iPhone laadt niet op via sigaretten aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-06 22:45
Beste tweakers,

Ik heb sinds kort een nieuwe motor (ktm 1190) en deze heeft een sigaretten aansluiting waarin je een usb lader kan doen om accessoires zoals je telefoon kan opladen.
Nu kwam ik er achter dat mijn iPhone XS niet laadde via deze aansluiting. Dus ging ik er eigenlijk vanuit dat de aansluiting op de motor misschien wel defect was.
Ik had al verschillende lightning kabels geprobeerd (originele) en een 2tal usb laders die ik eigenlijk ook altijd in mijn auto gebruikt had. Maar het ding gaf geen sjoege en laadde dus mijn telefoon niet op.

Afgelopen weekend probeerden we een Android telefoon van een vriend van mij en deze bleek wel te laden via dezelfde aansluiting op de motor die mijn iPhone niet oplaad.
Ook in mijn auto kan ik nu ineens mijn telefoon niet meer opladen via de sigaretten aansluiting terwijl ik die aansluiting al jaren gebruikte. (Dacht dat de kabel kapot was) Mijn vriendin heeft een iPhone 8 en ook deze wil op mijn motor en ook in de auto niet laden.

Ik heb de optie op de iPhone “usb accessoires” aangezet (heeft nooit aangestaan, ook niet toen het laden in de auto wel werkte) en de telefoon uiteraard al eens herstart.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
De laders laden dus wel android telefoon maar geen iPhones.

Bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:50
Even nakijken of uitzoeken of de sigaretten lader een MFI-accessoire is.
Indien het een goedkope Chinese prul is kan de iPhone wel eens lastig doen om op te laden.
Dat zou dan ook verklaren waarom een Android smartphone wel oplaad maar de iPhones niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

AppleFan2007 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:25:
Even nakijken of uitzoeken of de sigaretten lader een MFI-accessoire is.
MFI is toch alleen relevant voor de kabels? Naar mijn weten hebben USB poorten geen MFI of iets.

Vanwege MFI kan de kabel wel het probleem zijn, die zou je dus even kunnen testen bij een normale lader om dat uit te sluiten.

Mijn gok is overigens dat de sigaretten-aansluiting-lader te weinig wil leveren en dat de iphone daar niet akkoord mee is. Je zou met een multimeter kunnen testen hoeveel stroom het ding geeft, maar ik denk dat je linksom of rechtsom een andere lader nodig hebt.

Ik kan persoonlijk de apparaten van Baseus wel aanraden, goede prijzen en fatsoenlijk ontworpen (i.e. minder brandgevaarlijk dan veel goedkope chinese laders).

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou idd ook even kijken naar met hoeveel ampere die sigarettenaansluiting gezekerd is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:50
Wolfboy schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:33:
[...]
MFI is toch alleen relevant voor de kabels? Naar mijn weten hebben USB poorten geen MFI of iets.

Vanwege MFI kan de kabel wel het probleem zijn, die zou je dus even kunnen testen bij een normale lader om dat uit te sluiten.

Mijn gok is overigens dat de sigaretten-aansluiting-lader te weinig wil leveren en dat de iphone daar niet akkoord mee is. Je zou met een multimeter kunnen testen hoeveel stroom het ding geeft, maar ik denk dat je linksom of rechtsom een andere lader nodig hebt.

Ik kan persoonlijk de apparaten van Baseus wel aanraden, goede prijzen en fatsoenlijk ontworpen (i.e. minder brandgevaarlijk dan veel goedkope chinese laders).
MFI zou ook voor opladers gelden, en volgens mij vallen sigarettenladers hier ook onder.
Wat is een MFi-chip?
Om een accessoire goedgekeurd te krijgen voor MFi moet de fabrikant een speciale chip inbouwen. Dit is een authenticatie-chip die kan vaststellen of het om een officieel goedgekeurd accessoire gaat. Is deze chip niet aanwezig, dan is het mogelijk dat het accessoire niet goed kan communiceren met je iPhone, iPod of iPad. Meestal zijn MFi-chips nodig voor opladers en kabels, maar er zijn ook gamecontrollers met MFi-keurmerk.
Bron: https://www.iculture.nl/uitleg/mfi/#chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Als ik het bericht zo lees denk ik gelijk “sigaretten aansteker oplader defect”, of heb je in de auto een andere lader dan op de motor?

