Verstopt toilet, wat kan ik nog proberen?

Pagina: 1
Acties:
  • 23.944 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-04 16:45
Dag allemaal,

Ik heb thuis last van een verstopte toilet. Wat ik ook doe ik krijg het niet weg. Ik heb de ontstopper gebruikt chische ontstopper, de wc borstel, wc borstel met plastic zak er omheen… Niks helpt…

het water stijgt tot de rand van de wc pot , en loop dan extreem langzaam weer leeg . Op het moment dat ik weer doortrek vult de pot zich snel weer tot de rand.

Het vreemde is ook het volgende: als ik een afgeknipt stuk tuinslang in de wc stop en deze met mijn hand begeleidt zodat deze een flink stuk de pot in gaat, en ik dan doortrek dan loopt het wel door. Dit wordt voor oorzaak door veel lucht wat aan de andere kant van de slang (dus het stuk wat uit de pot steekt) komt. Elke keer als ik doortrek loopt het water prima weg. Als ik mijn vinger op het uiteinde van de slang hou zodat de lucht er niet uit kan loopt het water weer niet weg.

Iemand enig idee wat dit kan zijn en wat ik nog kan doen, behalve een loodgieter bellen natuurlijk.

Bedankt vast!

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Woody179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17:10
Klinkt alsof de verstopping niet bij de pot zit maar bij de riool ontluchting,

Hoelang speelt het al?

[ Voor 14% gewijzigd door Woody179 op 19-06-2021 22:34 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:26
Ik hoor nog niet dat je een trekveer hebt geprobeerd?
Maar als het met de normale huis-tuin-en-keuken oplossingen niet lukt zou ik gewoon een professional bellen. Ben je waarschijnlijk voor minder dan honderd euro klaar en is het ook (voorlopig) echt opgelost.

Als je zelf blijft lopen kloten ben je voor je het weet ook vele tientjes kwijt aan ontstoppers en weet ik wat en is het niet opgelost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Je test met de slang is op zich vrij logisch, want door de slang kan er lucht uit de leiding, waarna er dus water de leiding in kan, even simpel gezegd. Dat kun je een X aantal keer herhalen tot er geen lucht meer in de leiding zit. Dan blijft als of het water staan. Rigenlijk heb je dus alleen uitgesloten dat de pot zelf verstopt zit. Maar dat is dan ook zelden het geval.
De verstopping zit ergens na de pot.

[ Voor 23% gewijzigd door _ferry_ op 19-06-2021 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:58

Onbekend

...

Vaak is de oorzaak aangekoekte resten van wc-papier, net voorbij de zwanenhals.
Een tuinslang gaat er misschien wel doorheen, maar het gat is te klein om alles snel weg te spoelen omdat het tegen de zijkanten nog aangekoekt zit.

Je kunt nog met een paar emmers heet water proberen, maar anders het makkelijkste om de loodgieter langs te laten komen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:53

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Heet water (uit de kraan + waterkoker) heeft bij mij wel eens geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135360

Kokend water en 2 blokjes van de vaatwasser. Doortrekken en klaar. Althans dat was bij ons de oplossing. HG rommel werkte ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@mister9 ‘rode’ plopper binnenste buiten keren. Zorg wel dat het goed vast aan de steel zit, met elektra draad, of strak met Ty wrap. Dan pas gaan gebruiken, en flink raggen met water in de pot. Af en toe ineens snel er uit trekken. Zo zuig je het vuil wat verstopt zit los omhoog. (vaak dames hygiëne artikel, of doekjes die je niet moet doorspoelen)

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 19-06-2021 22:46 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:51

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Filmpjes kijken van DrainAddict of Kempinger Rohrreinigung Berlin.
Hogedrukslang van Kärcher oid erin...

