HDD uitlezen, niet herkend in verkenner, met sata adapter.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-09 13:02
Hallo,
Ik heb mijn 3,5 “ hdd uit de nvr en wilde deze uitlezen in windows 10 laptop, Hiervoor had ik een usb naar sata adopter. In verkenner staat alleen de hdd met vermelding ‘geen media’ verder niks. Ik dacht dat ik hem van ext3 naar fat zou kunnen formateren. Geprobeerd met gparted, ook geen resultaat.
Nu kwam ik er achter dat de usb naar sata voor een 3,5” hdd extra voeding nodig heeft. Ik had een 2,5” adopter.
Als ik een dergelijke 3,5” adopter gebruik, zou dit dan de oplossing zijn om de hdd wel volledig bruikbaar te krijgen in windows? Dus wel formateren ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nortepe85
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-09 22:08
Wil je hem nou uitlezen of leegmaken? Je hebt het namelijk eerst over uitlezen wat doet vermoeden dat je beelden wil terugkijken, maar vervolgens heb je het over formatteren? Formatteren = schijf leegmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ik wil hem kunnen benaderen. Zodat ik hem kan formateren van ext3 naar fat of ntfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:55

sapphire

Die-hard pruts0r

Aan alleen een verloop je Sata-USB heb je niets want een 3,5" HDD heeft ook een voeding nodig inderdaad.
Je zou in V&A een behuizing van/voor een externe HDD kunnen zoeken. Heb ik zelf ook gedaan om wat schijven uit te lezen en werkt handig.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:47
fmrama schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 23:25:
Ik wil hem kunnen benaderen. Zodat ik hem kan formateren van ext3 naar fat of ntfs.
Ik denk dat je converteren bedoeld, bij formatteren wis je alle data. Maar het zou maar zo kunnen dat het bestandssysteem of de bestanden zelf zijn voorzien van encryptie, en je er op een ander systeem niets mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
De data die erop staat is niet van belang. Het punt is dat de hdd op een bepaald een error geeft. Na formateren in de nvr gaat het weer een tijdje goed. Totdat hij er weer mee stopt. Ik heb in de nvr een nieuwe hdd gezet . Dat gaat nu weer prima. Die oude zou ik dus eens willen bekijken in windows of gparted waar de error vandaan komt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat is een nvr?
Wat Sapphire al zegt, je hebt een externe 3.5" behuizing nodig met voeding.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:33
hij draait blijkbaar, je pc ziet hem, weapon of choice lijkt me dan dit:
http://crystalmark.info/s...stalDiskInfo/index-e.html

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kun jij ook aangeven welke USB - S-ATA converter jij exact gebruikt? Want een 3,5" harde schijf welke geen voeidng krijgt zal helemaal niets doen ook geen foutmeldingen geven. Sterker nog zonder voeding gaat een dergelijke harde schijf niet opspinnen.
redfoxert schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:38:
Wat is een nvr?
Wat Sapphire al zegt, je hebt een externe 3.5" behuizing nodig met voeding.
Een NVR is een video (opname) systeem.

[ Voor 33% gewijzigd door _Dune_ op 19-06-2021 11:39 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
@redfoxert een nvr is een netwerk video recorder tbv beveilingscamera opnames,

@_Dune_ Ik gebruik een usb3 sata voor 2,5”

Ik ga naar een met voeding voor de 3,5” opzoek. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

fmrama schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:45:
@redfoxert een nvr is een netwerk video recorder tbv beveilingscamera opnames,

@_Dune_ Ik gebruik een usb3 sata voor 2,5”

Ik ga naar een met voeding voor de 3,5” opzoek. (y)
Dat zegt mij nog niets, ik bedoel daadwerkelijk merk en type. Aangezien de harde schijf wel getoond wordt in het OS en dus spanning krijgt, naar het lijkt anders zou je hem niet zien en ook geen foutmeldingen kunnen krijgen. Vraag ik mij af aan de hand van merk en type converter hoe deze de voeding voor de harde schijf verzorgd/regeld.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Die foutmelding komt in de nvr. Als de nvr stopt met opname en ik kijkt in de cms software van de nvr zie je bij de status van de hdd ‘error’. Na formateren staat er weer ‘normaal’, Dus ergens is er een bad sector op de hdd.

Het “merk “ is qlink. Made in china met een eigenmerk sticker erop.
https://www.beveiligingsc...camera's-h.265-compressie
In de recorder is de sata stecker uit 2 delen. Een het bredere deel van de 15 pinnetjes en de voeding op het kleine deel, 9 pinnetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-09 18:10
@fmrama Schaf anders zo iets aan. Die heb ik al jaren en werkt prima voor 2,5 en 3,5 inch schijven uitlezen.
pricewatch: Sharkoon QuickPort XT USB 3.0 V2 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ik heb een usb naar sata adaptor met voeding gekocht voor 3,5 “ hdd. De hdd van de nvr geeft het op. Alleen een zachte tik, tik met veel moeite. Ik had ook nog een zelfde liggen van een humax 5200. Hierbij is het wel gelukt om hem weer te benaderen. En te formateren naar ntfs.
Pagina: 1