Telemarketing frustraties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-05 09:54
Dag allen,

Zojuist ben ik weer gebeld door een bedrijf met de mededeling dat ik ooit mee had gedaan met een enquete over vakanties en ik daardoor een gratis reis had gewonnen. Ik vul echter nooit enquetes in en snap dus niet waarom ze aan mijn gegevens komen.

Ik wordt wel vaker gebeld met dat soort berichten of ze willen me een nieuw energiecontract aansmeren. Het valt dan wel vaak op dat een aantal gegevens die ze hebben niet kloppen. En ik hoor vaak de raarste smoesjes waarom ze mij wel mogen bellen ondanks dat ik in het bel-me-niet register sta.

Nu merk ik alleen dat ik te vriendelijk ben en iedereen netjes te woord blijf staan en dat ik vastloop als ze mijn verzoek om mijn gegevens te verwijderen weigeren.

Wat zijn jullie frustraties en hoe pakken jullie dit aan? Denken jullie dat het opt-in systeem dat volgende maand in gaat zijn werk gaat doen? Ik denk het wel want ik kan dan aangeven dat degene die mij belt ook mag bewijzen dat ik ooit toestemming heb gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het loont de moeite om het bel-me-niet-register regelmatig bij te werken heb ik gemerkt. Ik weet niet of je dus maar eenmalig het bel-me-niet-register hebt ingevuld, maar als dat dus even geleden is, loont het zeker de moeite even opnieuw te doen. Sinds ik dat doe (en nee-nee stickers heb voor post) krijg ik echt zelden meer post of reclame (af en toe iemand die de nee-nee sticker niet respecteert, wat vaak lokale kleine bedrijfjes zijn en zelf de folders rondbrengen).

Door de jaren heeft men in elk geval laten zien dat opt-out ook niet werkt, nu de wet dan opt-in wordt, zal men wel moeten. Misschien zal het niet gelijk goed werken, maar uiteindelijk zal dat wel moeten. :)

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 18-06-2021 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-04 20:38
Heb je toevallig een KVK registratie (of gehad)?

Daaruit worden je gegevens vrolijk doorverkocht.

Mooie logica dat je vanuit de overheid verplicht bij de kvk moet registreren voro bedrijfsvoering en dat zij dan gewoon jouw gegevens mogen verhandelen.

Het excuus dat je ooit een of ander iets hebt ingevuld en ze je daarom mogen bellen is het standaard smoesje omdat je dan buiten het bel-me-niet-register valt. Dat gaat namelijk alleen over uit het niets gecontact worden. Maar in hun logica betekend het dus dat je tot het einde der tijden lastig gevallen wordt omdat je misschien ooit ergens iets hebt ingevuld (en dan moet je nog maar geloven dat het daadwerkelijk waar is).

Ik ben ook een tijd kapotgebeld dankzij onze geweldige kvk.
Gelukkig gaf mijn telefoon in de meeste gevallen al aan dat het nummer waarschijnlijk spam was. Na enkele weken minstens dagelijks gebeld te zijn (vaak meerdere keren) van diverse nummers is het langzaam een stille dood gestorven

[ Voor 17% gewijzigd door timberleek op 18-06-2021 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 07:38
Gratis reis gewonnen? Ik zou vragen of ze je mailadres hebben. Als dat adres klopt, zeggen dat ze de tickets + hotelbevestiging gelijk kunnen door kunnen mailen en je de rest zelf wel fixt. Lekker op vakantie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
@CH4OS Ik heb het ongeveer 7 weken geleden nog een keer gedaan. Ongeveer 1x per kwartaal doe ik dat.
@timberleek Goed punt. Ik heb ooit een KVK gehad met mijn nummer erin. Alleen is die niet meer actief bij mijn weet. Al kan ik nog wel wat info daarover vinden. Ik ga direct aan de gang om te zorgen dat die gegevens worden verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
doomtech schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:12:
Gratis reis gewonnen? Ik zou vragen of ze je mailadres hebben. Als dat adres klopt, zeggen dat ze de tickets + hotelbevestiging gelijk kunnen door kunnen mailen en je de rest zelf wel fixt. Lekker op vakantie 8)
Dat probeerde ik net ook. Helaas moest ik wel binnen 14 mijzelf afmelden als ik er toch geen gebruik van wilde maken. Doe ik dat niet dan krijg ik een rekening van 90 euro als "eenmalige vergoeding"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
Vreemd. Net gekeken op de kvk.nl maar als ik daar zoek op het kvk nummer dat ik heb dan zie ik dat het niet meer bestaat. Maar op Drimble.nl en andere sites kan ik het nog gewoon vinden. Moet ik nu echt het internet afstruinen omdat 3e partijen hun administratie niet op orde kunnen houden? Gekke is wel dat mijn telefoonnummer daar nergens bij staat. Enkel een oud adres

