Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:51
Ik heb nu dik een jaar de Nokia 5.3. Aangeschaft omdat ik aan de Nokia 5 veel plezier heb beleefd en die gewoon goed was. De Nokia 5.3 is dat niet. Kwaliteit laat te wensen over.

En een probleem is de proximity sensor. Ik word er compleet gestoord van. En ik wil het liefste gewoon dat ding uitschakelen. Alleen, beste wat ik kan vinden als oplossing is een app downloaden... Nou ja, die lost wel een beetje op. Alleen niet alles.

Ik sta nu op het punt om maar een ander toestel aan te schaffen want het is echt te gek voor woorden dat je elke keer dat je belt of een gesproken bericht in WA of Telegram afluistert dat dan gelijk het scherm uitvalt... en met pijn en moeite weer levend te krijgen is.

Kortom, ik ben opzoek naar DE oplossing, eentje die de proximity sensor in het geheel uitschakelt. Scherm doe ik dan wel zelf uitzetten om ongewenst indrukken te voorkomen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:55
Heb je er een screenprotector op zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
Oh dat had ik even moeten vermelden, er zit géén hoesje of wat dan ook op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Lednov heb je dat probleem al langer of is het ineens opgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
Nee, eigenlijk altijd wel geweest. Lijkt wel of het de laatste weken erger wordt. Maar of die sensor nou wel of niet vuil geworden is, maakt mij niet uit. Die stomme sensor lost een (voor mij) niet bestaand probleem op. Als ik niet wil dat het scherm ongewenst aanrakingen registreert, zet ik het wel uit

Kortom, dat lompe ding wil ik gewoon uit kunnen zetten.

En blijkt dat niet mogelijk te zijn, dan schaf ik wel een ander toestel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
Niemand?
Jammer, dan wordt het toch een andere aanschaffen. Want het is om gek van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Lednov je kan het ding nog opsturen voor garantie natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefaan57
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-07-2021
Hallo,
Op mijn nokia 5.3 is er hetzelfde probleem: zwart scherm bij bellen. Toestel gekocht 09/12/21.
En nu komt de rug los en loopt de batterij leeg in minder dan 12 uur, zelfs zonder gebruik.
Ik ga onder garantie pleiten voor herstelling, maar ik vrees dat dit voor mij einde nokia gaat worden.
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
Voor mij is het einde oefening voor de Nokia, ook al kan ik het onder garantie laten repareren. Er zijn gewoon net ff teveel issues er mee. Batterij issue heb ik (nog) niet. Sterker, met de update van laatst (beveiligingsupdate) lijkt ie zelfs zuiniger te zijn geworden.

Nokia zelf wil ik nog niet afschrijven, hoewel ik inderdaad huiverig ben geworden. Woensdag hak ik knoop door. Dan wordt het de Motorola of toch weer Nokia. De Samsungs heb ik naar gekeken, alleen die bloatware staat mij toch teveel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwartegat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-04 13:13
Indien je tijdens het bellen met een zwart scherm met je vinger over de proximity sensor gaat (rechts boven in het display, dan krijg je weer beeld. Geen echte oplossing, maar wel een workaround voor dit probleem.
Pagina: 1