit te halen terwijl de PC, monitor of tv aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale010
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 05-07-2021
Djarune schreef op zondag 20 juni 2021 @ 16:04:
Kan van alles zijn. Post eerst je systeem (mobo, cpu, ram, voeding en videokaart) om gerichte hulp te krijgen.

Het eerste wat in mij op komt is dat een kaart betreft met UEFI bios, terwijl je pc het niet heeft. Kan ook andersom. Je hebt een systeem met UEFI bios terwijl de kaart dat iet is. In beide gevallen blijft het beeld zwart.
gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:22
Als je nu enters zet tussen onderdelen, of als je het helemaal mooi wilt doen zoek je de onderdelen op in de pticewatch en zet je ze in je wenslijst, vervolgens post je hier de rml code.

Ps je mist de voeding, die is ook van belang.

[ Voor 11% gewijzigd door 99ruud99 op 21-06-2021 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 21:55
Dit lijkt me typisch een gevalletje DDU. Heb je eerst wel de Nvidia (Nivea is van de cremetjes ^^) drivers helemaal verwijderd?

Als je geen beeld meer krijgt zou ik de oude (Nvidia) kaart erin doen en als dat werkt het DDU programma installeren, dan je pc in safe mode opstarten, zoeken waar DDU geinstalleerd is, DDU draaien en zorgen dat je Nvidia verwijderd. Dan, als je pc opnieuw opgestart is zul je wss. grote en lelijke pictogrammen op je bureaublad zien... dat is goed... dan zijn je drivers verwijderd. Vervolgens zet je je pc uit, AMD kaart erin (zorg dat je alle stroom aansluitingen goed hebt). Dan weer opstarten en hopelijk krijg je wel beeld. Dan de AMD drivers downloaden (of je kunt ze al downloaden op het moment dat alles werkt met je oude kaart) en installeren en dan zou het m.i. moeten werken.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:16
Als je niet eens biosbeeld krijgt dan is het geen driver issue en dan nog zou je in veilige modus op moeten kunnen starten.

Verder het bios van het moederbord resetten of bios updaten. Werkt dat niet dan is het een gevalletje legacy bios moederbord vs UEFI bios videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 21:55
Uszka schreef op maandag 21 juni 2021 @ 08:36:
Als je niet eens biosbeeld krijgt dan is het geen driver issue en dan nog zou je in veilige modus op moeten kunnen starten.
Dat haal ik alleen niet helemaal uit de TS. "Mn beeld blijft op zwart" kan inderdaad betekenen dat er niet eens bij het opstarten iets te zien is maar kan ook betekenen dat het na het opstarten mis gaat. Denk toch het beste om de oude videokaart er weer even in te stoppen en kijken of t werkt.

Als ik me niet vergis heeft de GTX 680 2x 6pins PCI-E nodig en de RX 580 1x 8pins PCI-E dus het zou me ook niets verbazen als de OP geen 8 pins heeft aangesloten.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Kale010 Videokaart wel geheel aangesloten op de voeding, en op het beeldscherm.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 08:43
Wat is dan je voeding? (Merk en type)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Beste kun je het volgende doen:
1) Nvidia kaart weer even terug
2) Deinstalleer de Nvidia stuurprogramma's
3) Optioneel, herstart de PC installeer geen nieuwe drivers als je dit doet!
4) Vervang de Nvidia kaart voor de AMD kaart
5) Installeer de AMD stuurprogramma's
6) Ruim eventuele rotzooi op middels de eerder gelinkte DDU

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 21-06-2021 11:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-09 15:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Hoi @Kale010 en welkom op GoT. :w

Tweakers is geen afhaalchinees, wat betekent dat er eisen worden gesteld aan je topicstart. In dit geval, om je zo goed mogelijk te kunnen helpen, betekent dit dat je topicstart zoveel mogelijk informatie moet bevatten. Daarom is het zo belangrijk dat de standaardvragen in ieder geval niet genegeerd worden.Zie ook Algemene gedragsregels (Netiquette) #topicstart.

Ook wordt hier enige vorm van eigen inzet verwacht. Als mensen met tips komen, is het wel fijn daar feedback op te geven, of in elk geval aan te geven wat werkt en wat niet.

Verder zou ik je aanraden om in ieder geval de meest recente BIOS op je moederbord te zetten. Die kan je hier vinden. Dat wil nog wel eens problemen oplossen m.b.t. UEFI en legacy mode conflicten.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 02:15
Als je van merk wisselt (AMD en NVIDIA) met video kaarten dan is het aan te raden dat je windows ff schoon installeert gewoon ff voor de zekerheid .

Of is het beeld zwart als je de PC aan zet ?

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 18:52

Compizfox

Bait for wenchmarks

mmxmmx schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:24:
Als je van merk wisselt (AMD en NVIDIA) met video kaarten dan is het aan te raden dat je windows ff schoon installeert gewoon ff voor de zekerheid .
Over het algemeen zou dat nergens voor nodig moeten zijn.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeerenburgCola
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-09 14:18
Compizfox schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:24:
[...]

Over het algemeen zou dat nergens voor nodig moeten zijn.
Inderdaad, ik heb met Windows7 nu 2x een kaart verwisseld: AMD -> NVIDIA en laters (vorig jaar) weer van NVIDIA naar AMD (RX5700XT)

Windows start dan op in lage resolutie, iets van 1024x800 en klaagt dan dat hardware niet is herkend en dat je drivers moet installeren.
En altijd zag ik mijn bios boot scherm.
Een keer een extra power kabeltje niet aangesloten, toen bleef mijn schem zwart (en zag ik blauw).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JohnnyV76 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 08:25:
Heb je eerst wel de Nvidia (Nivea is van de cremetjes ^^) drivers helemaal verwijderd?
offtopic:
Nvidea is een goedje dat je op je videokaart kunt smeren zodat het makkelijker in het pci slot glijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:23

rdejongjr

Gnome

Kale010 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 15:29:
Moederboard Asus rampage 2 extreme
Voeding Tagan tg 1100 bz
98,3% kans dat het bios/uefi compatibiliteit is.

Moederbord:
Updaten dat ding, nieuwste bios is 4 jaar later uitgebracht en bevat met een beetje mazzel uefi ondersteuning voor de grafische kaart en vele verbeteringen in stabiliteit.

Voeding:
Mocht je het met een bios update aan de gang krijgen en onder load uitval ondervinden zal het wellicht aan het verouderde ontwerp van deze voeding liggen. 13 jaar is een respectabele leeftijd :)
Pagina: 1