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:13

aawe mwan

Wat ook leuk is:

bel-me-niet-register heeft weinig nut, want dit stopt per 1 juli aanstaande.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:48

Tazzios

..

workermaster schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:01:
...

Wat zijn jullie frustraties en hoe pakken jullie dit aan? Denken jullie dat het opt-in systeem dat volgende maand in gaat zijn werk gaat doen? Ik denk het wel want ik kan dan aangeven dat degene die mij belt ook mag bewijzen dat ik ooit toestemming heb gegeven.
Indien ze illegaal aan jouw gegevens zijn gekomen zullen ze die ook niet netjes volgens de wet gaan verwijderen indien je er omvraagt. Die worden gewoon weer door verkocht aan het volgende callcenter.

Geen tijd aan verspillen door yetanothercallblocker te gebruiken levert de minste frustratie op.

Waarom je ze (vriendelijk) te woord zou willen staan in mij een raadsel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
Tazzios schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:18:
[...]

Indien ze illegaal aan jouw gegevens zijn gekomen zullen ze die ook niet netjes volgens de wet gaan verwijderen indien je er omvraagt. Die worden gewoon weer door verkocht aan het volgende callcenter.

Geen tijd aan verspillen door yetanothercallblocker te gebruiken levert de minste frustratie op.

Waarom je ze vriendelijk te woord zou willen staan in mij een raadsel. :+
Ik vind het lastig om onvriendelijk te zijn. Geen idee waarom. Noem me een watje maar ik kan het gewoon (nog) niet. Ik heb het idee dat het mensen zijn die niet weten dat ze illegaal bezig zijn. De bazen weten het wel maar de mensen die bellen kunnen gewoon mensen zijn die de regelgeving niet snappen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-04 20:38
workermaster schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:13:
@timberleek Goed punt. Ik heb ooit een KVK gehad met mijn nummer erin. Alleen is die niet meer actief bij mijn weet. Al kan ik nog wel wat info daarover vinden. Ik ga direct aan de gang om te zorgen dat die gegevens worden verwijderd.
Dan is er best een kans dat die gegevens nog rondzwerven in (oude) gegevenslijsten. En als een random telemarketeer dan besluit om die oude nummers nog eens te proberen en ze krijgen je te pakken. Dan kan je nummer gewoon weer op de "deze sukkel kunnen we te pakken nemen"-stapel

het moge geen verrassing zijn dat is een schufthekel heb aan die onderkruipsels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 22:01
Als je opneemt en ze vragen of ze met X spreken, zeggen dat je die niet kent en je dit nummer net hebt.

Of zeggen dat je je beroept op je recht van verzet.

Of ophangen en het nummer blokkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
timberleek schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:20:
[...]

Dan is er best een kans dat die gegevens nog rondzwerven in (oude) gegevenslijsten. En als een random telemarketeer dan besluit om die oude nummers nog eens te proberen en ze krijgen je te pakken. Dan kan je nummer gewoon weer op de "deze sukkel kunnen we te pakken nemen"-stapel

het moge geen verrassing zijn dat is een schufthekel heb aan die onderkruipsels
Je zou dan toch zeggen dat ze een keer door hebben dat deze sukkel nog nooit iets van ze heeft aangenomen en al jarenlang vriendelijk nee zegt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tazzios
  • Laatst online: 08:48

Tazzios

..

workermaster schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:19:
[...]