[ Voor 8% gewijzigd door ElMacaroni op 19-06-2021 22:53 ]

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-04 16:45
Hackus schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 22:46:
@mister9 ‘rode’ plopper binnenste buiten keren. Zorg wel dat het goed vast aan de steel zit, met elektra draad, of strak met Ty wrap. Dan pas gaan gebruiken, en flink raggen met water in de pot. Af en toe ineens snel er uit trekken. Zo zuig je het vuil wat verstopt zit los omhoog. (vaak dames hygiëne artikel, of doekjes die je niet moet doorspoelen)
Ik kan t proberen. Helpt dit ook als de verstopping niet in de pot maar verderop zit?

Zelfse geldt door het hete water (met of zonder vaatwasblokje ;-) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mister9 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 22:58:
[...]

Ik kan t proberen. Helpt dit ook als de verstopping niet in de pot maar verderop zit?
Dit is ook het eerste wat RRS doet.
(geleerd van oude ‘monteur’) plopper was zijn grootste vriend ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
mister9 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 22:28:
Dag allemaal,

Ik heb thuis last van een verstopte toilet. Wat ik ook doe ik krijg het niet weg. Ik heb de ontstopper gebruikt chische ontstopper, de wc borstel, wc borstel met plastic zak er omheen… Niks helpt…

het water stijgt tot de rand van de wc pot , en loop dan extreem langzaam weer leeg . Op het moment dat ik weer doortrek vult de pot zich snel weer tot de rand.

Het vreemde is ook het volgende: als ik een afgeknipt stuk tuinslang in de wc stop en deze met mijn hand begeleidt zodat deze een flink stuk de pot in gaat, en ik dan doortrek dan loopt het wel door. Dit wordt voor oorzaak door veel lucht wat aan de andere kant van de slang (dus het stuk wat uit de pot steekt) komt. Elke keer als ik doortrek loopt het water prima weg. Als ik mijn vinger op het uiteinde van de slang hou zodat de lucht er niet uit kan loopt het water weer niet weg.

Iemand enig idee wat dit kan zijn en wat ik nog kan doen, behalve een loodgieter bellen natuurlijk.

Bedankt vast!
Wat voor een woning is het? Heb je niet een put in de voortuin zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 12:45
YouTube: YouTube

Ik wilde zeggen een strijker erin XD maar youtube heeft me laatst geholpen met een verstopte vaatwasser door een nat zuiger industriele stofzuiger te gebruiken misschien kan dat hier ook wel.

Ook kun je de pot losmaken maar dat is erg goor werk en waarschijnlijk loopt de zooi ongecontroleerd eruit. Wel beter toegang to de zwanehales en de vervolg buis. Eigen risico ;).

[ Voor 24% gewijzigd door EnderQ op 19-06-2021 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:33

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je hebt ook nog van de plastic plak-vellen die je op de rand kan plakken, en dan flink druk zetten. Geen idee of het werkt of waar je het kan kopen....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hjovRQ2jnSloKdYZWFOkcZg8Ugk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ogzGHkztebWuwkoBQ5Lq4iIE.png?f=fotoalbum_large

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:09
wat je kan doen pot eraf en kijken of het er aan de achterkant zit. onderkant zit.
vooral bij de manchet zelf wil weleens wat blijven hangen. (dont ask wat) zo,n blokje)
beluchting ontluchting overdruk onderdruk zijn ook allemaal factoren.
heeft u een standleiding die eindigt op het dak. ?

hou een waterstofzuiger handoeken etc gereed als de pot eraf trekt.
(en niet 1 handoek maar een stapel (en plauer ze daaraan in de prullenbak)
ik zou zeggen succes en een prettige wedstrijd. de aanhouder wint/stinkt. :+

[ Voor 3% gewijzigd door miciel op 20-06-2021 03:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:03

Pierre

Van nature lui!

Nah het is nog vroeg.

[ Voor 84% gewijzigd door Pierre op 20-06-2021 07:07 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Hackus schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 23:00:
[...]

Dit is ook het eerste wat RRS doet.
(geleerd van oude ‘monteur’) plopper was zijn grootste vriend ;)
RRS komt hiermee aan. Zo'n plopper is leuk voor de wasbak maar doet niks serieus met een toilet.

