Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodesk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-03-2022

Als ik meneer Van Haga moet geloven zou Nederland veel meer gebaat zijn om deze belastingen af te schaffen, maar is het niet eerder zo dat je hiermee veel meer ongelijkheid creëert?

[ Voor 23% gewijzigd door prodesk op 18-06-2021 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:27

Rmg

prodesk schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:46:
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]

Als ik meneer Van Haga moet geloven zou Nederland veel meer gebaat zijn om deze belastingen af te schaffen, maar is het niet eerder zo dat je hiermee veel meer ongelijkheid creëert?
Je houdt de ongelijkheid vooral in stand ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodesk
Maar hoe komt het dat vooral arbeiders uit het lagere segment op hem gestemd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik zou ‘meneer’ van Haga niet geloven.

Wat vind je zelf over het onderwerp van erf en schenk belasting?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:30
YakuzA schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 19:06:
Ik zou ‘meneer’ van Haga niet geloven.

Wat vind je zelf over het onderwerp van erf en schenk belasting?
Precies, ik vind het wel interessant om ieders mening hierover te horen. Ik denk dat er veel verschil in meningen hierover is.

Mijn mening: er zouden wat staffels moeten zijn, daarmee bedoel ik. Als iemand geen waarde van +250k(of ieder ander bedrag) erft, mag het wat mij betreft allemaal best wat omlaag. Het kan nu best voorkomen dat je een huis erft, en dat vervolgens moet verkopen omdat je alle erfbelasting niet kunt betalen. Ik dat soort gevallen hoeft er niet veel geld naar de overheid.

In de gevallen waar het om veel geld / waarde gaat, zou ik zeggen blijf dat gewoon lekker belasten. Het is goed voor onze staatskas, en je zorgt voor wat meer gelijkheid in onze samenleving door wat geld af te nemen van de rijke en via overheden en de juiste methodes terug naar de minder bedeelde.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:10
Erfenis moet vanuit de EU geregeld worden IPV per land, vlak over de grens is het alweer heel anders.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:10

Barrycade

Through the...

prodesk schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:52:
Maar hoe komt het dat vooral arbeiders uit het lagere segment op hem gestemd hebben?
Om dat hij vooral anti tegen Corona maatregelen, Immigranten, en ander populaire topics was en niet zo extreem als zijn piano liggende gappie is. "Tegengeluid" dit was helemaal niet een topic (maar ik heb hun programma niet gelezen tbh)

Maar Schimmelpenninck heeft gelijk, bedrijfsoverdacht is een super zachte regeling vergeleken met normaal erfrecht belasting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ga je nou weer zo’n topic starten met een net andere insteek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodesk
Ik vind Wybren een een louche zakenman. Check eens in wat voor kast van een huis deze man woont, kan elke proleet van dromen.

https://www.google.com/ma...laan+16,+2012+JK+Haarlem/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Sander Schimmelpenninck heeft in dit geval gelijk. De bedrijfsopvolgingsregelingen zijn al bijzonder coulant. Het eerste miljoen aan bedrijfsvermogen erf je gratis, en daarboven krijg je 83% vrijgesteld. Als je 2 miljoen aan bedrijfsvermogen erft, betaal je 13k erfbelasting. Als je 'gewoon' 2 miljoen erft betaal je 371k.
De vrijstelling is in het verleden geleidelijk ingevoerd en telkens een beetje uitgebreid onder het mom van 'de mkb is de motor van de samenleving en die moeten we niet kapotbelasten', zonder dat er ooit onderzoek is gedaan naar de noodzaak van zo'n vrijstelling. Er zijn gewoon geen cijfers of voorbeelden van bedrijven die in het verleden 'kapotbelast' zijn door de erfbelasting.

Afschaffen van erfbelasting zorgt voor dynastieën waarbij vermogen generaties lang nauwelijks wordt belast. Ik ben blij dat we een erfbelasting hebben. Het tarief mag wat mij betreft zelfs wel omhoog waar het om erfenissen van meer dan een miljoen gaat.
Bschnitz schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 19:22:
Erfenis moet vanuit de EU geregeld worden IPV per land, vlak over de grens is het alweer heel anders.
Is dat een probleem? Je kunt de erfbelasting niet omzeilen door vlak voor je dood naar het buitenland te verhuizen.
skai21 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 19:21:
[...]

Het kan nu best voorkomen dat je een huis erft, en dat vervolgens moet verkopen omdat je alle erfbelasting niet kunt betalen.
In plaats van afschaffen kun je ook denken aan rentedragend uitstel. Je kunt dan zelf kiezen of je het huis verkoopt of dat je de belasting op een later moment betaalt. In het kader van de erfbelasting wordt dat wel overwogen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Dit is toch écht meer een topic voor AWM. Daarom, én omdat de vorige 2 topics over vergelijkbare onderwerpen in AZ/PFSL uit de klauwen liepen, sluit ik dit topic.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.