Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F T
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-03 12:28
Mijn vraag:

Ik hoop dat dit het goede subforum is voor een simpele vraag die ik heb.
Sindskort heb ik hier een mini camera uit China die ik wil aansluiten op het lichtnet. Het apparaat komt met alleen een USB naar Micro USB kabel, maar kan ook stroom krijgen via een USB-lader (behalve PC/laptop/powerbank). Volgens de handleiding is 5V 1A aanbevolen en het maximum is 5V 2A. Nu heb ik hier toevallig als reserve een USB-lader van de Action liggen, deze is echter 5V 2.1A. Volgens de handleiding kan de camera best warm worden, hoewel dit als normaal wordt beschreven.
Kan ik deze lader veilig gebruiken met 100mA meer? Of is de 2A maximum ook echt het uiterste en is dit niet aangeraden? Zo niet, dan zal ik een andere simpele adapter moeten kopen.

Beste antwoord (via F T op 20-06-2021 01:02)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:03

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Die kan je prima gebruiken. Het belangrijkste bij laders is dat de spanning klopt. Die is 5V en de lader ook, dus dat is goed.

Dat de stroomsterkte van de lader meer is dan de camera aanbeveelt is geen enkel probleem. De camera 'vraagt' namelijk aan de lader een bepaalde hoeveelheid stroom. Volgens de specs 2A. De lader zal dan ook nooit meer dan 2A geven aan je camera.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:03

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Die kan je prima gebruiken. Het belangrijkste bij laders is dat de spanning klopt. Die is 5V en de lader ook, dus dat is goed.

Dat de stroomsterkte van de lader meer is dan de camera aanbeveelt is geen enkel probleem. De camera 'vraagt' namelijk aan de lader een bepaalde hoeveelheid stroom. Volgens de specs 2A. De lader zal dan ook nooit meer dan 2A geven aan je camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:26
Enige wat nog rest is de kwaliteit van die oplader, gaat hij piepen tijdens opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F T
99ruud99 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 08:13:
Enige wat nog rest is de kwaliteit van die oplader, gaat hij piepen tijdens opladen?
Even getest en goed geluisterd en er is geen hoorbare piep bij het laden. Dat is een goed teken denk ik. Ik heb wel andere laders met een duidelijke piep, dat zegt toch wel wat over de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:26
Die zijn vooral heel irritant, geen piep is goed, en geen snikhete lader is ook fijn.
Gewicht zegt vaak ook wel iets (te licht is minder kwaliteit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F T
99ruud99 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 11:56:
Die zijn vooral heel irritant, geen piep is goed, en geen snikhete lader is ook fijn.
Gewicht zegt vaak ook wel iets (te licht is minder kwaliteit).
Irritant zijn ze zeker, want het is ook op afstand nog te horen. Of de lader heet wordt moet ik nog wat meer testen voor langere duur.
Het gewicht is best degelijk vergeleken met andere goedkope laders, net iets zwaarder en betere bouwkwaliteit voor mijn gevoel.
Pagina: 1