RRS kost rond de 100 euro, die ropomp 80. Was na 2 verstoppingen een no-brainer om aan te schaffen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:23
Ik zou zeggen : water er zoveel mogelijk uit toiletpot, 100 gram bicarbonaat oplossen in warm water en dat mbv de tuinslang voor de verstopping krijgen. Half uurtje laten intrekken en daarna liter natuurazijn op die plek krijgen (ook weer met de tuinslang). Dan bruist de hele leiding schoon...

Wat ik me wel afvraag : hoe ver moet je de tuinslang er in steken voordat je dat effect ziet?

Ik heb trouwens een paar jaar gelden eenzelfde probleem gehad. Uiteindelijk leiding opgegraven buiten, opengezaagd en een ontstoppingspunt gemaakt. Hielp allemaal niet. Uiteindelijk bleek de pomp van de drukriolering defect zonder dat een rood lampje ging branden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:25

charrel

Cortisol4life..

Hoge druk reiniger en dan de rioolslang versie erop om het door te spoelen. Het zit niet in de pot. Heb je geen regenpijp achter het huis die op dezelfde lijn/pijp zit? Dan van de daar de hogedrukreiniger rioolslang erdoor laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

evilution schreef op zondag 20 juni 2021 @ 07:17:
[...]

RRS komt hiermee aan. Zo'n plopper is leuk voor de wasbak maar doet niks serieus met een toilet.

RRS kost rond de 100 euro, die ropomp 80. Was na 2 verstoppingen een no-brainer om aan te schaffen.
Dat is veel te luxe voor oude RRS ' monteur' :P
De truc is ook omkeren zoals ik hierboven schreef

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 20-06-2021 10:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:18
Heb niet alle reacties gelezen, maar volgens mij is de eerste reactie van Woody179 de oplossing.

Als het toilet met de tuinslang als ontluchting goed werkt is de rioolbuis niet verstopt, maar kan de lucht in de buis niet weg.
Weet niet wat voor huis jullie hebben, maar bij ons zit op het dak een ontluchtingspijpje. Misschien is die van jullie verstopt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-05 01:35
*knip* Lees de TS eerst eens

[ Voor 119% gewijzigd door tweakduke op 21-06-2021 13:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EnderQ
  • Laatst online: 07-05 12:45
Joeri.Bijlsma schreef op zondag 20 juni 2021 @ 11:48:
Wat dacht je van; een loodgieter bellen?
Is maar een compleet wild idee.
Dag allemaal,

Bedankt vast!
hmmm ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05 20:39
Controleer eerst waar de verstopping zit;

- Doe even de kraan opendraaien van de wasbak in je toilet.
- Waar bevind zich het toilet? Boven of begane grond.
- Controleer de afvoer van de keuken.
- Controleer even ook gelijk de badkamer afvoeren.

Indien daar ook verstoppingen voorkomen dan heb je een aardig klus voor de handen. Doe dat eerst.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
*knip*
zie vorige mbr

[ Voor 15% gewijzigd door tweakduke op 21-06-2021 13:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HFman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-11-2024

HFman

Waar een wil is..

Hi, vervelend probleem. Voor onstopping (ook die verder op zitten) gebruik ik deze tegenwoordig :

https://www.amazon.nl/cle...zetstukken/dp/B07FVPMKFF/

Ooit voor 20 euro bij de Aldi of Lidl gekocht. Je kunt hem tot 10..12 Bar op pompen en dat "knalt" hij leeg.
Zorg wel dat andere plaatsen " dicht " zitten, anders vliegt het water hier er uit. Meestal met 1 knal "klaar".
Andere oplossingen heb ik ook (hoge druk reinger slang etc.) maar die ben ik niet meer nodig geweest.

Succes !

[ Voor 16% gewijzigd door HFman op 20-06-2021 12:31 ]

Panasonic WH-MDC05H3E5 Heisamon Evohome HomeAssistant controlled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
Joeri.Bijlsma schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:29:
[...]