Ik vind het lastig om onvriendelijk te zijn. Geen idee waarom. Noem me een watje maar ik kan het gewoon (nog) niet. Ik heb het idee dat het mensen zijn die niet weten dat ze illegaal bezig zijn. De bazen weten het wel maar de mensen die bellen kunnen gewoon mensen zijn die de regelgeving niet snappen
Je moet het zo zien: Die lui hebben targets om te halen doordat jij met ze aan de praat blijft maar niet op het aanbod in wilt gaan verspillen je hun tijd en ben je dus eigenlijk heel onaardig bezig! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
418O2 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:22:
Als je opneemt en ze vragen of ze met X spreken, zeggen dat je die niet kent en je dit nummer net hebt.

Of ophangen en het nummer blokkeren
Mijn telefoon gebruikt een app van Hiya. Zit er standaard op. Als een nummer belt dat is gerapporteerd door anderen als spam, neem ik niet op en blokkeer ik het. Maar ik wordt ook gebeld door prive nummers en helaas verwacht ik wat telefoontjes van partijen die ook gebruik maken van prive nummers.

Recht van verzet krijg ik ook commentaar op. Dan vragen ze waarom ik ze niet vertrouw en geen antwoorden wil geven. Ze blijven gewoon doorvragen.

Zeggen dat ik het niet ben werkt wel maar dan wordt ik gewoon door een ander nummer gebeld. Eigenlijk zou ik wel een optie willen dat ze tegen een zeer domme robot gaan praten en ik dan later het gesprek terug kan luisteren.

@Tazzios Dat is een goeie. Ben ik toch nog onvriendelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-05 16:32
CH4OS schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:05:
Het loont de moeite om het bel-me-niet-register regelmatig bij te werken heb ik gemerkt. Ik weet niet of je dus maar eenmalig het bel-me-niet-register hebt ingevuld, maar als dat dus even geleden is, loont het zeker de moeite even opnieuw te doen. Sinds ik dat doe (en nee-nee stickers heb voor post) krijg ik echt zelden meer post of reclame (af en toe iemand die de nee-nee sticker niet respecteert, wat vaak lokale kleine bedrijfjes zijn en zelf de folders rondbrengen).

Door de jaren heeft men in elk geval laten zien dat opt-out ook niet werkt, nu de wet dan opt-in wordt, zal men wel moeten. Misschien zal het niet gelijk goed werken, maar uiteindelijk zal dat wel moeten. :)
Het bel-me-niet-register houd er blijkbaar binnenkort mee op. Mogelijk vanaf 1 juli wordt het opt-in in plaats van opt-out.

https://radar.avrotros.nl...e-niet-register-ophanden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
Ik hoop het. In ieder geval kan je dan aan ze vragen om te bewijzen dat ooit toestemming hebt gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-05 16:32
workermaster schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:33:
Ik hoop het. In ieder geval kan je dan aan ze vragen om te bewijzen dat ooit toestemming hebt gegeven
Inderdaad, ik ben vorige maand de hele tijd door 085 nummers die alleen op laatste paar cijfers veranderde lastig gevallen. Van 5x in een uur bellen terwijl je niet opneemt. Dan urenlange voicemails achter laten waar helemaal niks wordt gezegd en alleen maar achtergrond geluid is.

Leek alsof ze nog snel voor de wijziging zoveel mogelijk mensen wouden lastig vallen.

[ Voor 8% gewijzigd door Pompi op 18-06-2021 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
Voicemails krijg ik dan weer vrijwel nooit. En zeker niet urenlang. Ben wel benieuwd of daar dan wat op te horen kan zijn.

Die 085 kreeg ik ook erg vaak. En ook ineens een paar dagen nummers uit Cuba.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 09:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

- Zeggen dat je je beroept op je recht van verzet. En stug volhouden zodat de andere partij ziet dat je een conversatie mondeling blokkeert.
- Indien je een KVK hebt: Laat je telefoonnummer uit je KVK inschrijving lekker doorverbinden met je voicemail. Op je site/visitekaartjes zet je gewoon je nummer op waarop je te bereiken bent.

