Citrix Workspace window lag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 14:51
Bij 1 computer ervaar ik na inloggen via Citrix Workspace een lag in de sessie.

Dit is vooral zichtbaar bij het slepen van vensters, of een vertraging bij het klikken op een element.

Van alles geprobeerd, uiteindelijk omdat er toch verder niets op de computer stond deze opnieuw geïnstalleerd. Echter daarna nog steeds hetzelfde probleem.

Maakt ook niet uit met welk account ik inlog. Met een andere computer (bijna dezelfde specs) in hetzelfde netwerk werkt het allemaal prima.

Netwerkverbinding van die pc is stabiel, speedtest is prima, netwerkkabels nog gewisseld. Maar het probleem blijft. Inloggen via RDP op een geheel andere omgeving werkt prima, geen vertraging.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Pay peanuts get monkeys !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bios settings?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 16:06
Dutch_guy schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:42:
Bij 1 computer ervaar ik na inloggen via Citrix Workspace een lag in de sessie.

Dit is vooral zichtbaar bij het slepen van vensters, of een vertraging bij het klikken op een element.

Van alles geprobeerd, uiteindelijk omdat er toch verder niets op de computer stond deze opnieuw geïnstalleerd. Echter daarna nog steeds hetzelfde probleem.

Maakt ook niet uit met welk account ik inlog. Met een andere computer (bijna dezelfde specs) in hetzelfde netwerk werkt het allemaal prima.

Netwerkverbinding van die pc is stabiel, speedtest is prima, netwerkkabels nog gewisseld. Maar het probleem blijft. Inloggen via RDP op een geheel andere omgeving werkt prima, geen vertraging.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Welke versie van de workspace app gebruik jij?
Mijn ervaring is dat de versie uit de microsoft store dit soort gedrag laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 14:51
Verschillende versies geprobeerd, maar altijd van citrix.com gedownload.

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:35
Heb je t probleem ook als het device bekabeld verbonden is? Of is die al bekabeld zonder iets van powerline ertussen?

[ Voor 32% gewijzigd door laurens0619 op 21-06-2021 10:36 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:09

Tazzios

..

Slepen of formaat aanpassen is hier ook wat laggy meestal 5 seconden wachten voordat het resultaat zichtbaar is. Altijd al zo geweest dus ik heb er verder eigenlijk nog nooit aan gedacht of dit is op te lossen.

[ Voor 10% gewijzigd door Tazzios op 21-06-2021 11:26 ]

Pagina: 1