Er is gewoon geen andere weg, simpel.
Er is wel een andere oplossing. Eerst even achterhalen waar de verstopping zit. Een loodgieter bellen heeft geen zin als de verstopping op de erfscheidingsput zit. Dan moet de gemeente komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Monkeydancer op 20-06-2021 12:37 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:36

DataGhost

iPL dev

HFman schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:30:
Hi, vervelend probleem. Voor onstopping (ook die verder op zitten) gebruik ik deze tegenwoordig :

https://www.amazon.nl/cle...zetstukken/dp/B07FVPMKFF/

Ooit voor 20 euro bij de Aldi of Lidl gekocht. Je kunt hem tot 10..12 Bar op pompen en dat "knalt" hij leeg.
Zorg wel dat andere plaatsen " dicht " zitten, anders vliegt het water hier er uit. Meestal met 1 knal "klaar".
Andere oplossingen heb ik ook (hoge druk reinger slang etc.) maar die ben ik niet meer nodig geweest.

Succes !
Lijkt mij persoonlijk een goede manier om de kans op het moeten bellen van een loodgieter te vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bij mij was een worteltje van een struik in de tuin de leiding in gekomen via een heel klein kiertje. Daarna is die verder gaan woekeren in de pijp (buiten het huis). Doordat we in die periode ook wel eens wetwipes door de wc spoelden (echt, NOOIT doen, die krengen lossen niet op) liep het helemaal vast.

De loodgieter heeft uiteindelijk de grespijp afgezaagd en er een 3 meter lange slang van wortels in zn geheel uitgetrokken. Dat was met geen enkele andere mogelijkheid op te lossen, zoals hier boven beschreven.

Wellicht had Oliver van DrainAddict het kunnen open spuiten maar nu zit er een nieuw stuk pijp op en verwachten we voorlopig daar geen problemen meer :)

Ohjah, de struik heeft het niet overleeft ... die is afgezaagd en afgevoerd.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:05
Pff als het zo hardnekkig is...
Professional bellen en laten oplossen. De kans dat je met goedbedoeld aankloten de verkeerde zaken aanpakt,aanschaft of meer ellende veroorzaakt is mijns inziens groter dan wat je vermoedelijk zelf zou moeten betalen in eerste instantie 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:52

Part

Helemaal niets.....

Dag allemaal,

Bedankt vast!
Drukverschil zou in de standleiding niet mogen ontstaan:
https://www.joostdevree.nl/shtmls/standleiding.shtml

Dus of de verstopping zit nog voor de standleiding of er is iets met de standleiding.
Wat je nog zelf kan doen is de slang er in laten zitten en veel warmwater met wat zeep/afwasmiddel of vaatwas tabletten er door gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Anoniem: 135360 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 22:38:
Kokend water en 2 blokjes van de vaatwasser. Doortrekken en klaar. Althans dat was bij ons de oplossing. HG rommel werkte ook niet
Desnoods 5 blokjes en blijven vullen met kokend water totdat de wc weer doorloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HFman

HFman

Waar een wil is..

DataGhost schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:37:
[...]

Lijkt mij persoonlijk een goede manier om de kans op het moeten bellen van een loodgieter te vergroten.
Tja, ik plop alles elke 6 maand even "door" (eigenlijk druk je met veel kracht water weg) en sinds dien geen enkel issue, blijkbaar dat ding in 2015 al gekocht, dus gaat zeker 6 jaar al prima.
Tenzij het brodel werk in je huis is zie ik ook niet direct dat het een issue zou moeten geven. Maar uiteraard zijn er altijd senarios te bedenken waar dit averrechts zou kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
Monkeydancer schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:36:
[...]

Er is wel een andere oplossing.
Zo ver is TS totaal nog niet, geef nuttig advies of reageer anders niet. Op de man reageren laten we al helemaal achterwege

[ Voor 50% gewijzigd door tweakduke op 21-06-2021 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HFman

HFman

Waar een wil is..

Joeri.Bijlsma schreef op zondag 20 juni 2021 @ 15:26:
[...]

