Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget game pc voor onze zoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Micropuller
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-03-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Onze zoon is 13 en wil graag een betere/snellere pc om mee te kunnen gamen. Geen idee wat hij allemaal speelt, voor zover ik weet voornamelijk spellen als Fortnite en Minecraft. Hij heeft nu een behoorlijk verouderde laptop, waar hij net mee uit de voeten kan als hij alle instellingen terugschroeft naar een zo laag mogelijk niveau, maar ik snap ook dat dit best frustrerend is. Hij is al een behoorlijk tijdje aan het sparen en struint het internet af op zoek naar informatie over wat hij het beste kan aanschaffen. Nu gaat hij over een maand naar een gamekamp en zou heel graag voor die tijd een nieuwe pc kopen. Mijn probleem is, dat ik er zelf niet zoveel verstand van heb en het zonde zou vinden als hij een miskoop doet. Vandaar dat een beetje hulp zoek.

Wat mag het systeem gaan kosten?
We hebben met hem afgesproken dat we hem best een beetje willen sponsoren, maar de helft zal hij zelf moeten betalen. Het kostenplaatje zal dan ook niet veel hoger mogen uitvallen dan 1000 - 1200 euro. Zelf assembleren lijkt hem wel wat, maar het mag ook een pre-build zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij heeft een monitor, muis, keyboard, en headset. Het gaat in principe dus alleen om de pc.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dat is dus het probleem, daar heb ik geen idee van. Ik heb al wel een beetje rondgekeken en begrijp dat het misschien een idee is om nu eerst iets met alleen onboard videokaart te kopen en deze later, als hopelijk de prijzen weer een beetje normaal zijn geworden, uit te breiden met een externe videokaart?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik niet, maar volgens onze zoon zou het een AMD systeem moeten zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eigenlijk alleen dat het op korte termijn (gegarandeerd) leverbaar is, i.v.m. het geplande gamekamp.

Ga je overklokken?
Denk ik niet.

Wat verwacht je van ons?[i]
Graag tips voor een complete setup. Persoonlijk geef ik liever iets meer uit voor een nieuw systeem i.p.v. tweedehands. Ik heb al een beetje rond zitten kijken en begrijp dat een dergelijk systeem misschien een mogelijkheid zou zijn? https://www.sicomputers.n...nite-ready-id-819172.html Is dit een betrouwbaar adres qua levertijd? De reviews op trustpilot zijn wisselend.

Alvast bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door Micropuller op 19-06-2021 19:19 ]

Alle reacties

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Kijk eens of je met deze BBG een beetje een begin kunt maken:

reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2021

Je zult zelf nog even een videokaart moeten vinden, alleen de 5500 serie uit deze BBG is van 200 naar 750 euro gestegen

De meeste high end AMD processoren hebben geen onboard videochip, je zult dus waarschijnlijk wel een dedicated videokaart moeten kopen

[ Voor 37% gewijzigd door ImNotnoa op 19-06-2021 19:30 ]

Try SCE to Aux

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-11 23:57
ik denk dat je het beste een prebuild koopt, of voor 2e hands gaat :)

• Micropuller
Tja, die had ik inderdaad ook gezien. Maar ik heb dus niet zoveel zin om zo'n opgeblazen prijs te betalen voor een videokaart. Vandaar het idee om tijdelijk iets te nemen met minder prestaties (maar zeer waarschijnlijk altijd nog vele malen beter dan wat hij nu heeft) en later te upgraden. Of iets te vinden dat er een beetje tussenin zit. Normaliter zou ik tegen hem zeggen dat hij zijn geld beter nog even in zijn zak kan houden, maar ja, dat gamekamp hè.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-11 23:57
Je kan ook gewoon voor een 11500 gaan, oke, geen videokaart, maar kan prima :)

gamekamp... niet liever een laptop?

• Wolvers89
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-03 11:32
Micropuller schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 19:18:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Onze zoon is 13 en wil graag een betere/snellere pc om mee te kunnen gamen. Geen idee wat hij allemaal speelt, voor zover ik weet voornamelijk spellen als Fortnite en Minecraft. Hij heeft nu een behoorlijk verouderde laptop, waar hij net mee uit de voeten kan als hij alle instellingen terugschroeft naar een zo laag mogelijk niveau, maar ik snap ook dat dit best frustrerend is. Hij is al een behoorlijk tijdje aan het sparen en struint het internet af op zoek naar informatie over wat hij het beste kan aanschaffen. Nu gaat hij over een maand naar een gamekamp en zou heel graag voor die tijd een nieuwe pc kopen. Mijn probleem is, dat ik er zelf niet zoveel verstand van heb en het zonde zou vinden als hij een miskoop doet. Vandaar dat een beetje hulp zoek.

Wat mag het systeem gaan kosten?
We hebben met hem afgesproken dat we hem best een beetje willen sponsoren, maar de helft zal hij zelf moeten betalen. Het kostenplaatje zal dan ook niet veel hoger mogen uitvallen dan 1000 - 1200 euro. Zelf assembleren lijkt hem wel wat, maar het mag ook een pre-build zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij heeft een monitor, muis, keyboard, en headset. Het gaat in principe dus alleen om de pc.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dat is dus het probleem, daar heb ik geen idee van. Ik heb al wel een beetje rondgekeken en begrijp dat het misschien een idee is om nu eerst iets met alleen onboard videokaart te kopen en deze later, als hopelijk de prijzen weer een beetje normaal zijn geworden, uit te breiden met een externe videokaart?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik niet, maar volgens onze zoon zou het een AMD systeem moeten zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eigenlijk alleen dat het op korte termijn (gegarandeerd) leverbaar is, i.v.m. het geplande gamekamp.

