Toon posts:

Duitse deelstaat Beieren spreekt met Intel over bouw chipfab

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@AverageNL
Het is dan ook niet verrassend dat het bedrijf in gesprek is met de Beieren, waaronder bijvoorbeeld grote Duitse steden als München vallen.
Aangezien alle noemenswaardige chipproductie in Duitsland (of zelfs Europa) geconcentreerd is rond Dresden (in Saksen), is het juist wel verrassend dat deze locatie genoemd wordt, zeker omdat Beieren er miljarden eigen geld tegenaan gooien moet. Weliswaar niet vreemd voor Beieren (zie Franz Josef Strauss met Airbus), maar toch nog veel geld.

Er zijn wat kleine fabriekjes in Regensburg (Infineon) en bij Fresing (Texas Instruments), maar stelt in vergelijking met 'Silicon Saxony' echt helemaal niets voor. Begonnen is het overigens allemaal in 1961 met ZMD, en daarmee één van de (weinige) bedrijfstakken die de DDR hebben overleefd.

Zie ook dit en dit artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-10 21:15

AverageNL

Redacteur
Bedankt voor je feedback! Je hebt helemaal gelijk

Wat ik met dat stuk tekst vooral bedoelde, was dat het niet verrassend is dat Intel in gesprek is met Duitsland (of in dit geval een Duitse deelstaat), omdat Intel eerder al interesse toonde in dat land. Maar je hebt helemaal gelijk dat het overgrote deel van de Duitse chipproductiecapaciteit in Saksen zit, en dat had ik wel moeten melden. Ik zal dat stuk tekst aanpassen :)