iPhone 12 of iPhone 13?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagleview
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-05-2024
Heb nooit anders gebruikt dan Android. Thans nog Samsung 9+ op Android 10.
Gebruik voornamelijk Google foto's/Whatsapp/Google mail/agenda/bankzaken etc.
Geen films kijken/games!

Vrienden hebben mij geadviseerd eens te kijken naar de Iphone 12. Ziet er fantastisch uit en lekker in de hand. Normaal gesproken ben ik verkocht. Maar nu komt er in september de Iphone 13? uit.
Is het zinvol daarop te wachten met mijn gebruik?

Heb thans "Always on display" met tijd/datum op mijn Android telefoon.
Erg makkelijk om bijvoorbeeld 's nachts (grote cijfers) even te kijken naar de tijd.
Is dat ook mogelijk op de Iphone 12?

Gebruik altijd Touch ID. Werkt de Face ID op Iphone 12 ook zo goed en makkelijk met/zonder zonnebril etc?

[ Voor 8% gewijzigd door eagleview op 20-06-2021 12:21 ]

Beste antwoord (via eagleview op 22-06-2021 08:55)

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik heb zelf een s9 die ik af en toe nog uit de kast haal en een iPhone 11 pro in gebruik.
Beide systemen hebben zo hun voor en nadelen.
Wat me bij Apple tegenstaat is dat bijna elke app die ik eens wil uitproberen uit de app store een abonnement vorm lijkt te hebben. Je kunt hier ook niet makkelijk op selecteren. Ik kan me herinneren dat dit bij de play store wel kan.
Ook wordt het ios systeem een beetje saai na een aantal jaren gebruik, maar daar zul jij geen last van hebben aangezien je nog niet eerder een iPhone hebt gebruikt.
Voordeel is dat alles meestal wel goed werkt en in mijn ervaring gaat de accu langer mee op een dag. Hoewel dit nu na anderhalf jaar op mijn iPhone ook minder wordt.
Als je verder geen haast hebt, zou ik wachten op de iPhone 13 en dan je keuze maken.
Vind je de iPhone 12 dan goed genoeg, dan is hij een beetje goedkoper en anders koop je de iPhone 13.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:32
De vraag die in mijn optiek relevant is:

Is er een noodzaak of een specifieke (functionele) reden waarom je een andere telefoon overweegt?

Als deze er niet is, dan is het in mijn optiek overbodig voor een nieuwe telefoon / OS overstap met jouw gebruik. Tenzij je gewoon een nieuwe telefoon wil, dat kan altijd :)

Dus mijn advies zou zijn wachten.

edit:
Het klinkt alsof je nu alles hebt wat je nodig hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door megabeat op 20-06-2021 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagleview
megabeat schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:22:
De vraag die in mijn optiek relevant is:

Is er een noodzaak of een specifieke (functionele) reden waarom je een andere telefoon overweegt?

Als deze er niet is, dan is het in mijn optiek overbodig voor een nieuwe telefoon / OS overstap met jouw gebruik. Tenzij je gewoon een nieuwe telefoon wil, dat kan altijd :)

Dus mijn advies zou zijn wachten.
Nee, thans geen noodzaak. Alles werkt nog goed :P Kan gewoon nog even wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:40

DarkSide

theres no place like ::1

Voor jouw use case kan je ook naar goedkopere Androids kijken.

IOS is best fijn OS. En het eco systeem is natuurlijk mooi.
Maar zie niet direct een use case om te switchen.

Als je dan toch wilt switchen....dan zal ik wel even wachten wat de Iphone 13 gaat brengen.
Hoewel met IOS 15 ook de 6s nog ondersteund wordt. en je jaren met de 12 kunt doen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagleview
DarkSide schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:27:
Voor jouw use case kan je ook naar goedkopere Androids kijken.

IOS is best fijn OS. En het eco systeem is natuurlijk mooi.
Maar zie niet direct een use case om te switchen.

