Upgrade GPU om VR te gebruiken (+ eventuele andere upgrades)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• meowdy
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik zoek een GPU?
Omdat de prijzen nu eindelijk een beetje aan het zakken zijn, hoop ik binnenkort een nieuwe GPU aan te schaffen. En daarbij ook een case en eventueel voeding als dat nodig is. Dit wil ik onder andere om van VR gebruik te maken, ik heb de Oculus Rift S

Wat is je budget?
Ik wil max. 700 euro uitgeven incl. nieuwe case.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt me in principe niet uit, maar heb nu Nvidia. En weet niet of andere kaarten ook compatibel met mijn huidige moederboard zijn. Ik heb de MSI Z170A KRAIT GAMING 3X (MS-7A11

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Heb nu een:

Intel Core i5-6400
Nvidia GTX 960
MSI Z170A KRAIT GAMING 3X (MS-7A11
Crucial BX200 240GB
Samsung 970 Evo NVMe PCIe M.2 500GB

[ Voor 14% gewijzigd door meowdy op 18-06-2021 13:56 ]

Alle reacties

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-01 20:45
Wat voor een voeding heb je nu?

En heb je gekeken naar de recommended specs van enkele VR spellen die je interessant vindt?

Ik speel met een RTX 2060s op 120hz met m'n Valve index. Gaat bij de meeste spellen wel goed, maar bij enkele is hij net iets te traag. Maar bij een Rift S lijkt me dat snel genoeg.

• meowdy
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10-02-2024
De voeding die ik nu heb is: Corsair VS550.

Ik wil vooral Beatsaber spelen, heb net de minimum requirements opgezocht, en op steam stond Nvidia GTX 960. Maar ik heb het geprobeerd met mijn huidige set-up en het draait echt voor geen meter. Ik kan het spel wel opstarten, maar alles is super laggy.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:10
Met mijn gtx1070 draaide beatsaber dikke prima. Dus volgens mij vergt dat niet heel veel.
Vorig jaar naar 3070 gegaan en moet zeggen dat in beatsaber zelf je er geen verschil in ziet.

• DickvanMaurik
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:42
Zelf heb ik de Oculus Rift (dus niet de Rift S) ik draai de makkelijkere games zoals beat saber max settings gewoon 90fps met mijn r5 3600 en de rx570 4gb.

Denk dat er een instelling ergens in de oculus software niet goed staat? Het probleem komt mij bekend voor, reinstall van de oculus software en de game heeft mij geholpen.