Nee die is er niet.
Ts is een leek en wij kunnen niet gaan kijken war de verstopping zit, een loodgieter wel.
Als hij kan concluderen waar de verstopping zit dan sta je een heel stuk sterker dan "ik heb wat geprutsts en mensen op een random forum zeggend at de gemeente dit moet oplossen"

Ts moet gewoon niet een krent wezen en een loodgieter bellen...
moet ik hier uit concluderen hier uit dat dit forum ook overbodig is (het zelf proberen en discuseren mag niet.. ??)... en lijkt er op dat de loodgieter onder ons extra werk zoekt.. dat is prima uiteraard maar om andere dan iets op te dringen .. de loodgieter heeft (meestal) veel ervaring, een DHZ vaak veel tijd en geduld.

Het is aan de Ts wat hij wil, en zo lang hij hetzelf wil proberen, dan zie ik geen enkele reden om hem niet te supporten, heeft niks met krenterig te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 13:40
Joeri.Bijlsma schreef op zondag 20 juni 2021 @ 15:26:
[...]

Nee die is er niet.
Ts is een leek en wij kunnen niet gaan kijken war de verstopping zit, een loodgieter wel.
Als hij kan concluderen waar de verstopping zit dan sta je een heel stuk sterker dan "ik heb wat geprutsts en mensen op een random forum zeggend at de gemeente dit moet oplossen"

Ts moet gewoon niet een krent wezen en een loodgieter bellen...
Ik heb donderdag toevallig eerder genoemde RRS laten komen voor mijn keuken afvoer, die loopt nu nog minder goed door dan eerst, dus mogen nog een keer terug. Dat was omdat ik echt niet meer wist wat ik nou nog moest proberen. Is dus ook niet altijd het antwoord, of in ieder geval niet snel/makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
https://www.wageningen.nl...e_doen_en_wie_betaalt_wat

Dus daarom het advies; even checken waar de afvoeren vollopen door even wat kraantjes open te draaien en WC's doortrekken, om zeker van de zaak te zijn. Anders kan je onstoppen wat je wilt, maar zit straks de erfscheidingsput vol.

[ Voor 52% gewijzigd door Monkeydancer op 20-06-2021 16:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
*knip*
Mensen hier zijn er om te leren van de ervaringen van een ander.
*knip*
Maak volgende keer een TR aub en ga niet zelf terug slaan.

[ Voor 52% gewijzigd door tweakduke op 21-06-2021 13:12 ]

Pana 5j

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Papasop
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-03 20:53
Wat Monkeydancer al schreef: dit eerst checken....

Het ontstoppingsstuk is het putje tussen uw eigen riool en het gemeentelijk riool. De gemeente weet waar het bij u te vinden is.

Staat het putje vol water? Doe een melding. De gemeente komt het riool zo spoedig mogelijk (ook in het weekend) doorspuiten.
Is het putje leeg? Dan heeft u een verstopping op eigen terrein die u zelf moet oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 221425

Mijn vader heeft een tijdje als storingsmonteur bij een aantal wegrestaurants e.d. gewerkt.
Hij had er letterlijk iedere dag een verstopping bij zitten.

Zijn stappenplan:
1) Tijd. Tegen de tijd dat hij met zijn servicebus ergens was, was in 50% van de tijd de prop WC-papier opgelost en kon hij gewoon doortrekken. :+
2) De rode plopper.
3) Een soort trekveer rioolveer aan de boormachine. Rustig in de pot duwen tot je bij de verstopping bent. Dan rustig beginnen met 'boren'.

4) Als punt 1-3 niet helpt: Tijd voor de aanhanger met een speciale pomp. Niet voor amateurs. :)

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 21-06-2021 07:16 . Reden: Zo'n ding heet dus een rioolveer. :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-02 10:48
Een week geleden de fout gemaakt een natte plek in huis met wc papier op de ruimen en deze klonters in de wc weg te spoelen. Gevolg is nu dat de wc verstopt is op de eerste verdieping. Op de begane grond trekt ie wel gewoon goed.

