Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danvis
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-05-2023
Hallo,

Is een TP-Link RE305 - wifi versterker - 1200 Mbps een goede oplossing voor het slechte bereik buiten onder de veranda? Ik heb de wifi nodig voor TV te kijken en voor wat mail/youtube/whatsapp te bekijken met de telefoon en/of Ipad.

Ik heb een abonnement van KPN met een experiabox V10. Daarnaast 2 KPN versterkers (experia wifi), 1 in de meterkast bij de modem en 1 in de bijkeuken. Deze experia wifi versterkers heb ik sinds kort, het wifi bereik in huis is prima, maar onder de veranda, circa 12mtr vanaf 1 van de experia wifi point, niet. Via de KPN manager heb ik geprobeerd om de wifi te verbeteren, maar zonder resultaat helaas.

Van een collega kreeg ik het advies om een TP link RE305 te kopen en deze onder de veranda te plaatsen. Is dit de beste oplossing?

Alvast hartelijk dank voor de reacties.

Groeten, Danny

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gron74
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-09 01:03
Als je de mogelijkheid hebt dan kun je beter kiezen voor een powerline adapter met wifi. Dit werkt stabieler en sneller dan een wifi extender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
de beste oplossing is altijd een vaste kabel + accespoint ...
al de rest is prullaria :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danvis
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-05-2023
Bekabeld lukt helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

danvis schreef op zondag 20 juni 2021 @ 15:05:
...
Is een TP-Link RE305 - wifi versterker - 1200 Mbps een goede oplossing voor het slechte bereik buiten onder de veranda...
NEE. Als je nu op de veranda slecht wifi bereik hebt, ga je alleen maar het probleem verplaatsen van je smartphone/tablet naar je wifi versterker. Dan heb je op je smartphone/tablet weliswaar 5 balkjes, maar je wifi is nog steeds ruk want de wifi versterker heeft dan net zoveel moeite om jouw router te bereiken
Tja, toch doen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander Bouwhuis
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-05 07:49
Ik overweeg deze te kopen, maar raak in de war van de product specificaties. Er staat dat het een 'mesh' extender is op de TP-Link website. Het lijkt op de plaatjes zo te zijn dat je naast dit apparaat ook nog een 'mesh router' nodig hebt en dat dit apparaat mogelijk niet werkt op routers met open source firmware.
Is dat waar? Of kan ik dit gewoon ergens inpluggen in mijn huis zonder problemen?
PS
Ik heb zonnepanelen en heb gelezen dat een powerline adapter dan niet (goed?) zou werken. Vandaar dat ik aan een range extender dacht.
Pagina: 1