Mocht je alsnog een brutaal iemand hebben die blijft bellen: Doorverbinden met 085-303 3 033, de afscheeplijn.
Succes gegarandeerd. Vooral als je mee kan luisteren... :D

[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 18-06-2021 17:40 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

workermaster schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:27:
[...]
Zeggen dat ik het niet ben werkt wel maar dan wordt ik gewoon door een ander nummer gebeld. Eigenlijk zou ik wel een optie willen dat ze tegen een zeer domme robot gaan praten en ik dan later het gesprek terug kan luisteren.
Een soort „Hello this is Lenny”, maar dan in het Nederlands dus?

KvK is natuurlijk hofleverancier van spammers: de marketeers bewaren een download en verhandelen die onderling door, zodat je gegevens nog zeker 10 jaar bekend zijn nadat je ze uit de KvK weggehaald hebt.

Mijn werkgever heeft laatst geld gegeven aan een irritante headhunter, met het idee dat wij dan als werknemers wat uit de wind gehouden zouden worden. Maar helaas is het bellen toen bij mij pas goed begonnen. Terwijl ik een geheim nummer heb, dat ook niet verborgen in LinkedIn staat.

Juist het vriendelijk te woord staan van marketeers, geeft ze al het dopamineshotje waar ze naar op zoek zijn: ze hebben de kans gehad op een sale. Als die kans er blijft, zullen ze duizenden keren bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
AW_Bos schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:39:
- Zeggen dat je je beroept op je recht van verzet. En stug volhouden zodat de andere partij ziet dat je een conversatie mondeling blokkeert.
- Indien je een KVK hebt: Laat je telefoonnummer uit je KVK inschrijving lekker doorverbinden met je voicemail. Op je site/visitekaartjes zet je gewoon je nummer op waarop je te bereiken bent.

Mocht je alsnog een brutaal iemand hebben die blijft bellen: Doorverbinden met 085-303 3 033, de afscheeplijn.
Succes gegarandeerd. Vooral als je mee kan luisteren... :D
Mijn KVK is al jaren niet meer actief en is zelfs verwijderd van de kvk site. Ik heb ook geen bedrijf meer.
Dat nummer ken ik nog niet. Ik zal het zo eens opzoeken.

@aawe mwan Helaas is het mijn natuur om altijd vriendelijk te blijven. Althans sinds ik volwassen ben. Volgens mijn ouders was ik vroeger niet zo makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:45
Tazzios schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:22:
[...]

Je moet het zo zien: Die lui hebben targets om te halen doordat jij met ze aan de praat blijft maar niet op het aanbod in wilt gaan verspillen je hun tijd en ben je dus eigenlijk heel onaardig bezig! ;)
Kennelijk geen tijd verspilling voor ze hoor. Ik had vorige week iemand aan de lijn en vroeg of ze wat mocht vragen.
Ik: als het over een aanbieding gaat heb ik geen interesse
zij: ja maar ik heb een mooie aanbieding van KPN
ik: wat is er niet duidelijk aan aan geen interesse?
zij: ja maar ik zie dat u al op het KPN netwerk zit
(klopt ik heb Simyo, maar hoe dat nu weer weten? Tis toch geen dochter onderneming van KPN?)
ik: ik heb geen interesse de groeten
ik hang op en die droeftoeter belt gelijk terug???? 8)7 |:( Dus geweigerd en op blocklist gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Dit is bij mij de gouden tip gebleken, ik ben al maandenlang niet meer gebeld door jan & alleman sinds ik consequent bovenstaande meldde in het gesprek.

