Fouten bij een @cs.com mailadres

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-H
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13-07-2023
Mijn vraag
Vanaf 17-06 kan ik met mijn e-mail programma geen mails meer ophalen van een @cs.com mail adres.
Ik heb meerder mail adressen die ik ophaal met hetzelde programma en die werken allen probleemloos.
Als ik probeer via internet met Firefox in te loggen bij AOL waar de @cs.com mail (compuServe) is ondergebracht, krijg ik ook hier een foutmelding: "Firefox is ingesteld om een proxyserver te gebruiken die verbindingen weigert". In de netwerk instellingen van Firefox wordt verwezen naar de proxy instellingen van het systeem. In de proxy instelling van het systeem Wiindows10 staat: Instelling automatisch decteren= aan, installatiesript = uit en handmatige proxy = uit. Dat lijkt mij allemaal goed maar of het nu via een e-mail programma of direct via een browser gaat ik kom niet meer bij die mail. In het systeem heb ik zelf geen enkele wijzging aangebracht.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Window10 pro, Firefox laatste versie, Windows live mail....

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mail bekijken via browser, proxy instellingen, deze zijn zover ik kan nagaan niet gewijzigd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ben-H schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:21:
... een foutmelding: "Firefox is ingesteld om een proxyserver te gebruiken die verbindingen weigert"...
Probeer je toevallig te connecten via een vpn?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Relevante software en hardware die ik gebruik
...Windows live mail....
Je weet dat dit programma sinds 2017 niet meer ondersteund wordt?

Heb je een e-mail programma getest dat wel ondersteund wordt?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-H
Ik weet dat windows live mail niet meer wordt ondersteund maar weet ook dat heel veel mensen dit nog steeds gebruiken. Ik gebruik het zelf met een speciale reden. Ik ben er ook 100% zeker van dat dit ook helemaal niets te maken heeft met het geconstateerde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:14

g0tanks

Moderator CSA
Wat heb je allemaal al uitgesloten? Werkt het in een andere browser en computer wel?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:08

nelizmastr

Goed wies kapot

En wat zei je e-mailprovider toen je er contact mee opnam?

Als je er zeker van bent dat het niet aan je browser en Windows Niet-meer-Live Mail ligt, dan is contact opnemen met je e-mailprovider de volgende stap. Zij leveren een dienst dus zullen ze ook support moeten leveren.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:43
Ben-H schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:08:
Ik weet dat windows live mail niet meer wordt ondersteund maar weet ook dat heel veel mensen dit nog steeds gebruiken. Ik gebruik het zelf met een speciale reden. Ik ben er ook 100% zeker van dat dit ook helemaal niets te maken heeft met het geconstateerde probleem.
Het kan best zijn dat bepaalde combinaties niet meer werken. Misschien hebben ze serverside bepaalde upgraden gedaan die clientside niet ondersteund wordt. Dus probeer het eens met thunderbird (bijv) om uit te sluiten dat het aan de client ligt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ben-H schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:08:
Ik ben er ook 100% zeker van dat dit ook helemaal niets te maken heeft met het geconstateerde probleem.
Want TLS 1.2 wordt ondersteund op de juiste manier?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-H
Inmiddels heb ik, na een tip, ook Thunderbird op een PC gezet en het betreffende e-mail adres geprobeerd maar ook daar kom ik niet verder. Het is dus nu zeker dat het niet locaal foutgaat. Ik heb bij AOL, waar compuserve mail is ondergebracht, ingelogt en toen bleek dat een verificatie mailadres al heel oud was en dit opnieuw gecontroleerd moest worden. Vervolgens moest nu, wat voor mij nieuw is, een telefoonnummer worden opgegeven. Ook gedaan en na controle is ook dit geaccepteerd. Dan denk je nu werk alles weer maar nee. Nog steeds hetzelfde probleem.
Vroeger geen probleem maar tegenworodig is het niet meer mogelijk persoonlijk mail contact te krijgen. Resultaat is kom dus niet meer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ben-H schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:01:
Inmiddels heb ik, na een tip, ook Thunderbird op een PC gezet en het betreffende e-mail adres geprobeerd maar ook daar kom ik niet verder. Het is dus nu zeker dat het niet locaal foutgaat.(...)
en
(...)
Als ik probeer via internet met Firefox in te loggen bij AOL waar de @cs.com mail (compuServe) is ondergebracht, krijg ik ook hier een foutmelding: "Firefox is ingesteld om een proxyserver te gebruiken die verbindingen weigert"
Probeer het eens op een andere machine. Want vooralsnog is dit allemaal lokaal.
Probeer via je telefoon (met 4G) eens de webmail te openen. En daarna via de wifi. Daarmee doe je uitsluiten of het je IP-adres is EN ook (daadwerkelijk) of het een lokaal (PC-gerelateerd) probleem is.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-H
Resultaat,
Ik heb gemerkt dat inloggen bij AOL ook browser afhankelijk is. In een van chrome afgeleide browser gaat dat fout Heb nu wel bij AOL in kunnen loggen, niet bij de mail, dat lukt nog steeds niet, maar wel een vraag kunnen stellen. Nu even afwachten wat zij zeggen. Misschien is het ook wel verstandig om helemaal niet verder te gaan met een mail adres bij een Amerikaans bedrijf. Ondanks dat wel de Europese regelgeving gehanteerd moet worden zijn Europese bedrijven toch veiliger. En daar zijn er genoeg van.
Groeten, Ben
Pagina: 1