Mijn vraag:
Mijn nieuwbouwhuis wordt binnenkort opgeleverd. Het huis zal volledig elektrisch worden aangezien wij geen gasaansluiting meer krijgen. De aannemer is van mening dat er 3x40A aansluitcapaciteit nodig is voor de apparaten etc. die wij gaan gebruiken (zie overzicht hieronder). Aangezien dit c. €700 per jaar meer kost dan een aansluitcapaciteit van 3x25A en ik tegenstrijdige berichten lees/hoor, dacht ik na jaren lurken maar eens een account aanmaken om Tweakers om hulp te vragen:
"Is 3x25A voldoende? Of moet ik toch echt 3x40A hebben?"
Op basis van wat ik op internet lees (o.a. site van netbeheerder Enexis) kom ik niet verder. Enexis komt ook niet met meer dan wat globale indicaties (wat ik overigens snap want elke situatie is anders): https://www.enexis.nl/aan...-aansluiting-heb-ik-nodig
Apparatuur
- Laadpaal voor elektrische auto van 11Kw (Tesla Model 3). De laadpaal wordt uitgerust met Dynamic Home Load Balancing
- Warmtepomp met backupvermogen van 9Kw. Zie plaatje voor meer informatie/f/image/9sP3ezDO5esSKhG9bcV3qXE8.png?f=fotoalbum_large)
- Bora. Volgens mij is piekvermogen 7Kw?
- Quooker Pro 3
- Vaatwasser, koelkast, vriezer
- Wasmachine, droger
- De "gebruikelijke" apparatuur zoals TV, router, access points, lampen, etc.
- Wij hebben ook nog zonnepanelen op het zuiden met 5005 Wattpiek.
Mijn nieuwbouwhuis wordt binnenkort opgeleverd. Het huis zal volledig elektrisch worden aangezien wij geen gasaansluiting meer krijgen. De aannemer is van mening dat er 3x40A aansluitcapaciteit nodig is voor de apparaten etc. die wij gaan gebruiken (zie overzicht hieronder). Aangezien dit c. €700 per jaar meer kost dan een aansluitcapaciteit van 3x25A en ik tegenstrijdige berichten lees/hoor, dacht ik na jaren lurken maar eens een account aanmaken om Tweakers om hulp te vragen:
"Is 3x25A voldoende? Of moet ik toch echt 3x40A hebben?"
Op basis van wat ik op internet lees (o.a. site van netbeheerder Enexis) kom ik niet verder. Enexis komt ook niet met meer dan wat globale indicaties (wat ik overigens snap want elke situatie is anders): https://www.enexis.nl/aan...-aansluiting-heb-ik-nodig
Apparatuur
- Laadpaal voor elektrische auto van 11Kw (Tesla Model 3). De laadpaal wordt uitgerust met Dynamic Home Load Balancing
- Warmtepomp met backupvermogen van 9Kw. Zie plaatje voor meer informatie
/f/image/9sP3ezDO5esSKhG9bcV3qXE8.png?f=fotoalbum_large)
- Bora. Volgens mij is piekvermogen 7Kw?
- Quooker Pro 3
- Vaatwasser, koelkast, vriezer
- Wasmachine, droger
- De "gebruikelijke" apparatuur zoals TV, router, access points, lampen, etc.
- Wij hebben ook nog zonnepanelen op het zuiden met 5005 Wattpiek.
[ Voor 4% gewijzigd door Calypsooo op 20-06-2021 11:49 ]