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 19-06-2021 13:57 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:54
Als de originele Apple iPhone lader ook niet meer werkt dan zit er mogelijk wat vuil in de connector.
Hierdoor kan het stekkertje van de oplader nét niet diep genoeg in de connector gestoken worden.

Met een lang en puntig afgebroken tandenstoker voorzichtig en diep door de connector schrapen.
Zo haalde ik met een gelijksoortig probleem opgehoopt stof en zelfs een hard stukje uit de connector.

[ Voor 16% gewijzigd door Theo74 op 19-06-2021 14:03 ]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
Donstil schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:56:
Als ik het bericht zo lees denk ik gelijk “sigaretten aansteker oplader defect”, of heb je in de auto een andere lader dan op de motor?
Ik heb er 2 en bij beide werkt het laden niet (meer) in de auto en op de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
Theo74 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 14:01:
Als de originele Apple iPhone lader ook niet meer werkt dan zit er mogelijk wat vuil in de connector.
Hierdoor kan het stekkertje van de oplader nét niet diep genoeg in de connector gestoken worden.

Met een lang en puntig afgebroken tandenstoker voorzichtig en diep door de connector schrapen.
Zo haalde ik met een gelijksoortig probleem opgehoopt stof en zelfs een hard stukje uit de connector.
Laden met de originele lader gaat prima, ook via powerbank laad de telefoon gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Voor in de auto heb ik een dubbele usb sigarettenaansteker met een H en L markering. Als ik de iPhone aansluit op de L laadt hij ook niet op maar bij H markering wel. Zover ik de lettertjes kan lezen op de lader is de een 1 A en de ander 2.4 A zou dus kunnen dat je sigarettenaansteker gewoon te weinig ampère levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@AppleFan2007 MFI -chip zit alleen in kabel accessoire. Je kunt elke Samsung-LG of welk laadblokje gebruiken.

Laadkabel only, of accessoire als Belkin Lightning Rockstar™ audio- en oplaadadapter

[ Voor 48% gewijzigd door Hackus op 19-06-2021 21:03 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
Ik vind het gewoon heel raar, ik laad al jaren mijn telefoon op in de auto en nu ineens werkt het niet meer.
2 verschillende laders geprobeerd, beide laden wel een android toestel zowel in de auto als op de motor.
Maar geen iphone xs of een iphone 8 dus.
Verschillende originale kabels geprobeerd, niks lijkt te werken..
1 van de laders is een xiaomi met een 2a port..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:58
Ik zou het voltage eens controleren van de motor sigarettenaansluiting. Ook met het starten van de motor.

Mogelijk is deze te hoog en zijn de oplaadadapters doorgebrand.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DutchKel schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:46:
Ik zou het voltage eens controleren van de motor sigarettenaansluiting. Ook met het starten van de motor.

Mogelijk is deze te hoog en zijn de oplaadadapters doorgebrand.
Apple blokkeert wel vaker tussendoor gear voor opladen. zoals is geschreven, werken Android toestellen wel

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:58
Hackus schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:18:
[...]

Apple blokkeert wel vaker tussendoor gear voor opladen. zoals is geschreven, werken Android toestellen wel
Zoals ook is geschreven dat de adapter voorheen in de auto wel iPhones oplaad en nu ineens niet meer.

Meten is uitsluiten.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
Kleine update,

Zoals gemeld laadt mijn iphones (Xs en 8 ) dus niet op via mijn oude laders met (verschillende) oem kabels. Android telefoons laadde wel zonder problemen. Voorheen was dit geen probleem met de iphones en werkte het laden wel met deze sigaretten laders.

Ik heb nu een nieuwe lader gekocht;

https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

En het laden werkt zonder problemen!
Denk toch dat er iets in de software aangepast is waardoor het laden het niet meer deed..

Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Een oudere versie Anker gebruik ik ook in de auto (y)

Pagina: 1