De verkopers dropen ook gelijk af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• workermaster
Net dat nummer opgezocht.
https://www.vice.com/nl/a...elemarketeers-voor-je-aan

Echt geweldig. Meteen toegevoegd en de volgende keer ga ik dat doen. Laat dat lelijke kikkertje maar uitsterven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 09:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

workermaster schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:43:

@aawe mwan Helaas is het mijn natuur om altijd vriendelijk te blijven. Althans sinds ik volwassen ben. Volgens mijn ouders was ik vroeger niet zo makkelijk.
Ik zou ook vriendelijk blijven, maar ergens moet je wel een grens trekken, Sommige telemarketeers gaan echt tot het uiterste.... :X

Trouwens. hier thuis blokkeren we al een paar jaar op onze telefoon anonieme nummers (als het nodig is weten ze wel onze mobiele nummers te vinden), en met succes. Volgens de router is er al een half jaar niet meer anoniem gebeld.. ;)

Edit: Inmiddels blokkeren we anonieme nummers niet meer, maar laten we die doorgaan naar het anonieme antwoordapparaat. Ik krijg direct een pushbericht op mijn telefoon zodra er gebeld/wat ingesproken is.

[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 19-06-2021 12:31 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:45

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Tring!

"Goedendag, met wie spreek ik?"
"Goedenmiddag, u spreekt met X van Y, spreek ik met mevrouw Ardana?"
"Nee, ik heb dit nummer net".
"Ok, dan haal ik u uit het systeem!"
"Dank u wel!"

Ik word echt nóóit gebeld, hooguit door m'n eigen energieleverancier. Niet eens door m'n vorige.

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Geweldig, dit heb ik gelijk op een geeltje geschreven en aan de binnenkant van de voordeur geplakt.

Waar ik woon krijg ik namelijk ook bijna elke week een droeftoeter aan de voordeur, die geld betaald krijgt door anderen om vervelend te zijn. De meeste zijn pas tevreden als ze zien dat ze je kwaad gemaakt hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door aawe mwan op 18-06-2021 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
workermaster schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:19:
[...]

Tja... dan doe je het toch echt zelf door zo te redeneren. Waarom is het alleen vriendelijk om die mensen aan de praat te houden? Als je dan niks afneemt is dat juist onvriendelijk want zij hebben targets te halen. Door gelijk aan te geven geen interesse verspil je hun tijd niet en zij jouw tijd ook niet. Komt er een maar? "Nee bedankt, geen interesse, goede avond"

hartstikke vriendelijk, maar dan wel effectief.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 22:01
aawe mwan schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:17:
[...]

Geweldig, dit heb ik gelijk op een geeltje geschreven en aan de binnenkant van de voordeur geplakt.

Waar ik woon krijg ik namelijk ook bijna elke week een droeftoeter aan de voordeur, die geld betaald krijgt door anderen om vervelend te zijn. De meeste zijn pas tevreden als ze zien dat ze je kwaad gemaakt hebben.
Op zich slim, maar het geldt alleen voor telemarketing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
SmurfLink schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:19:
[...]

Tja... dan doe je het toch echt zelf door zo te redeneren. Waarom is het alleen vriendelijk om die mensen aan de praat te houden? Als je dan niks afneemt is dat juist onvriendelijk want zij hebben targets te halen. Door gelijk aan te geven geen interesse verspil je hun tijd niet en zij jouw tijd ook niet. Komt er een maar? "Nee bedankt, geen interesse, goede avond"

hartstikke vriendelijk, maar dan wel effectief.
Ik geef altijd direct aan dat ik geen interesse heb maar helaas gaan ze door met vragen stellen of ze beschuldigen mij er zefls van dat ik ze niet vertrouw en kinderachtig ben omdat ik geen antwoord geef. Ik vind het van mijzelf onvriendelijk om direct op te hangen.

Maar misschien moet ik gewoon eens leren om tegen bepaalde partijen minder vriendelijk te worden

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 11:52
Gewoon een Hans Teeuwen doen:

:+

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

SmurfLink schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:19:
[...]
Tja... dan doe je het toch echt zelf door zo te redeneren. Waarom is het alleen vriendelijk om die mensen aan de praat te houden? Als je dan niks afneemt is dat juist onvriendelijk want zij hebben targets te halen.
Het praten met mensen vinden ze juist leuk, dat is de reden dat hun baas targets moet stellen.

Dus als je praat tegen een marketeer, dan geef je hem*haar een dopamineshotje en blijft hij*zij dus bellen en vragen. Je bereikt het tegenovergestelde van wat je denkt te bereiken.

[ Voor 3% gewijzigd door aawe mwan op 18-06-2021 18:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
workermaster schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:22:
[...]