Als je dan toch wilt switchen....dan zal ik wel even wachten wat de Iphone 13 gaat brengen.
Hoewel met IOS 15 ook de 6s nog ondersteund wordt. en je jaren met de 12 kunt doen.
[

IOS ziet er fraai uit en Iphone levert mooie toestellen. Dat is mijn enige reden voor mijn switch.

[ Voor 44% gewijzigd door eagleview op 20-06-2021 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Als je 3x quoted, dan wil je wel heel graag IOS ;)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagleview
DarkSide schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:51:
Als je 3x quoted, dan wil je wel heel graag IOS ;)
Ga het gewoon doen!
Zal nog wel issues tegenkomen in synchronisatie o.a. mail, agenda en backup foto's op mijn Windows 10, maar daar kom ik wel uit. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
eagleview schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:32:
[...]

[

IOS ziet er fraai uit en Iphone Apple levert mooie toestellen. Dat is mijn enige reden voor mijn switch.
Nou doen dan! Wel zou ik even op de 13 wachten, die is nu wel dicht bij natuurlijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:35

Christiano007

Ich bin der champion

Ik ben zelf van Android naar ios gegaan door de iPhone 11 te kopen. Deze beviel prima en toen naar de iPhone 12 gegaan.

Maar omdat ik weer iets nieuws wilde naar een s21 over gestapt en ik wil weer terug naar een iPhone 13 als deze uit komt.

En wat bevalt mij nu zo aan ios ? Je bent beperkter in je vrijheid , zowel als instellingen als in de hoeveelheid apps. Ook betaal je voor heel veel zaken meer. Maar het werkt gewoon top! Je hoeft je minder druk om updates te maken, apps zijn altijd mooi en goed geoptimaliseerd. Het enige wat voor de s21 spreekt is het 120 hertz scherm. En laat die nou komen naar de iPhone 13 (pro).

Heb zelfs een mac mini gekocht en kan niet wachten totdat ik met 1 knop op de telefoon bestanden kan uitwisselen:)

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-04 18:58
eagleview schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:11:
Heb nooit anders gebruikt dan Android.

Gebruik altijd Touch ID. Werkt de Face ID op Iphone 12 ook zo goed en makkelijk met/zonder zonnebril etc?
Hoe kan dat? Je hebt nooit anders dan Android gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagleview
Volkan1984 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 18:54:
[...]

Hoe kan dat? Je hebt nooit anders dan Android gebruikt.
Op Samsung s9+ zit standaard Touch ID achterop. Ik gebruik geen Face ID.
Mijn vraag gaat over werking Face ID op Iphone.

[ Voor 8% gewijzigd door eagleview op 20-06-2021 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Touch ID en Face ID zijn IOS zaken.

op android is dat gewoon Fingeprint sensor. En Face unlock. (met verschillende technieken) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
iPhone 12 is gewoon prima. Gaat echt nog jaren mee incl updates. Camera, soc etc allemaal super snel genoeg. iPhone 13 wordt natuurlijk een klein beetje beter weer, maar niet zo significant veel beter dat je daarom zou moeten wachten met aanschaf.

Je kan nu ook een 12 kopen, netjes er mee omgaan (screenprotector etc) en evt over een jaar goed verkopen als je toch de 13 wil. iPhones houden goed hun waarde.

[ Voor 64% gewijzigd door CyberMania op 20-06-2021 19:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-04 18:08
eagleview schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:24:
[...]

Op Samsung s9+ zit standaard Touch ID achterop. Ik gebruik geen Face ID.
Mijn vraag gaat over werking Face ID op Iphone.
Z'n punt is dat 'Touch ID' een term is van Apple, jij bedoelt een fingerprint scanner ;)

Verder kunnen wij totaal niks zinnigs zeggen over of je op de iPhone 13 moet wachten, omdat niemand hier weet wat de iPhone 13 precies gaat inhouden.