Ik heb alle opborrelend wc papier handmatig uit de pot gevist en toen het water laag stond van dat soda spul erin gegooid wat je ook gebruikt om een de buizen van een wasbak schoon te krijgen. Dit laten intrekken en daarna met kokend heet water erop. Dit helpt helaas niet.
Waar de ontluchter zou kunnen zitten van het riool zou ik niet weten.

Zie in dit topic de enige oplossing een loodgieter te bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
taurus0205 schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:26:
Een week geleden de fout gemaakt een natte plek in huis met wc papier op de ruimen en deze klonters in de wc weg te spoelen. Gevolg is nu dat de wc verstopt is op de eerste verdieping. Op de begane grond trekt ie wel gewoon goed.

Ik heb alle opborrelend wc papier handmatig uit de pot gevist en toen het water laag stond van dat soda spul erin gegooid wat je ook gebruikt om een de buizen van een wasbak schoon te krijgen. Dit laten intrekken en daarna met kokend heet water erop. Dit helpt helaas niet.

Ik denk en hoop dat TS ondertussen wel weer gewoon gebruik kan maken van het toilet, wellicht kan hij zijn oplossing delen

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

taurus0205 schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:26:

Rioolreinigingsservice bellen(verder is dit een kick van oud topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Hackus schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:31:
[...]

Rioolreinigingsservice bellen(verder is dit een kick van oud topic)
kan zijn maar als men hier steeds nieuwe topics start met hetzelfde onderwerp wordt vaak ook niet gewaardeerd, dus daarom dacht ik hier maar aan te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 15:23

nhanssen

QVL is non-tweakers

Zelf ook vaak last van, onderbuurvrouw ook geregeld. Laatste keer HG Duo ontstopper gebruikt voor je naar bed gaat. Volgende dag doorspoelen en probleem was opgelost. Emmer (heet) water helpt ook vaak icm met ontstopper.

Spec's PC

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Wat eventueel ook geprobeerd kan worden, het het niet, schaat het niet, is de plastic tas methode.

Vul een AH plastic tas nadat je 'm binnenstebuiten gekeerd hebt (om de verf van de tas niet af te laten geven) met kraanwater (warm is nu wel lekker, maar niet nodig).

Doe de gevulde tas in de afvoer van je WC waarbij je met je hand in de tas deze goed in de zwanenhals duwt.
Zorg er wel voor dat er geen wc water in je tas kan stromen.

Trek nu de tas hard uit de afvoer, door het water in de pot heb je nu een vacuüm gecreëerd, gelijk aan een plopper..
Weer de tas in de afvoer, paar keer herhalen.
Als je na een paar keer gebubbel/gegorgel hoort, ben je er bijna.

Werkt beter dan een plopper, is goedkoop en is een poging waard. Werkt het niet, kun je altijd nog de loodgieter bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:22
Als het nat wc papier is moet je met een tuinslang toch een eind komen? Erin begeleiden en daarna een par keer goed porren. Kan uiteraard wel even duren (behoorlijk wat porren nodig), maar dat papier krijg je dan echt wel stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Fly-guy schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:25:
Wat eventueel ook geprobeerd kan worden, het het niet, schaat het niet, is de plastic tas methode.

Vul een AH plastic tas nadat je 'm binnenstebuiten gekeerd hebt (om de verf van de tas niet af te laten geven) met kraanwater (warm is nu wel lekker, maar niet nodig).

Doe de gevulde tas in de afvoer van je WC waarbij je met je hand in de tas deze goed in de zwanenhals duwt.

Trek nu de tas hard uit de afvoer, door het water in de pot heb je nu een vacuüm gecreëerd, gelijk aan een plopper..

Werkt beter dan een plopper, is goedkoop en is een poging waard. Werkt het niet, kun je altijd nog de loodgieter bellen.
Leuk verhaal, maar je gelooft toch niet dat ik dat ga doen of wel?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
taurus0205 schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:35:
[...]