Ik geef altijd direct aan dat ik geen interesse heb maar helaas gaan ze door met vragen stellen of ze beschuldigen mij er zefls van dat ik ze niet vertrouw en kinderachtig ben omdat ik geen antwoord geef. Ik vind het van mijzelf onvriendelijk om direct op te hangen.

Maar misschien moet ik gewoon eens leren om tegen bepaalde partijen minder vriendelijk te worden
Als je al gezegd hebt geen interesse te hebben zijn zij onbeleefd als ze doorpraten. Dan is het prima beleefd om de hoorn erop te gooien. Dus niet direct, maar nadat je aangegeven hebt geen interesse te hebben. Nee leren zeggen tegen dingen die je niet is niet onbeleefd, het is juist ja zeggen tegen jezelf.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:33
Dag allen,

Zojuist ben ik weer gebeld door een bedrijf met de mededeling dat ik ooit mee had gedaan met een enquete over vakanties en ik daardoor een gratis reis had gewonnen. Ik vul echter nooit enquetes in en snap dus niet waarom ze aan mijn gegevens komen.

Ik wordt wel vaker gebeld met dat soort berichten of ze willen me een nieuw energiecontract aansmeren. Het valt dan wel vaak op dat een aantal gegevens die ze hebben niet kloppen. En ik hoor vaak de raarste smoesjes waarom ze mij wel mogen bellen ondanks dat ik in het bel-me-niet register sta.

Nu merk ik alleen dat ik te vriendelijk ben en iedereen netjes te woord blijf staan en dat ik vastloop als ze mijn verzoek om mijn gegevens te verwijderen weigeren.

Dit moet ik eerst aan mijn bewindvoerder vragen.

werkt altijd, want ze mogen dan niet verdergaan met het gesprek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:19
workermaster schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:22:
[...]

Als je al opneemt, hoeft je niet onvriendelijk te worden. Als je zegt dat je geen interesse hebt, verbreek je de verbinding. Dat is niet lomp. Je bent deze mensen niets verschuldigd, je hoeft niet met ze te praten: Zij willen je iets aansmeren (en ze zijn getrained om op je gevoel en "fatsoen" in te spelen).
zie het als scam mailtjes. Daar reageer je toch ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

99ruud99 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:29:
[...]
Dit moet ik eerst aan mijn bewindvoerder vragen.
Helaas is de conclusie van andere topics over dit onderwerp dat dit nou net zo ongeveer het enige is dat je niet mag zeggen als het niet waar is.

[ Voor 3% gewijzigd door aawe mwan op 18-06-2021 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
jan390 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:30:
[...]

Als je al opneemt, hoeft je niet onvriendelijk te worden. Als je zegt dat je geen interesse hebt, verbreek je de verbinding. Dat is niet lomp. Je bent deze mensen niets verschuldigd, je hoeft niet met ze te praten: Zij willen je iets aansmeren (en ze zijn getrained om op je gevoel en "fatsoen" in te spelen).
zie het als scam mailtjes. Daar reageer je toch ook niet op.
Scam mailtjes reageer ik niet op nee. Die worden direct geblokkeerd. Al ben ik wel op zoek naar een manier om van die scams waar ze je persoonsgegevens willen hebben (zoals creditcard gegevens) een berg aan onzin data te sturen. Ik kan nog niet programmeren maar heb wel hele leuke dingen op internet gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

workermaster schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:32:
Al ben ik wel op zoek naar een manier om van die scams waar ze je persoonsgegevens willen hebben (zoals creditcard gegevens) een berg aan onzin data te sturen.
Dat is niet erg slim. De marketeer speelt een spelletje dat hij*zij leuk vindt. Als jij gaat meespelen dan verdient hij*zij daar geld aan, jou kost het tijd en het is een spel dat jij niet kunt winnen, hooguit kan je gelijkspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
aawe mwan schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:34:
[...]

