Ethernet telefoon via Switch op thuiskantoor, werkt dat?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunbird
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-01 22:35
Ik ben overgestapt naar een andere werkgever en bezig mijn thuiskantoor daarvoor aan te passen. Deze geeft nu echter aan een ethernet telefoon op te gaan sturen zodat ik daar mee moet gaan bellen, en of ik die rechtstreeks op mijn modem wil aansluiten.

Nu loopt er 1 kabel vanaf mijn router naar de zolder (waar mijn kantoor zit) en ik was al bezig met het zoeken naar een passende switch voor de PC, printer, NAS etc. Maar nu twijfel ik, de router beneden is eigenlijk al compleet in gebruik en heeft geen extra ruimte (of ik moet daar de boel compleet gaan verbouwen), ben ik dan beter af door op mijn kantoor een router te plaatsen of gaat dit met een switch ook werken?

Beste antwoord (via Gunbird op 18-06-2021 14:08)

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:05
dit gaat met een switch ook werken

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:05
dit gaat met een switch ook werken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 13:09
Ja hoor geen probleem.
Ik had (tijdelijk) helemaal een brakke oplossing, router --> eigen router --> AP1, dan via mesh (draadloos) naar AP2, dan via mesh (draadloos) naar AP3 op zolder. Aan AP3 een switch en daaraan een telefoon.
Werkte overigens prima.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunbird
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-01 22:35
Gelukkig, kan ik dat ook van de lijst afstrepen. bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:56
Veel VoIP telefoons hebben een ingebouwd 2-poorts switchje, zodat het je geen extra poorten kost. Dus sluit je de kabel naar boven direct aan op je telefoon en daarachter weer je pc. Helaas bij oude modellen soms beperkt tot 100Mb. Maar als je toch al een switch ging kopen dan kan dat net zo goed.