Dan doe je dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
dat is mijn goed recht inderdaad. Ik heb geen zin in de giga rotzooi die dat creëert in de badkamer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18
taurus0205 schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:35:
[...]

taurus0205 schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:53:
[...]

dat is mijn goed recht inderdaad. Ik heb geen zin in de giga rotzooi die dat creëert in de badkamer.
:? Iemand geeft je gewoon een legitieme tip, en de enige rotzooi die het waarschijnlijk oplevert is wat water. Dus iets normaler reageren had je gesierd. Of als een reactie je niet zint, is niet reageren ook een prima optie.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 26-12-2021 15:56 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:43

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
[...]

Je kan ook de pot van de muur schroeven, leeg mikken in de wasbak en alle vaste delen met een vork door het putje prakken, jouw feestje. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

https://www.sanitairwinkel.nl/b/4890/rothenberger/ropump/

Zo'n ding kopen. Of ontstoppingsservice bellen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Theo
  • Laatst online: 17:07

Theo

moederbord

Wat hier nog wel eens werkt wanneer het toilet langzaam leegloopt (ik ben een kei in het omzetten van een verstopte darm naar een verstopt toilet....) is dan een aantal emmers met water naast het toilet zetten (ik heb 7 emmers van 12 liter die ik vul met water), dan het toilet doortrekken en gelijk emmer voor emmer in het toilet gooien zodat het water tot de rand blijft staan. Op een gegeven moment begint het water iets sneller weg te lopen, dan nog iets sneller en dan plots (weer) heel snel en loopt het weer door. Met de emmers kun je veel sneller water toevoeren dan uit de kraan.

Dit werkt bij mij iig goed om een verstopping in, of direct na, de zwanenhals op te lossen. Ook wanneer het toilet maar 'half' doorspoelt, of wanneer gootsteen in de keuken niet helemaal lekker wegloopt is een boost van heel veel water in een heel korte tijd handig.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragoonlegend
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15-02 13:15
Ik heb hier in het verleden ook één keer last van gehad. Zowel boven als beneden toilet verstopt. Omdat het naar dezelfde rioolleiding gaat. Ik heb een hogedrukspuit gebruikt boven en beneden. Beide wc's waren weer blinkend schoon en mijn probleem was opgelost.

[ Voor 18% gewijzigd door Dragoonlegend op 26-12-2021 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andre metz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-01 22:20
Truuk die ik geleerd heb van vader die bij een instalatiebedrijf werkte. Een verstopping die vrij dicht achter de pot zit kun je oplossen met een dweil of handdoek. Die druk je als een prop in de pot. Je probeert de hele opening hiermee af te sluiten,. Vervolgens maak je pulserende bewegingen door die prop met je handen op en neer te bewegen in de opening. Het drukverschil wat je hiermee in de leiding veroorzaakt kan de verstopping laten losschieten. Eigenlijk het idee van een plopper maar die sluit de opening vaak niet goed af. Ik heb hiermee al meerdere verstoppingen kunnen opheffen. Je moet niet bang zijn voor vieze handen. Als de pot vol staat moet je daar wel in met je handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93050

Ik zie hier vaak RRS voorbijkomen. Is dat de RRS die ik krijg als ik google : https://www.rrs.nl/gootsteen-verstopt/? Ik ben namelijk een poos geleden ontzettend, echt heel erg, opgelicht door een ontstopper. Geen details, te erg voor woorden. Maar aangezien een verstopping altijd kan, en ik dus erg huiverig ben voor riool ontstoppingsbedrijven, vroeg ik me af of RRS een aanrader is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:03

Pierre

Van nature lui!

Wij wonen in een appartement en via de VVE kunnen we gebruik maken van dit bedrijf https://www.ariool.nl/

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Misschien vragen of je buren meebetalen met het ontstoppen van het riool?

