Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilotjuh
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-06 16:31
Hallo!
Ik heb een Skikk 15GK6Z, een laptop die ik zo'n 3 jaar geleden heb gekocht, maar nu merk ik dat de laatste tijd de laptop gigantisch warm wordt, en viel mij net ineens op dat mijn batterij flink aan het zwellen is. Heeft iemand enig idee waar ik deze zou kunnen kopen? Ik kan ze wel op AliExpress vinden, maar dan wordt 'ie pas halverwege september geleverd en ik heb de laptop dagelijks nodig.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:16

Detmer

Professioneel prutser

Even snel gekeken en via ReplaceDirect of Viadennis kan ik 'm niet vinden terwijl ze daar nagenoeg alles lijken te hebben. Wellicht even contact opnemen met Skikk zelf? https://www.skikk.eu/

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilotjuh
Detmer schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 22:05:
Even snel gekeken en via ReplaceDirect of Viadennis kan ik 'm niet vinden terwijl ze daar nagenoeg alles lijken te hebben. Wellicht even contact opnemen met Skikk zelf? https://www.skikk.eu/
Ja daar zat ik ook aan te denken, maar helaas. Ik heb contact gehad met Skikk, en dan moet de laptop meteen een onderhoudsbeurt, dan pas gaan ze kijken of er een nieuwe batterij nodig is, en zo ben je hem een aantal dagen kwijt en tientallen euro's verder, terwijl je een batterij voor €40/50 koopt, alleen duurt de levering dan 3 maanden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-08 19:52
Skikk is een Clevo/Sager laptop. Barebone laptop. Als je de Clevo/Sager/Taiwanese merk modelnummers weet, dan vind je wellicht een passende batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilotjuh
Jaïr.exe schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 22:11:
Skikk is een Clevo/Sager laptop. Barebone laptop. Als je de Clevo/Sager/Taiwanese merk modelnummers weet, dan vind je wellicht een passende batterij.
Thanks voor de tip, ik zal eens kijken of ik een onderdeel nummer kan vinden van de batterij zelf, zoeken op de laptop met het typenummer van Skikk levert helaas niks op, tenminste, niet een winkel die hem hier in Nederland/Europa verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Heeft @laptopplus geen accu beschikbaar? Zij verkopen ook Skikk. Toen ik voor mijn laptop, een Clevo model N550RC-gtx950m een nieuwe accu nodig had, was deze ook heel lastig te vinden. Zij konden hem binnen een paar dagen leveren.

Trouwens op iFixit staat een artikel over bolle accu's. Lees dat even. Het is volgens mij een uiterst slecht idee om die accu niet direct correct af te voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rilotjuh
hoi1234 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 08:55:
Heeft @laptopplus geen accu beschikbaar? Zij verkopen ook Skikk. Toen ik voor mijn laptop, een Clevo model N550RC-gtx950m een nieuwe accu nodig had, was deze ook heel lastig te vinden. Zij konden hem binnen een paar dagen leveren.

Trouwens op iFixit staat een artikel over bolle accu's. Lees dat even. Het is volgens mij een uiterst slecht idee om die accu niet direct correct af te voeren.
Laptopplus is overgenomen door Skikk, dus dat is nu hetzelfde bedrijf. Helaas kwam ik daar niet verder.

Ik heb al opgezocht hoe ik de accu het veiligst mogelijk kan afvoeren :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-10-2024

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
rilotjuh schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 22:08:
[...]

Ja daar zat ik ook aan te denken, maar helaas. Ik heb contact gehad met Skikk, en dan moet de laptop meteen een onderhoudsbeurt, dan pas gaan ze kijken of er een nieuwe batterij nodig is, en zo ben je hem een aantal dagen kwijt en tientallen euro's verder, terwijl je een batterij voor €40/50 koopt, alleen duurt de levering dan 3 maanden :-(
U kan gewoon los een accu bij ons verkrijgen hoor! U gaf aan dat de laptop ook warm werd dus stelde wij een onderhoudsbeurt voor om de laptop geheel te reinigen en van nieuwe koelpasta te voorzien, als u daar geen gebruik van wenst te maken is dat geen verplichting hoor.

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@rilotjuh Dat is een mooi voorstel wat hierboven wordt aangeboden. Je weet dan dat het vakkundig gedaan wordt uitgevoerd. Tegenwoordig zijn de accu's vaak niet zo 1-2-3 te vervangen, en als ook nog alles wordt gereinigd en koelpasta vervangen... Dan kan er nog wettelijke garantie spelen (Conformiteitsvereiste) uit consumentenrecht. Art. 7:17 BW

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1