Tikkend geluid na uitzetten airco (Mitsubishi)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakjes
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-06-2021
Mijn vraag
Sinds januari dit jaar airco geïnstalleerd op slaapkamer, nu pas in gebruik vanwege hitte.
Hij koelt uitstekend maar na het uitzetten begint na 5 minuten een tikkend geluid, om de ca 20 seconde een harde tik vanuit het apparaat.

Dit duur ongeveer een half uur en dan stopt het, zeer irritant als je in slaap wilt vallen. Herkent iemand dit probleem?
Het betreft een Mitsubishi Electric.

Ben van plan installateur volgende week te bellen, voor nu zetten we de airco een half uur voordat we gaan slapen uit maar dat is niet praktisch omdat kamer zo weer opwarmt onder platte dak.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Airco aan laten op silent mode gedurende de nacht? Dan warmt je kamer de hele nacht niet op door de hitte in het dak en stenen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakjes
Ja dat zou kunnen maar heb nogal makkelijk last van slijmvliezen dus liever niet in de nacht aan.
Overigens zei monteur ook dat hij zelf de airco in de nacht uitzet en dan de ramen open, zou hij toch ook niet doen als dat ding zo tikt lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik heb hier 3 Mitshubishi Electric split units maar ik herken het probleem niet, snel de installateur laten komen is mijn advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jakjes
Oké goed om te horen dat het blijkbaar ook zonder getik kan, tja bellen dan maar weer.
Installateur was al keer terug geweest omdat er lekkage was, bleek flexibele slang lek dus die helemaal vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjen100
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:15
Bij mij speelt momenteel hetzelfde. Is duidelijk geworden wat het bij jou was en is het al verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram van bael
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-05-2022
Ik ervaar ook hetzelfde met mijn Mitsubishi airco (MSZ)
Hij is net geïnstalleerd.

Hebben jullie de oorzaak al kunnen achterhalen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Geen ervaring maar is het niet 'gewoon' het plastic van de behuizing dat terug opwarmt (of afkoelt als er een element in zit dat warm wordt) en daardoor geluid maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:23

basvn

Breezand - NHN

Admiral Freebee schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:24:
Geen ervaring maar is het niet 'gewoon' het plastic van de behuizing dat terug opwarmt (of afkoelt als er een element in zit dat warm wordt) en daardoor geluid maakt?
Ja, ik het het ook met mijne.
moment dat temperatuurverschil begint gaat hij kraken/tikken. als hij koud/warm is (omdat hij x tijd draait) stopt het
en als hij uit is doet hij dit ook weer een tijdje

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram van bael
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-05-2022
Volgens mij is het inderdaad een probleem van uitzetten plastiek owv warmteverschil. Maar ik heb dit nooit ervaren bij mijn vroegere airco. Designfout of toch iets anders mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:27
Ik heb hetzelfde euvel ook met Mitsib. Split unit , ploteseling na 2 jaar... vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
Iemand verder nog ideeen om het op te lossen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daantje100
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07-07-2023
Late reactie ,

De oplossing van het tikken is de as van de ventilator.
Kap er geheel afhalen en de as iets inspuiten met bv WD40 of de kruipolie versie ervan.

Tikken weg 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
daantje100 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 15:24:
Late reactie ,

Kap er geheel afhalen en de as iets inspuiten met bv WD40 of de kruipolie versie ervan.

Tikken weg 8)
evengoed hartelijk dank voor deze sugegstie om het op t ekunnen lossen (mogelijk) :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
daantje100 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 15:24:
Late reactie ,

Tikken weg 8)
evengoed hartelijk dank voor deze sugegstie om het op te kunnen lossen (mogelijk) :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daantje100
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07-07-2023
Kleine aanvullig het snel tikkend geluid blijft aanwezig of de Mitsubishi airco nu aan of uit staat .
Geluid zit helemaal links onder en komt van de ventilator rol as af, en niet van de vocht opvoer pomp die helemaal rechts in de goot verwerkt zit.

oplossing althans bij mij zie hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTy32
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-08 14:57
Bij mij was het simpelweg de kap opnieuw erop zetten. Toen was het tikken met overgang van fan > verwarmen weg
Pagina: 1