/s

Erg bot van je, iemand geeft je inderdaad een legitieme tip en dat snauw je af.
Anoniem: 93050 schreef op maandag 27 december 2021 @ 06:22:
Ik zie hier vaak RRS voorbijkomen. Is dat de RRS die ik krijg als ik google : https://www.rrs.nl/gootsteen-verstopt/? Ik ben namelijk een poos geleden ontzettend, echt heel erg, opgelicht door een ontstopper. Geen details, te erg voor woorden. Maar aangezien een verstopping altijd kan, en ik dus erg huiverig ben voor riool ontstoppingsbedrijven, vroeg ik me af of RRS een aanrader is.
Het is inderdaad de link.

Ik kan niet zeggen of diegene die je komt helpen je wilt oplichten, maar RRS is landelijk bekend en werd ook gebruikt bij het bedrijf waar ik werkte, zonder problemen.

[ Voor 47% gewijzigd door Vorkie op 27-12-2021 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Rrs is gewoon legitiem. Maar ze zijn niet de goedkoopste. Vaak ook op zaterdag 4 uur Snachts bereikbaar. Hoe raarder het tijdstip hoe duurder.

Wij hebben nu nummer van een zzper. Is de helft van de prijs.

Alleen je hebt wel gelijk in het land van ontstoppers en sleutelmakers is alles wat bovenin Google staat nagenoeg oplichterij. Je moet een lokaal figuur vinden. Vraag buurtbewoners/kennissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Dragoonlegend schreef op zondag 26 december 2021 @ 18:49:
Ik heb hier in het verleden ook één keer last van gehad. Zowel boven als beneden toilet verstopt. Omdat het naar dezelfde rioolleiding gaat. Ik heb een hogedrukspuit gebruikt boven en beneden. Beide wc's waren weer blinkend schoon en mijn probleem was opgelost.
Je hebt idd opzetstukken voor de hogedrukreiniger. Van Kärcher zijn die duur maar van een imitatie betaal je 40 euro voor iets van 10 a 15 meter. Voor kleine verstoppingen niet ver weg werkt dit vaak goed. Ik sluit hem dan aan op de heetwaterkraan zodat vet beter oplost.
Als je ooit nieuw gaat bouwen of je riool gaat renoveren zorg dan dat je buiten een par ontstoppingspunten maakt kort onder het maaidek. Dat kan heel veel ellende schelen.
Zo’n extra ontstoppingspunt kost je aan materiaal keer 30 euro extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Fly-guy schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:25:

Overigens is een plopper ook goedkoop en die werkt ook als een plopper en heeft een handige steel dat je niet met je handen in die vieze bende hoeft, een trekveer kan nog, ontstopper wat langer laten werken, en ik heb ook nog een luchtdrukplopper (maar ik weet niet of ik die zou gebruiken, dan moet je een duikbril opzetten denk ik).

Bij een wc thuis is het waarschijnlijk gewoon papier (iemand heeft te veel papier gebruikt), ik neem aan dat je huisgenoten geen maandverband enzo doortrekken en dan zou normale ontstopper ook moeten werken. Eventueel kun je die nog wegspoelen met heet water bij een agressieve verstopping.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• taurus0205
Verstopping zelf opgelost. Toen het water laag stond, heb ik een zo een gele schoonmaak handschoen aangetrokken en mijn hand in de hals geduwd om eens te voelen. Al snel bleek daar al het samengeklonterde papier te zitten. Dit heb ik handmatig verwijderd en voila, de toilet loopt weer als een tierelier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

In mijn ervaring, ja, aanrader. Ze zijn hier afgelopen jaar een aantal keer geweest vanwege rioolproblemen. Vooraf heldere communicatie over kosten en ze gaan door tot het is opgelost.

Het helpt overigens als ze niet alleen vanaf de wc-pot hoeven te kloten omdat je van tevoren al wat hebt opgezocht en opgeggraven qua leidingverloop.

Extra tip: met veel zuur en andere chemische troep maak je geen vrienden bij die jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDW200
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15-04-2024
spam

[ Voor 94% gewijzigd door Outerspace op 15-04-2024 23:47 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.