Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedude182
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-11-2023
Beste tweakers, ik zit te twijfelen over de plek waar ik de mic feedback wil reduceren.
Ik heb het hier over een Devine WMD-24 Pro Duo draadloos handheld systeem (2.4 GHz).
Deze is perfect voor karaoke avondjes en komt bij de dj controller.
(Voor presentatie doeleinden gebruik ik elders een separate input met een serieuze mic, ingeregeld op de main mixer).

Nu wil ik dat goedkope Devine setje het liefst aansluiten op een DJ controller. Dat geeft meer mogelijkheden voor de eindgebruikers. En is voor mij perfect omdat ik niemand met de handjes aan de mixer en versterker wil. (deze 2 staan in serverkast, uiteraard op een eigen stroomgroep).

De wat duurdere pioneer controllers hebben meerdere mic ingangen alsmede mixing opties voor mic. De Pioneer DDJ800 heeft feedback reduction functie middels Recordbox software. Dat is wel heel handig. Maar waarom alleen de DDJ800? De duurdere varianten hebben dit weer niet, en ik vraag me af waarom niet?

Ik kan niet van een random gebruiker verwachten dat deze de gain knop op een controller meteen weet te vinden, laat staan de juiste toonhoogte te dimmen. Maar tegelijk, ik kan dit wel goed inregelen op de main mixer maar dan heeft gebruiker totaal geen controle mogelijkheden.

Wat is wijsheid? Zie ik potentiële problemen die er niet zijn? Iemand die zelfde keuze heeft moeten maken?

Setup:
code:
1
2
3
4
5
6
7
QSC MPM-80 mixer
QSC MP-A80V versterker
4 st. QSC AD-S52
2 st. QSC AD-S82
1 st. QSC AD-S112SW
Devine WMD-24 Pro Duo
Aan te schaffen: DJ Controller, liefst Pioneer. Liefst XLR out. Iets van feedback control op de mic als mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Apparatuur voor vergadersystemen heeft hier mooie algoritmes voor die wel werken. Maar dat kost je net zo veel geld als een setje CD3000 met een mixer. Iets goedkoper is software plug-ins op een laptop, maar dat is erg onderhoudsintensief en wordt ook duur als je de latency laag wilt hebben. Zingen met 50ms vertraging is zelfs voor karaoke niet te doen.

Je kan de microfoon ook aansluiten op de fatsoenlijke mixer en dat goed instellen. Vervolgens een losse externe volumeknop er tussen zodat de gebruiker nog wel iets kan doen.
https://www.amazon.com/Ra...rol&qid=1624038951&sr=8-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedude182
jadjong schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 19:56:
Apparatuur voor vergadersystemen heeft hier mooie algoritmes voor die wel werken. Maar dat kost je net zo veel geld als een setje CD3000 met een mixer. Iets goedkoper is software plug-ins op een laptop, maar dat is erg onderhoudsintensief en wordt ook duur als je de latency laag wilt hebben. Zingen met 50ms vertraging is zelfs voor karaoke niet te doen.

Je kan de microfoon ook aansluiten op de fatsoenlijke mixer en dat goed instellen. Vervolgens een losse externe volumeknop er tussen zodat de gebruiker nog wel iets kan doen.
https://www.amazon.com/Ra...rol&qid=1624038951&sr=8-2
Stel gebruikers hebben voor de mic channel gain en midlowhigh draaiknopjes op een DJ controller. Plus nog de volume knop op de Devine receiver. Is dat genoeg om feedback te killen? Dus dan hoef ik niks qua feedback reduction in te stellen op de main mixer aangezien mic onder de dj controller valt, welke gewoon 1 L+R input inneemt op de main (QSC) mixer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Nu online
Nee, hoe meer knoppen, hoe groter de puinhoop. Ook die ontvanger zet je achter slot en grendel. Een DJ-controller lijkt mij ook te veel van het goede.

-Play/Pause
-Ander liedje
-Volume muziek
-Volume microfoon(s)

Meer opties moet je de gebruiker niet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedude182
Ah zo. In een perfecte wereld inderdaad ja. Maar het betreft bedrijfs-bar met meerdere medewerkers die wel een DJ setje kunnen doen (wegens ervaring) en natuurlijk behoefte om te eindigen in een hele foute karaoke situatie. Vandaar de goedkope mics, die kunnen ze laten vallen etc.

Ik zag dus de DJ controller + mics als 1 geheel waarvoor ik XLR kabeltjes trek naar de mixer.
Op de wand is er een QSC controller waar men het volume en scenario kan instellen.
Ik wilde een scene aanmaken onder de naam 'DJ/Karaoke' zodat men lekker los kan gaan zonder iets te overbelasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Nu online
Dan zou ik die microfoon nog met een losse fader/knop naar de QSC mixer verbinden.
Input 1/2 DJ setje
Input 3/4 die Henny-Huisman microfoons via een grote rode/gele draaiknop naast de DJ-set.

Piiiiieeeeep? Draaien aan de knop die dezelfde kleur heeft als de microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedude182
Das een legit optie inderdaad :-)
Pagina: 1