Welke Windows versie heb ik ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly44
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik heb een 2e hands pc gekocht met "een" windows versie.
Onder "systeem info" krijg ik de volgende info; Windows 10 Pro versie 20H2
Keyfinder geeft echter de volgende info; Windows 10 Enterprise No;X19-9
Installed from "Full Packaged Product"
Dit lijkt mij tegenstrijdig met elkaar en ik vraag me af welke versie ik nou heb; Windows 10 Pro of Windows 10 Enterprise ?
Wie kan mij helpen ?
Bij voorbaat dank voor jullie reacties !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 18:45
Ik zou gewoon uitgaan van wat er bij de app System Information staat. Wat maakt het verder uit? :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflzor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-05 08:57
Zeer waarschijnlijk de pro versie, de enterprise editie is alleen voor bedrijven en worden via achterliggende servers voorzien van hun productcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 17:37
Roflzor schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 14:06:
Zeer waarschijnlijk de pro versie, de enterprise editie is alleen voor bedrijven en worden via achterliggende servers voorzien van hun productcode.
En door de manier waarop KMS werkt het makkelijkste om ilegaal te "activeren" dus ik zou er al helemaal bij 2e hands verkoop niet van uitgaan dat er geen enterprise op kan staan.

@Charly44 wat maakt het precies uit wat er nu op staat ? de belangrijkere vraag is, welke licentie heb je er bij ?

Buiten dat, lijkt het me dat windows zelf het beste weet welke versie het is, dus ik zou gewoon uitgaan van wat windows er zelf van vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:11
Je hebt ook kans dat iemand de pro heeft geïnstalleerd maar via Microsoft365 de ENT features heeft geactiveerd op deze pc.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Charly44 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 14:02:
...Onder "systeem info" krijg ik de volgende info; Windows 10 Pro versie 20H2
Keyfinder geeft echter de volgende info; Windows 10 Enterprise No;X19-9...
Als keyfinder een enterprise key vindt, gaat het waarschijnlijk om een pirated copy; denk niet dat jij een volume licensing contract hebt met microsoft. Je zou dat kunnen legaliseren.
Verschillen in functionaliteit zijn er nauwelijks tussen enterprise en pro zie https://www.microsoft.com/en-us/WindowsForBusiness/Compare

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly44
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik wil de windows opnieuw installeren dus moet ik weten welke ISO ik moet downloaden. Het is misschien beter het huidige systeem te spiegelen naar de nieuwe SSD, zodat ik zeker weet dat het blijft werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 08:09
Via Instellingen --> Bijwerken en beveiliging --> Activering kun je zien welke editie geactiveerd is en hoe die geactiveerd is. Mocht het via KMS geactiveerd zijn, dan staat daar 'via de activeringsservice van uw organisatie' (oid).

[ Voor 4% gewijzigd door remco8264 op 20-06-2021 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:11
Charly44 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:28:
Ik wil de windows opnieuw installeren dus moet ik weten welke ISO ik moet downloaden. Het is misschien beter het huidige systeem te spiegelen naar de nieuwe SSD, zodat ik zeker weet dat het blijft werken.
Gewoon voor de pro gaan de eventuele enterprise kan je toch niet downloaden aangezien die alleen voor VL is bedoelt.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-05 19:56
@Charly44 Sinds Windows 10 is het mogelijk om een frisse start door Windows zelf te laten regelen.

Deze kan je vinden onder:
Instellingen -> bijwerken & updates -> systeemherstel

Onder het kopje "opnieuw instellen" klik je op de knop "aan de slag"
Volg de wizard en bij de keuze geef je aan NIETS te willen behouden.

Windows regelt daarna alles zelf voor je (inclusief automatische activatie)

Suc7 ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Pagina: 1