Veranderen Apple ID e-mailadres van Gmail naar iCloud

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10-2024

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Bij aankoop van een iPhone 11 heb ik mijn Gmail e-mailadres gebruikt voor AppleID en gebruikt om o.a. een Apple Music abonnement te kopen na wat liedjes uit de iTunes Store te hebben gekocht. Ik heb nu ook een iCloud e-mailadres aangemaakt omdat ik er over nadenk alles qua e-mail ook bij Apple onder te brengen. Ik heb geprobeerd om het e-mailadres van Gmail te veranderen naar die van iCloud echter geeft bij aan dat dit niet mogelijk is. Weet iemand hoe je wel je e-mailadres kunt veranderen? Het moet toch mogelijk zijn om dit te veranderen? Als ik bijvoorbeeld een eigen domeinnaam heb die ik later verkoop ofzo of er echt goede redenen zijn een gratis e-maildienst te verlaten kan het toch niet zo zijn dat je een compleet nieuw account voor AppleID moet gebruiken? Ik wil dus het liefst mijn gegevens van het ene account blijven behouden naar de nieuwe.

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bij Apple Support is er een artikel Uw Apple ID wijzigen waar precies wordt uitgelegd hoe je het e-mailadres van je Apple ID kunt wijzigen. Als je het iCloud e-mailadres recent hebt aangemaakt, kun je dat pas doen na 30 dagen. Dit staat als het goed is ook in de foutmelding die je krijgt:
...
Als u uw Apple ID niet kunt wijzigen
Als u probeert uw Apple ID te wijzigen in een @icloud.com-e-mailadres dat in de afgelopen 30 dagen is aangemaakt, wordt u gevraagd het later nog een keer te proberen.
...

[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 18-06-2021 11:44 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Daedalus schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:43:
Bij Apple Support is er een artikel Uw Apple ID wijzigen waar precies wordt uitgelegd hoe je het e-mailadres van je Apple ID kunt wijzigen. Als je het iCloud e-mailadres recent hebt aangemaakt, kun je dat pas doen na 30 dagen. Dit staat als het goed is ook in de foutmelding die je krijgt:

[...]
Ik heb bij de melding die ik krijg geen melding van dat ik het naar 30 dagen opnieuw moet proberen. Ik zal het na dertig dagen (dat is dan 10 juli) opnieuw proberen en hier posten of het gelukt is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Ik heb het vandaag opnieuw geprobeerd om het e-mailadres te veranderen. Ik heb op al mijn apparaten uitgelogd met het @gmail.com adres en op de Apple-beheerpagina ingelogd met mijn @gmail.com adres. Als ik echter mijn @iCloud.com adres toevoeg aan de lijst met contact e-mailadressen krijg ik de melding "Dit e-mailadres is niet beschikbaar. Kies een ander adres". Ik kan dus het adres niet veranderen. Ik heb ook een paar andere e-mailadressen geprobeerd, maar krijg dezelfde melding. Waar kan dit aan liggen en wat doe ik fout? Het moet toch mogelijk zijn het Gmail-adres te veranderen naar een ander adres. Stel dat Google dingen gaat doen met het e-mailadres en de service waarmee je het oneens bent, dan moet je toch weg kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Misschien nog even geduld hebben en wachten tot 10 juli?

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Backpacker schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:58:
Misschien nog even geduld hebben en wachten tot 10 juli?
Ik had vorige maand ook rond de 5de het account @iCloud aangemaakt dus ik wilde het al proberen. Ik zal even wachten tot de 10de om het dan nogmaals te proberen. Ik krijg echter geen melding van 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hoe heb je een iCloud e-mailadres aangemaakt? Was dat via Een e‑mailadres aanmaken voor iCloud Mail, of heb je per ongeluk een nieuw Apple ID aangemaakt? Anders is het wellicht een idee om contact op te nemen met Apple Support.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Daedalus schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:27:
Hoe heb je een iCloud e-mailadres aangemaakt? Was dat via Een e‑mailadres aanmaken voor iCloud Mail, of heb je per ongeluk een nieuw Apple ID aangemaakt? Anders is het wellicht een idee om contact op te nemen met Apple Support.
Ik heb gewoon een AppleID aangemaakt, de e-mails komen daarop wel binnen en ik kan ook gewoon inloggen op het @iCloud.com adres. Ik wil dus onder andere de abonnement-gegevens van de @gmail.com overzetten naar @iCloud.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ah ja, dat verklaart een hoop. De melding klopt dan inderdaad dat je voor je oude Apple ID (met @gmail.com) niet je nieuwe @iCloud emailadres kunt gebruiken, aangezien je deze al in gebruik is voor (je nieuwe) Apple ID. Je kunt geen abonnement-gegevens overzetten van de ene Apple ID naar het andere, en voor zover ik weet kun je ook geen twee Apple IDs samenvoegen. De enige manier is om de abonnementen op te zeggen, en opnieuw aan te vragen met je nieuwe Apple ID, en ook handmatig zaken als contactgegevens en kalenders over te zetten.

Je zou eventueel je nieuwe Apple ID kunnen opzeggen, maar ik heb geen idee of (en wanneer) dan je 'nieuwe' @iCloud e-mailadres weer vrijkomt om te gebruiken voor je 'oude' @gmail.com Apple ID. Zoals gezegd is het misschien beter om contact op te nemen met Apple Support, om te kijken of zij wat voor je kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Ik heb zojuist contact gehad met Apple Support. Ze zeggen inderdaad dat het 'nieuwe' @iCloud.com adres al in gebruik is als AppleID en dat je geen gegevens meer kunt overzetten van de oude @gmail.com AppleID naar deze nieuwe. De e-mailadressen werken wel gewoon. Het is dus zo dat op moment dat - in dit geval Google - dingen aan hun Gmail aanpast waardoor je weg wilt bij hun dienst dat je zit met het probleem dat aan het e-mailadres abonnementen gekoppeld zitten van Apple.

Ik heb nu weer een nieuw @iCloud e-mailadres opgegeven in het venster op moment dat ik op Mail klik in het @gmail.com AppleID account. Het is nu een alias geworden. Hopelijk dat ik nu over 30 dagen deze kan toevoegen als primair adres.

[ Voor 20% gewijzigd door Gerwin op 06-07-2021 13:07 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Ik heb vandaag de alias @iCloud.com overgezet van de @gmail.com account.

Vanaf vandaag werkt het dus zoals ik wil. Ik heb dus gewoon 30 dagen moeten wachten nadat ik bij de instellingen een @iCloud.com account heb opgegeven. Het is dus niet mogelijk een apart Apple ID te koppelen aan de oude Apple ID; je moet een e-mailadres @iCloud.com aanmaken.

:)

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-05 09:42
Gerwin schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:55:
Ik heb vandaag de alias @iCloud.com overgezet van de @gmail.com account.

Vanaf vandaag werkt het dus zoals ik wil. Ik heb dus gewoon 30 dagen moeten wachten nadat ik bij de instellingen een @iCloud.com account heb opgegeven. Het is dus niet mogelijk een apart Apple ID te koppelen aan de oude Apple ID; je moet een e-mailadres @iCloud.com aanmaken.

:)
Ik heb per ongeluk in mij iCloud account een mail alias aangemaakt
Dit is nu dus een primair e-mail naar mijn Apple account is gekoppeld aan Gmail
Ik kan dat Alias niet meer verwijderen , klopt dat ?
Ik kan hem enkel dus koppelen aan m’n Apple ID dus Gmail wijzigen naar iCloud.com?
Pagina: 1