Ga je overklokken?
Denk ik niet.

Wat verwacht je van ons?[i]
Graag tips voor een complete setup. Persoonlijk geef ik liever iets meer uit voor een nieuw systeem i.p.v. tweedehands. Ik heb al een beetje rond zitten kijken en begrijp dat een dergelijk systeem misschien een mogelijkheid zou zijn? https://www.sicomputers.n...nite-ready-id-819172.html Is dit een betrouwbaar adres qua levertijd? De reviews op trustpilot zijn wisselend.

Alvast bedankt.
Even wat snel samengesteld op Alternate binnen uw budget.
Met in acht genomen dat de videokaart wellicht in de toekomst vervangen wordt.

*Echter raad ik aan dat wanneer er geen ervaring is met het in elkaar zetten van een computer, dit te laten doen door iemand die hierin wel ervaring heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4z7bKKb7EonhbLd2dtOsjBI5zA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eLJ8DSqQ4esEVrxZkgTdpxff.jpg?f=fotoalbum_large

• Micropuller
Een pc samenstellen heeft hij eerder gedaan, dus dat zal wel loslopen. Hij kwam net zelf met deze aanzetten, is dat iets? https://www.mediamarkt.nl...-p10-md35076-1698392.html

• Wolvers89
Micropuller schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 20:40:
Een pc samenstellen heeft hij eerder gedaan, dus dat zal wel loslopen. Hij kwam net zelf met deze aanzetten, is dat iets? https://www.mediamarkt.nl...-p10-md35076-1698392.html
Voor de spellen Fortnite en Minecraft is dit een prima systeem.

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11:51
Wolvers89 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 20:37:
[...]

Even wat snel samengesteld op Alternate binnen uw budget.
Met in acht genomen dat de videokaart wellicht in de toekomst vervangen wordt.

*Echter raad ik aan dat wanneer er geen ervaring is met het in elkaar zetten van een computer, dit te laten doen door iemand die hierin wel ervaring heeft.

[Afbeelding]
Ik zou niet voor deze build gaan.
150,- voor een waterkoeler.. tja lijkt mij dat daar makkelijk 100,- afkan...
En wellicht een andere voeding 750w is veel.

Ik denk dat de prebuild die TS voorstelt nog niet eens zoon slecht idee is.
Zeker door de 2 jaar garantie en een 3060 al voor 600,- tweedehands gaat.

• Wolvers89
Torac schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 20:44:
[...]

Ik zou niet voor deze build gaan.
150,- voor een waterkoeler.. tja lijkt mij dat daar makkelijk 100,- afkan...
En wellicht een andere voeding 750w is veel.

Ik denk dat de prebuild die TS voorstelt nog niet eens zoon slecht idee is.
Zeker door de 2 jaar garantie en een 3060 al voor 600,- tweedehands gaat.
Een waterkoeler van 50 euro zal ik dus niet adviseren.
En die 750 watt voeding was gebaseerd voor op de toekomst bij een upgrade van de videokaart.

Echter ben ik met je eens, met die build advies.

• Micropuller
De combinatie van die i5-10400F en de RTX 3060 leek me ook niet verkeerd (voor die prijs). Als ik me niet vergis al snel 700-800 euro als je die los wilt kopen? Dus alle onderdelen apart bestellen en dan nog bouwen zal dan nauwelijks nog voordeel opleveren (behalve dan dat je dan wat meer keus hebt qua vormgeving).

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:24
Wolvers89 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 20:47:

En die 750 watt voeding was gebaseerd voor op de toekomst bij een upgrade van de videokaart.
Dan is een CX750M geen goede optie vanwege de double forward topologie.

• Wolvers89
@Micropuller Over desbetreffende 3060 handelsprijzen kan ik geen uitspraken doen.
De combinatie van die i5-10400F en de RTX 3060 leek me ook niet verkeerd (voor die prijs).
Dat is idd een prima samenstelling voor die prijs.

Echter houd er rekening mee dat wanneer je de videokaart eruit haalt om te verkopen, dat deze processor geen onboard videokaart heeft. Dus zorg dat je dan ieder geval al zelf wat nieuws hebt :D

• Micropuller
Als hij hier een tijdje (1-2 jaar) mee vooruit kan en de prijzen zijn wat gedaald, kunnen we altijd nog kijken of we de videokaart kunnen vervangen. Of deze gaat naar zijn zusje en hij koopt zelf iets anders (tegen die tijd an hij hopelijk zelf wat meer verdienen met een bijbaantje).

• Q4Jan
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 07:54
Ik heb net bij medion een akoia met een 1660 super gekocht.
https://www.medion.com/nl...m--512-gb-ssd-410024066A1

Deze is flink sneller dan een 1650 kaart.
Maar wil je later uitbreiden dan is dit ook een optie.

https://www.medion.com/nl...m--512-gb-ssd-410024065A1

Eerste kost 849 met een iets mindere processor maar beter video kaart, tweede iets betere processor maar flink mindere video kaart voor 649.
Zelf vind ik de videokaart prijzen nu buiten proportie, dus even rustig aandoen met medium specs leek mij de beste optie.

Reken er wel op dat standaard toetsenbord en muis echt slecht zijn. Maar daar had ik vervanging voor.

Dochter speelt momenteel apex legends en genshin impact met full options aan op de 1660 super.

[ Voor 5% gewijzigd door Q4Jan op 22-06-2021 04:25 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:35
En laptop is wellicht ook nog een optie? Scheelt sjouwen naar het gamekamp.

Bekijk het volgende lijstje eens: https://tweakers.net/lapt...BT_C_rPKVINE0p0TtpG4m4LC8

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1