Android tablet gebruiken als VGA monitor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtx123
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21-08-2022
Een rarae vraag wellicht, maar op dit forum zit nogal wat kennis van zaken, dus ik probeer het gewoon.

Het issue: Ik heb een Yamaha Tyros2 keyboard met een ingebouwd display/schermpje. Niks fancy, geen touch screen, gewoon vga achtig.

Echter dit schermpje heeft een storing, verticale strepen. Dit is helaas een typische fout van deze keyboards. Destijds waren er dure spare displays te koop, maar die zijn zo zoetjes aan uitgefaseerd.
Nu heeft het keyboard ook een vga uitgang, daar kan ik in principe een monitor op aansluiten.
maar het wordt zo wel een rommelig boeltje.
Optie 2 heb ik zelf bedacht :-) : Als ik nu een kleine tablet over het bestaande ingebouwde schermpje zou kunnen plakken (dubbelzijdig tape), ziet het er minder lomp uit dan met een los extra scherm.
Bovendien funktioneler, want er zitten wat knoppen rondom het display gebouwd.

Maarrrr, dan zou ik wel de tablet moeten omkatten naar een vga monitor, en dat vraagstuk krijg ik nog niet opgelost.
Omgekeerd zie je wel op internet (tablet wordt voorzien van een vga uitgang en stuurt grotere vga monitor aan).

Hopelijk heb ik e.e.a. goed uitgelegd, en heeft iemand een idee ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:49

BCC

Kun je niet beter op AliExpress een vga schermpje op de kop tikken voor een paar tientjes? De Tyros schermen staan er trouwens ook op voor zo’n 60 euro

[ Voor 29% gewijzigd door BCC op 19-06-2021 12:32 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:49

BCC

Kun je niet beter op AliExpress een vga schermpje op de kop tikken voor een paar euro? Vervangende schermen voor je Tyros staan trouwens ook ok AliExpress voor zo’n 60 euro.

[ Voor 34% gewijzigd door BCC op 19-06-2021 12:29 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtx123
Ik heb naar VGA schermpjes gekeken, maar die dingen zijn niet vlak als een tablet. daar zit meestal een bakje achter van een paar cm dik. en dat is een probleem, want op de plaats van het originele ingebouwde scherm, zitten links en rechts bedieningsknopjes.

Ik heb nergens op Aliexpress een Tyros 2 display kunnen vinden. Voor 60 euro zal ik zeker niet zelf gaan knutselen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uZlJ8_tmEkiCEF3HBEc01D6loLU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JegA4A5ZvQL8afWb8UKQPUqh.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtx123
Ik ga kijken of een kleine tablet te gebruiken is. Deze zijn o.h.a. lekker plat.
Nog een probleempje: hoe krijg ik m'n VGA signaal vanaf het Yamaha keyboard op het display van die tablet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtx123
mtx123 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:19:
Ik ga kijken of een kleine tablet te gebruiken is. Deze zijn o.h.a. lekker plat.
Nog een probleempje: hoe krijg ik m'n VGA signaal vanaf het Yamaha keyboard op het display van die tablet ?
Antwoord even op mijn eigen vraag:
Dit is een mogelijkheid om een pc te koppelen aan een tablet, en die tablet als monitor te gebruiken,
maar 2 nadelen:
- het werkt van usb --> usb, terwijl ik van VGA-->usb moet hebben.
- er wordt uitgegaan van een windows pc, waarop software geinstalleerd kan worden. Ik heb dus een Yamaha keyboard, en kan daarop geen software installeren.

Wordt vervolgd (of misschien niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

mtx123 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:07:
[...]

Antwoord even op mijn eigen vraag:
Dit is een mogelijkheid om een pc te koppelen aan een tablet, en die tablet als monitor te gebruiken,
maar 2 nadelen:
- het werkt van usb --> usb, terwijl ik van VGA-->usb moet hebben.
- er wordt uitgegaan van een windows pc, waarop software geinstalleerd kan worden. Ik heb dus een Yamaha keyboard, en kan daarop geen software installeren.

Wordt vervolgd (of misschien niet)
Dat gaat niet werken. Je moet op zoek naar een klein schermpje dat VGA ondersteund. Tablets doen dat niet, met hoge uitzondering van een recent aangekondigde Toshiba tablet geloof ik, a 800 euro.

Zat goedkope VGA schermpjes te krijgen - met dat formaat zou ik op zoek gaan naar schermpjes die origineel voor Achteruitijcamera's in auto's/campers bedoeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtx123
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:10:
[...]
Zat goedkope VGA schermpjes te krijgen - met dat formaat zou ik op zoek gaan naar schermpjes die origineel voor Achteruitijcamera's in auto's/campers bedoeld zijn.
Ja die zijn er idd genoeg, maar helaas ook erg dik. en zoals je op de foto van het keyboard kunt zien, zitten er links en rechts knopjesop het paneel. Dus dat gaat niet werken in de praktijk.
Tenzij ik rigoreus het oude display kan slopen en een nieuw display in die holte kan verzinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtx123
Dus de volgende stragtegiën zijn er:

1) Origineel spare display van Yamaha kopen, en vervangen:
- Makkelijkste oplossing
- keyboard blijft origineel
- Overal gezocht, maar geen spare part gevonden.

2) tablet plakken boven op het oude display:
- ziet er niet fraai uit
- geen tablet gevonden met vga INgang
- Yamaha blijft verder origineel

3) Yamaha openen, en oude display + elektronica eruit slopen, dan een schermpje proberen daar netjes in te frotten:
- goedkoop 4:3 schermpje proberen te vinden dat daar in past, meeste verkrijgbare displays zijn 16:9 met touch screen e.d.
- Lastige operatie, niet zonder risico
- Geen garantie voor succes

Optie 1) en 2) zijn onderzocht, gaan hem dus niet worden.
Deze week ga ik beginnen aan optie 3), het uit elkaar halen van de Yamaha. Heb intussen het service manual Yamaha Tyros 2, dat helpt wel.
Ik zal het e.e.a. documenteren in deze draad. Als het lukt doe ik dat gedetailleerd en geillustreerd. Ik weet dat er meer Tyros eigenaars zijn met dit probleem.
Pagina: 1