Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbac
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-05 12:38
Goedemorgen,

Ik heb een Xbox Series S, en heb laatst een nieuwe televisie gekocht (LG 49NANO866NA). Deze tv moet ook goed zijn voor de PS5 die over een paar weken geleverd wordt (hoop ik). Wat me meteen opvalt is dat het menu van de Xbox een beetje blurry lijkt te zijn, en dat had ik niet had verwacht op een 4K televisie. Daarnaast zijn Netflix en Youtube significant minder mooi en vloeiend als ik ze afspeel via de Xbox dan wanneer ik ze afspeel via de apps op de tv zelf.

Bij het spelen van games lijkt er niet echt een probleem te zijn.

Ik heb de Xbox op meerdere verschillende instellingen geprobeerd (1440/120hz, 4k/60hz, 4k/120hz).

Iemand enig idee of er misschien instellingen op de Xbox zijn waar ik nog iets mee moet doen? Of juist instellingen op de TV? Of kan het ergens anders aan liggen?

Bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:46

FeaR

In GoT we trust

henkbac schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:35:
Daarnaast zijn Netflix en Youtube significant minder mooi en vloeiend als ik ze afspeel via de Xbox dan wanneer ik ze afspeel via de apps op de tv zelf.
Komt dat niet doordat de TV met de Xbox als bron op Game Mode staat (geen beeldverbeterende software actief) en met de ingebouwde apps op de TV wel?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
FeaR schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:09:
[...]

Komt dat niet doordat de TV met de Xbox als bron op Game Mode staat (geen beeldverbeterende software actief) en met de ingebouwde apps op de TV wel?
Schijnbaar is dat iets wat ALLM tegengaat. De tv zou moeten herkennen welke content de Xbox afspeelt en bij non-gaming 'gewoon' op de normale modus staan ipv Game. Maar dan nog zullen de instellingen voor een HDMI input mogelijk apart ingesteld moeten worden tov interne apps.

Misschien staat hier wat nuttigs in YouTube: LG NANOCELL 86 Series: BEST SETTINGS FOR GAMING AND MOVIES
Of https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/nano85/settings
En YouTube: Best Xbox Series X Settings Explained: YCC 422, 8-Bit or 10-Bit, Sta...

[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 19-06-2021 00:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkbac
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-05 12:38
@apis29 @FeaR

Jullie reacties hebben ervoor gezorgd dat ik op het juiste pad kwam en ben er nu achter wat het probleem was. Bij alles wat ik deed op de xbox werd de "instant game response" opgestart, en dit zou alleen bij games moeten gebeuren. Uiteindelijk las ik ergens dat dit komt omdat "variable refresh rate" aan stond op de console. Dat heb ik uitgezet, en nu zet hij enkel de game mode aan wanneer ik een game start.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinthart
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-06 20:24
henkbac schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:39:
@apis29 @FeaR

Jullie reacties hebben ervoor gezorgd dat ik op het juiste pad kwam en ben er nu achter wat het probleem was. Bij alles wat ik deed op de xbox werd de "instant game response" opgestart, en dit zou alleen bij games moeten gebeuren. Uiteindelijk las ik ergens dat dit komt omdat "variable refresh rate" aan stond op de console. Dat heb ik uitgezet, en nu zet hij enkel de game mode aan wanneer ik een game start.

Bedankt!
Waar heb je die instelling kunnen vinden?