devolo dlan pinkt rood

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel m
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 30-06-2021
mijn devolo dlan 500 duo en wifi hebben steeds goed gewerkt maar de connectie is verbroken en ik krijg hem net geherinstalleerd...

de dlan 500 duo die aan mijn router is gekoppeld pinkt rood,.... terwijl die vroeger groen bleef branden....

iemand die hulp kan bieden??

alvast bedankt !!
..
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclegodude
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-03 23:04
1) op devolo in meterkast knopje ingedrukt houden tot het lampje uit gaat. (ruwweg tien seconden)
2) op andere devolo ook hetzelfde doen
3) op devolo meterkast knopje 3 seconden indrukken en loslaten. als hij wit of groen gaat knipperen naar volgende stap, als hij dat niet doet, nog een keer proberen.
4) op andre devolo ook 3 seconden, als die groen wit gaat knipperen zijn ze naar elkaar aan het zoeken.
5) als het goed is stoppen ze na een aantal seconden met knipperen en zijn ze weer gekoppeld. mocht dat niet zo zijn, opnieuw bij 1 beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04 15:56
Maar begin eens met ze dichterbij elkaar te plaatsen.

Powerline is gewoon gevoelig voor netvervuiling. Stabiliteit en werking kan nogal varieeren.
Kan maar zo zijn dat er ergens nu iets stoort en dat ding over de zeik helpt. Dus testen op een korte afstand is de eerste stap.

Zeker dergelijke oude setjes die alleen gebruik maken van fase en nul zijn (nog) gevoeliger.

Een mu-mimo setje (g.hn) die ook gebruik maakt van de randaarde (AV1200 en hoger vaak) hebben meer kans van slagen, maar ook dat is geen garantie op stabiel werken. Kan jaren prima,en dan ineens niet meer.

Beste / meest betrouwbaar is gewoon een kabeltje leggen.

• G.I. Jane
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-07-2024
Beste Stoffel M, ik weet niet of jou Devolo nu weer werkt of niet?
Ik had hetzelfde probleem van de week met een Devolo dLan 500 duo die rood bleef knipperen en in geen enkel stopcontact wilde verbinden ook niet als ik hem naast de devolo bij de modem plaatste. Van alles geprobeerd maar ze zagen elkaar niet.

Ik kreeg in ene een helder idee, ik had het programma van Devolo op mijn PC staan en logte in. Daar kwam ik de betreffende adapter niet tegen. Ik heb daarna de adapter toegevoegd dmv het invullen van de security id van de betreffende adapter, deze alvast in een nabij stopcontact te steken (knippert nog steeds rood) en daarna de adapter gegevens op te slaan. De PC gaat in de Devolo app op zoek naar de adapter en toen ging het rode lampje uit. De adapter werkte weer naar behoren!