Maar gezien je geen hele spannende zaken doet, lijkt me een iPhone 12 al meer dan genoeg. iPhones hebben echter geen Always On Display-functionaliteit, dus dat zal je moeten missen. Face ID met zonnebril schijnt wel aardig te werken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagleview
CyberMania schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:30:
iPhone 12 is gewoon prima. Gaat echt nog jaren mee incl updates. Camera, soc etc allemaal super snel genoeg. iPhone 13 wordt natuurlijk een klein beetje beter weer, maar niet zo significant veel beter dat je daarom zou moeten wachten met aanschaf.

Je kan nu ook een 12 kopen, netjes er mee omgaan (screenprotector etc) en evt over een jaar goed verkopen als je toch de 13 wil. iPhones houden goed hun waarde.
Dat laatste wist ik niet. Thx voor de tip _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:35:
[...]
Face ID met zonnebril schijnt wel aardig te werken.
Bij mij werkt dat gewoon helemaal goed. Alleen met een mondkapje werkt het niet :p

🌞🍃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eagleview
Hahn schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:35:
[...]

Z'n punt is dat 'Touch ID' een term is van Apple, jij bedoelt een fingerprint scanner ;)

Verder kunnen wij totaal niks zinnigs zeggen over of je op de iPhone 13 moet wachten, omdat niemand hier weet wat de iPhone 13 precies gaat inhouden.

Maar gezien je geen hele spannende zaken doet, lijkt me een iPhone 12 al meer dan genoeg. iPhones hebben echter geen Always On Display-functionaliteit, dus dat zal je moeten missen. Face ID met zonnebril schijnt wel aardig te werken.
Always On Display schijnt, volgens geruchten, wel op de volgende Iphone te zitten. Vandaar mijn aarzeling om te wachten tot de intro in september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zolang je batterij nog goed is van de 9+. zou ik die lekker blijven gebruiken.
wil je naar android11 en verder, denk dan aan LineageOS, werkt prima

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagleview
Hackus schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:05:
Zolang je batterij nog goed is van de 9+. zou ik die lekker blijven gebruiken.
wil je naar android11 en verder, denk dan aan LineageOS, werkt prima
Alles werkt nog goed, maar is 3,5 jaar oud. Ik vind zelf, dat ik komende maanden iets nieuws ga kopen. Iphone 13, als geruchten waar zijn, voldoet dan aan mijn wensen _/-\o_ .

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik heb zelf een s9 die ik af en toe nog uit de kast haal en een iPhone 11 pro in gebruik.
Beide systemen hebben zo hun voor en nadelen.
Wat me bij Apple tegenstaat is dat bijna elke app die ik eens wil uitproberen uit de app store een abonnement vorm lijkt te hebben. Je kunt hier ook niet makkelijk op selecteren. Ik kan me herinneren dat dit bij de play store wel kan.
Ook wordt het ios systeem een beetje saai na een aantal jaren gebruik, maar daar zul jij geen last van hebben aangezien je nog niet eerder een iPhone hebt gebruikt.
Voordeel is dat alles meestal wel goed werkt en in mijn ervaring gaat de accu langer mee op een dag. Hoewel dit nu na anderhalf jaar op mijn iPhone ook minder wordt.
Als je verder geen haast hebt, zou ik wachten op de iPhone 13 en dan je keuze maken.
Vind je de iPhone 12 dan goed genoeg, dan is hij een beetje goedkoper en anders koop je de iPhone 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagleview
Uit recente reacties op internet blijkt de Iphone 13 niet veel spectaculaire extra's biedt t.o.v. de Iphone 12. Tenminste geen Touch ID en Always On faciliteit. Men zegt zelfs, dat je de 13 beter kan overslaan voor de 14 van 2022. De 12 Pro vind ik te duur voor de extra's t.o.v. de Iphone 12. Datzelfde zal wel gaan gelden voor de Iphone 13 en 13 Pro.

Zoals het er nu uitziet, ga ik niet wachten op de iPhone 13!

[ Voor 8% gewijzigd door eagleview op 29-06-2021 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024
kamerplant schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:03:
[...]

Bij mij werkt dat gewoon helemaal goed. Alleen met een mondkapje werkt het niet :p
Dat is inmiddels ook opgelost (moet je wel een Apple Watch hebben natuurlijk) ;)
Pagina: 1