Computer blijft opnieuw opstarten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warp01
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-12-2021
Mijn vraag
Wanneer ik mijn desktop wil opstarten hoor ik hem enkel blazen. Ik zie een error code en hij start opnieuw op. Dit herhaalt zich meestal 1 of 2 keer waarna de desktop weer uitschakelt. Wat kan ik nog meer doen om mijn desktop nieuw leven te geven? Wanneer dit zelf niet op te lossen is, hoe schatten jullie in of een pc reparatie winkel een beetje betrouwbaar is?

Relevante software en hardware die ik gebruik
http://dlcdnet.asus.com/p...a_usb_31_for_web_only.pdf
Onder 1.2.8 zie je de error codes. Ik zie 41 en AF het best verschijnen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik las dat de AF error iets met RAM te maken kon hebben. Ik heb 6 van de 8 kaartjes eruit gehaald en opnieuw aan proberen te zetten. Ook heb ik veel stof weggehaald. Beiden zonder effect.

[ Voor 4% gewijzigd door Warp01 op 20-06-2021 15:20 . Reden: Vergat error codes te vermelden ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:13

SpamLame

niks

Heb je een Anders pc waar je ram/ CPU etc in testen Kan?

Nee, probeer eens met 1 ram stick in een slot.
Als de pc niet aan blijft, stick 2 in hetzelfde slot, rinse repeat.
Doet de pc het nog steeds niet Dan zelfde truuk met slot2 en herhaal bovenstaande.

Ik zie niet waar je 41 en/of af linked aan ram.
Bij 41 Ben je Al voorbij het ram deel en af lijkt een normale exit code

Wat is er aan hardware veranderd voor het last en wanneer was dat

[ Voor 27% gewijzigd door SpamLame op 20-06-2021 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warp01
Ik heb geen andere PC.

Ik kan niet alle RAM vervangen want 2 zitten achter de CPU en die kan ik zelf niet eruit halen. Alle RAM die niet achter de CPU zit heb ik al eruit gehaald, zonder resultaat.

De RAM was eerder een poging vanwege de AF code. Eerst zie ik 41, dan AF. Als 41 al voorbij de RAM is dan zal dit niet het geval zijn. Heb ook een filmpje van de situatie alleen kan deze niet plaatsen op tweakers geloof ik?

Zou niet meer weten wanneer voor het laatst hardware is veranderd. Ik geloof nog nooit. Heb hem een jaar of 7 geleden zelf samengesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warp01
[Streamable: desktopissue]

Bij deze een video.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 22:39
De code “AF” en reboot loops zonder systeem herstel schermen betekent een grote kans dat de voeding gaar is. Welke voeding zit er in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warp01
Djarune schreef op zondag 20 juni 2021 @ 16:19:
De code “AF” en reboot loops zonder systeem herstel schermen betekent een grote kans dat de voeding gaar is. Welke voeding zit er in?
Cooler Master G650M 650W.
pricewatch: Cooler Master GM G650M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 22:39
Dat is ook geen hoogvlieger. Was in 2013 al budget. Neem een pricewatch: Corsair RM650x (2018) Zwart. Die gaat weer 10 jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warp01
Djarune schreef op zondag 20 juni 2021 @ 17:08:
[...]

Dat is ook geen hoogvlieger. Was in 2013 al budget. Neem een pricewatch: Corsair RM650x (2018) Zwart. Die gaat weer 10 jaar mee.
Bedankt! Ik heb em besteld. Van wat ik zie op internet moet dit zelf te vervangen zijn. Ik zal dinsdag een berichtje plaatsen of het is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warp01
Het is inmiddels gelukt om alle kabels aan te sluiten met de Corsair RM650X. Helaas heb ik nog precies hetzelfde probleem als eerst. Iemand nog een ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem_NL
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 01-03-2024
Controleer de capacitors visueel. Zit er een bult op de top of is het nog netjes vlak zoals een cylinder hoort te zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aoILawkssc-dSpKhFWYQLcti7Y0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HGf1ShXje1YwpFF0B0pXRjSB.jpg?f=user_large

1. Alles los koppelen wat niet nodig is (muis/ headset etc/ eventueel HDDs SSD's)
2. de bios een reset gegeven Clear CRT jumper. / Bios batterij verwijderen voor ~10 minuten
3. maar 1 stick geheugen gebruiken in slot D1 Chapter 1 pagina 7
- mocht dat niet willen probeer dan elke stick in slot D1 (niet meer dan een stick gebruiken per keer)
- wissel de ram sloten af als dat niet werkt (Beginnend bij B1)
4. Grafische kaart naar ander PCI-e verhuizen

ik hoop dat je hier iets verder mee komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCvRossum
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-07-2021
Meestal is dit de voeding.
Pagina: 1