Dat is niet erg slim. De marketeer speelt een spelletje dat hij*zij leuk vindt. Als jij gaat meespelen dan verdient hij*zij daar geld aan, jou kost het tijd en het is een spel dat jij niet kunt winnen, hooguit kan je gelijkspelen.
Dat volg ik even niet. Ik heb er toch alleen maar baat bij door scammers onzin te sturen? Dan kost het hun tijd en moeite om uit te vogelen welke gegevens echt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:33
aawe mwan schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:31:
[...]

Helaas is de conclusie van andere topics over dit onderwerp dat dit nou net zo ongeveer het enige is dat je niet mag zeggen als het niet waar is.
mag wel, je mag altijd zeggen dat je dat eerst wilt vragen. je mag alleen niet stellen dat je onder bewindvoering bent. Dat is iets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als men vraagt waarom er beroepen wordt op recht van verzet, gewoon zeggen dat je geen zin hebt in hun zeikerige (spam) gedrag, zoals dit gesprek / deze vraag; gewoon koekje van eigen deeg geven. Ben je weliswaar misschien wat hard naar hun, maar ook gewoon eerlijk. :) Vriendelijker kan het toch niet voor ze.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 18-06-2021 18:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Als je vriendelijk wilt blijven, dan hoef je maar 2 zinnen uit je hoofd te leren:
  • Ik maak gebruik van mijn recht op verzet;
  • Ik vind dat jij misbruik maakt van de vriendelijkheid van andere mensen.
Blijf deze twee zinnen gewoon herhalen tot ze je moeder gaan beledigen.

Bij marketeers die je op straat lastigvallen moet je het wel een beetje subtiel doen, want voordat je het weet komt er een eindbaas uit zijn nederlaag.

Als niemand wat doet, houdt het nooit op.

[ Voor 5% gewijzigd door aawe mwan op 18-06-2021 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

aawe mwan schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:41:
Bij marketeers die je op straat lastigvallen moet je het wel een beetje subtiel doen, want voordat je het weet komt er een eindbaas uit zijn nederlaag.
Dan zeg je gewoon voordat diegene bij je is 'geen interesse' tegen en loop je straal door, gemakkelijker kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Dag allen,

Als je er eenmaal in staat is het er heel moeilijk vanaf komen inderdaad. Soms is een nieuw telefoonnummer nemen de enige oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• workermaster
CyberMania schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:54:
[...]

Als je er eenmaal in staat is het er heel moeilijk vanaf komen inderdaad. Soms is een nieuw telefoonnummer nemen de enige oplossing.
Laat ik nu net een heel leuk nummer hebben waar ik absoluut niet vanaf wil en wat ik al meer dan 15 jaar heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:47
aawe mwan schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:34:
[...]

De louche marketeer zit te bellen voor een hongerloontje en krijgen bonus als ze een contract rond krijgen. Vandaar ook dat agressieve gedrag, vooral heel erg gebrand op een sale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wees zuinig op je eigen telefoonnummer, en deel het niet met iedereen.
Je kunt oa bij veel webaankopen een fantasienummer opgeven. Contact daarmee, gaat voor 99% via e-mail.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
AW_Bos schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:54:
[...]

Ik zou ook vriendelijk blijven, maar ergens moet je wel een grens trekken, Sommige telemarketeers gaan echt tot het uiterste.... :X
Hoi, leuk dat je (aan)belt. Ik heb wel even tijd voor je maar wil je vooraf vertellen dat ik geen contract aanga / niets koop van colporteurs en telemarketeers.
Wat was je naam? Die heb ik niet goed verstaan.
Het komt zelden voor dat ik moet vragen of ze mij wel goed verstaan hebben.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
Raymond P schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 19:44:
[...]

[...]

Het komt zelden voor dat ik moet vragen of ze mij wel goed verstaan hebben.
Ik heb gelukkig bijna geen verkopers aan de deur. Sinds ik hier nu ongeveer 2.5 jaar woon heb ik ongeveer 2 verkopers voor een of andere loterij, 1 verkoper voor maaltijdpakketten, 1 glazenwasser en 1 aanbieder voor zonnepanelen gehad.

Die van zonnepanelen had pech want ik had toevallig de week ervoor al panelen van de verhuurder geaccepteerd. Die worden volgende week woensdag gelegd.
Pagina: 1