Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvc1987
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 24-07-2021
Sinds een aantal dagen viel me op dat mijn SD-kaart steeds weer vol loopt nadat ik dingen eruit haalde.
Toen heb ik de opslaganalyse eens aangeklikt, en daar zag ik dat na gister veel audio +/- 1 gb) eruit gehaald te hebben, dat bij overige er steeds meer lijkt bij te zijn gekomen van toen 4,22 naar 4,65. Nu heb ik bog wel iets ruimte, maar vorige keer dat ik er veel foto's uit haaldde lliep de sd ook al bijna vol richting de volledige 7,24 gb. Iemand een idee hoe dit kan? En wat hier eventueel aan te doen?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 22:38

BLACKfm

o_O

Een sd kaart van 8gb? Koop voor 2 tientjes een kaart van 128gb en weg zijn je problemen. Ik kan mij voorstellen dat er bepaalde apps of spelletjes zijn die ook hun cache op de SD kaart opslaan, en met 8gb kom je vandaag de dag niet meer weg.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:37

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Iets van een sync aanstaan? Verder weinig over te zeggen aangezien de post uitblinkt in het ontbreken van de benodigde details.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvc1987
DukeBox schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 15:55:
Iets van een sync aanstaan? Verder weinig over te zeggen aangezien de post uitblinkt in het ontbreken van de benodigde details.
Wat voor details zou ik moeten weten/zeggen nog.
Meer als de info over de ongeveer gb audio die ik eruit haalde (+ veel foto's maar weet niet precies hoeveel dat toen was). En de hierboven genoemde overig op sd kaart die toenam tot sd bijna vol was weet ik ook niet.
En wat is een sync? Is dat synchroniseren van iets? En waar kan ik dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Is het een namaak misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

timvc1987 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:25:
Wat voor details zou ik moeten weten/zeggen nog.
Merk/type telefoon, merk/type sd kaart? Welk OS?
Waar komen de audio bestanden vandaan (welke directory staan ze bijv.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvc1987
DukeBox schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:36:
[...]

Merk/type telefoon, merk/type sd kaart? Welk OS?
Waar komen de audio bestanden vandaan (welke directory staan ze bijv.)?
Ooh ja het is een Galaxy A20e en de sd moet dat erop staan (moet ik die eruit proberen halen) of kan ik dat ook op tel vinden. En de audio die ik eraf haalde stond gewoon altijd in de map Music op de sd. Grote video's (en foo's) die ik er ook af haalde voor hij weer voller werd stonden altijd in de map camera op de sd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:58
Draai je Spotify en download die muziek naar je telefoon? Of een andere soortgelijke app?

Belangrijk is na te gaan welke apps je op je telefoon hebt staan en wat ze doen.

Kom je dan er nog niet uit, herstel naar fabrieksinstellingen, en dan een voor een de apps er op wanneer je ze nodig hebt. Dan merk je vanzelf of het vol loopt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvc1987
swhnld schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 18:25:
Draai je Spotify en download die muziek naar je telefoon? Of een andere soortgelijke app?

Belangrijk is na te gaan welke apps je op je telefoon hebt staan en wat ze doen.

Kom je dan er nog niet uit, herstel naar fabrieksinstellingen, en dan een voor een de apps er op wanneer je ze nodig hebt. Dan merk je vanzelf of het vol loopt of niet.
Al wat er nu nog op sd staat zijn een aantal muzieknummers (zelf op gezet) en veel afbeeldingen. Hetgeen wat steeds toeneemt op de sd van wat ik zie bij opslaganalyse tenminste is overige (ongeveer 4,6 gb nu zie de afbeelding) maar kunnen geen apps zijn lijkt me want die zag ik allemaal op de interne opslag staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m_Gw6tj-juy1lKW2jWgy8V7XTSQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4VJHdJOzI2iQcqQNGRwMab0M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-05 15:58
Met een app als Diskusage krijg je gedetailleerder een overzicht waar je ruimte voor gebruikt wordt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Kijk eens met een file explorer app waar nou precies alle data wordt ingenomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvc1987
DukeBox schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 20:01:
Kijk eens met een file explorer app waar nou precies alle data wordt ingenomen ?
Volgens de hierboven genoemde Diskusage gaat het om (data van) Spotify 4 gb wat het inneemt. Nu weet ik iig waar het vandaan komt. Kan dit ook anders of geleegd worden. Iig bedankt voor de hulp tot zover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
timvc1987 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 20:14:
[...]

Volgens de hierboven genoemde Diskusage gaat het om (data van) Spotify 4 gb wat het inneemt. Nu weet ik iig waar het vandaan komt. Kan dit ook anders of geleegd worden. Iig bedankt voor de hulp tot zover.
In Spotify downloaden van liedjes uitzetten lijkt me de snelste manier.

Maar, waarom niet voor een paar euro een (veel) grotere Micro SD-kaart kopen?

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 19-06-2021 20:17 ]

The devil is in the details.

Pagina: 1