Scherm krijgt geen signaal meer via mini DP

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:39
Ik heb 2 monitoren aangesloten op mijn pc, waarvan mijn oude Dell U2414H sinds het begin via mini displayport is aangesloten. Sinds kort krijgt de monitor geen signaal meer binnen, maar hij wordt wel door de pc herkend als een generic monitor met een max resolutie van 640x480.

Ik heb geprobeerd alles opnieuw aan te sluiten, en de drivers te verwijderen en opnieuw te installeren. Geen succes helaas. De monitor werkt wel via HDMI, maar daar zit mijn andere monitor standaard op aangesloten. (1 hdmi, 3 dp aansluitingen). Een kabel kopen, en de monitoren dan anders aansluiten zou dan de oplossing kunnen zijn.

Heeft iemand een idee waardoor dit probleem wordt veroorzaakt en hoe het mogelijk opgelost kan worden?

Beste antwoord (via leeuwtje1 op 20-06-2021 10:14)

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-09 15:26
Het is met dit scherm helaas bekend dat er veel problemen zijn met displayport, zie bijvoorbeeld dit reddit thread:
https://www.reddit.com/r/...re_overwhelming_evidence/

Ook mijn broer had problemen met de DP aansluiting van dit scherm, die heeft het 2 dagen wel gedaan en vervolgens stopte deze met werken. Daar hebben we uiteindelijk een HDMI kabel voor geregeld om wel weer het scherm te kunnen gebruiken

Het is geen mooie oplossing, maar een DP->HDMI adapter zou misschien goed voor je kunnen werken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 00:45
leeuwtje1 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:39:
IHeeft iemand een idee waardoor dit probleem wordt veroorzaakt en hoe het mogelijk opgelost kan worden?
Het kan op dit moment aan de mini-dp poort van de laptop liggen, de dp-poort van de monitor of de kabel die beide verbindt. Kan je de andere monitor aansluiten op de mini dp poort? Als dit niet kan, is er wellicht nog een ander scherm in huis wat een displayport heeft.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-09 15:26
Het is met dit scherm helaas bekend dat er veel problemen zijn met displayport, zie bijvoorbeeld dit reddit thread:

Ook mijn broer had problemen met de DP aansluiting van dit scherm, die heeft het 2 dagen wel gedaan en vervolgens stopte deze met werken. Daar hebben we uiteindelijk een HDMI kabel voor geregeld om wel weer het scherm te kunnen gebruiken

Het is geen mooie oplossing, maar een DP->HDMI adapter zou misschien goed voor je kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
Baardhaas schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 15:36:
[...]

Het kan op dit moment aan de mini-dp poort van de laptop liggen, de dp-poort van de monitor of de kabel die beide verbindt. Kan je de andere monitor aansluiten op de mini dp poort? Als dit niet kan, is er wellicht nog een ander scherm in huis wat een displayport heeft.
Het gaan om mn pc, mini dp scherm naar reguliere dp op mijn grafische kaart. Als ik hem in een andere dp aansluiting stop, hetzelfde probleem. Mijn andere scherm heeft dan wel weer een reguliere dp aansluiting, maar geen mini, dus ik heb sowieso even een reguliere dp kabel nodig om verder te testen. Inmiddels besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
Gammro schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 15:49:

Thanks! Hij heeft het jaren zonder problemen gedaan, maar het is inmiddels weer een oudje. Ik heb een reguliere DP kabel besteld, ik ga eens kijken of ik daarmee een werkende opstelling kan krijgen. Ik vermoed dat het probleem inderdaad bij het beeldscherm ligt. Ik kan mijn andere scherm dan via dp aansluiten, en de 'kapotte' dell via hdmi.