Denon x1300w werkt niet met 4K HDR op Apple TV 4K 2021

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nepkenny
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-12-2023
Goedemorgen,

Ik probeer op mij Apple TV 4K 2021 aangesloten op een avr denon x1300w de instelling “4K HDR” te gebruiken. Zodra ik deze selecteer komt er in beeld de melding “geen bron” en schakeld deze na 20 seconden weer terug en geeft de Apple TV de melding dat deze instelling niet werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NgFd2ZhZffMUxTSiCa1Bg_y80Wk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HMp2uQASMxyvnTEfgrOf1wBO.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik de Apple TV rechtstreeks op mijn tv aansluit kan ik “4K HDR” wel gebruiken.

Ik heb alle HDMI poorten geprobeerd.

Alle HDMI kabels zijn 2.1

Ik ben nu al een week bezig met denon helpdesk maar dit heeft nog niet tot een oplossing geleid.

Ik ben ook erg benieuwd of iemand hier dezelfde setup heeft die het wel gelukt is of iemand nog suggesties wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:44
X1300w heb ik hier ook staan en die werkt prima met 4k het, dus ergens daarin zou het fout moeten gaan lijkt mij. Wat heb je allemaal op de Denon geprobeerd en gedaan?

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:39

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Misschien toch even andere kabels proberen?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nepkenny
Het betreft echt de “4K HDR” die de x1300w niet wil ondersteunen. Op “4K SDR” werkt het prima.

Wat betreft de kabels heb ze allebei rechtstreeks tussen de Apple TV en TV getest en dat werkte goed. Het gaat pas mis als de AVR er tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nepkenny
In de Denon zelf heb ik geen instellingen gevonden die ik aan dit probleem kan linken om het te verhelpen. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disaster-Master
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-10 01:04

Disaster-Master

ùit De Haag

HDMI kabeltest gedaan in je Apple TV? Probeer eens een lagere Chroma instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nepkenny
De Apple TV HDMI kabeltest geeft aan de HDMI-verbinding is goed.

De chroma staat op 4:2:0

Als ik deze op 4:4:4 zet krijg ik hetzelfde als bij de instelling van “4K HDR” geen signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
nepkenny schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:23:
In de Denon zelf heb ik geen instellingen gevonden die ik aan dit probleem kan linken om het te verhelpen. Suggesties?
Begin maar eens met resetten en updaten dan :)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nepkenny
De laatste updates heb ik binnen. Resetten wou ik eigenlijk nog even mee wachten 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nepkenny
Maar een reset (terug naar fabrieksinstellingen) is dat echt het proberen waard, wat denken jullie?

Want zal daarna wel weer alle instellingen en calibratie moeten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
Ligt eraan, vrede er mee dat het niet werkt zoals je wilt? Dan lekker alles laten.

En anders is het altijd de moeite waard.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:53

Exirion

Gadgetfetisjist

Het feit dat 4:4:4 ook niet wil werken doet toch denken aan een bitrate-beperking door kabelissues. Dat een kabel als '2.1' verkocht wordt zegt weinig. Ik heb hier een dure 5m kabel uit 2009(!) liggen die nog vrolijk 4K 4:4:4 en HDR doet, maar ook een zogenaamde 1.4 kabel van een paar jaar oud waarbij met 1080p op 50 en 60Hz het beeld uitvalt als je opstaat van je stoel. Rommel dus.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1