Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RRook
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-09 21:31
Mijn vraag
Ik heb mijn nieuwe Mac (24”) al zo goed als helemaal ingericht. 2 gebruikers aangemaakt. Software geïnstalleerd. De migratie assistent om mijn data vanaf de 2 oude Windows pc’s over te zetten had ik even uitgesteld.
Nu ik die alsnog ga draaien zie ik dat MacOS een nieuwe gebruiker gaat aanmaken. Maar ik wil de data in een gebruiker zetten die ik al heb ingericht.
Weet iemand een oplossing om de data op de juiste plek te krijgen ?
Ronald

Beste antwoord (via RRook op 20-02-2022 21:27)

• Pavv
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 23:22
TS heeft het over data vanaf 2 oude PC's...het lijkt mij niet dat daar TimeMachine® backups van zijn.

Met migratieassistent data van een gebruiker X van een PC in een gebruiker Y op een Mac zetten gaat normaliter niet lukken. (ook niet van een Mac naar een Mac overigens). Migratieassistent is een behoorlijk intelligent programmaatje, maar dát heb ik hem nog niet zien doen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:56
Time machine?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRook
Kan Time machine de data uit de backup van gebruiker a, terugzetten bij gebruiker b ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Als het alleen bestanden zijn uit de standaard profielmappen van Windows dan kun je ze net zo goed even overkopiëren evt. via een externe harddisk.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:56
RRook schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 17:19:
[...]

Kan Time machine de data uit de backup van gebruiker a, terugzetten bij gebruiker b ?
Lijkt mij wel. Anders gezegd : het proberen waard. Nog sneller is om het 1 op 1 te doen via het netwerk, daarvoor zal je op je oude Mac delen open zetten.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Pavv
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 23:22
TS heeft het over data vanaf 2 oude PC's...het lijkt mij niet dat daar TimeMachine® backups van zijn.

Met migratieassistent data van een gebruiker X van een PC in een gebruiker Y op een Mac zetten gaat normaliter niet lukken. (ook niet van een Mac naar een Mac overigens). Migratieassistent is een behoorlijk intelligent programmaatje, maar dát heb ik hem nog niet zien doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRook
Beste mensen, Ik heb er toch maar voor gekozen om de migratieassistent het werk nog een keer te laten doen. En vervolgens heb ik alle instellingen nog maar een keer handmatig gedaan. `tot slot de ouder gebruikers verwijderd.
het was even dubbelwerk maar voor nu toch het makkelijkst.
Pagina: 1