Vraag over trackers (tile ed)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:59

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
@Andrasman

Hey Chris,

1
Bij Tile schrijf je
Er is geen opt-out om mee te doen aan het wereldwijde Tile-netwerk. Als je de app geïnstalleerd hebt, wordt de locatie van Tiles van anderen om je heen geregistreerd en anoniem doorgegeven. Dat is natuurlijk ook wel weer een voordeel, want zo is het netwerk in elk geval groter dan wanneer sommige mensen deelname aan het netwerk uitzetten.
Bij Airtag schrijf je
Verder kun je er in iOS niet voor kiezen om niet mee te doen aan het 'Vind mijn'-netwerk, tenzij je de 'Vind mijn'-app niet gebruikt of bluetooth of locatieservices hebt uitstaan.
Je refereer er al enigszins aan in de laatste paragraaf maar.

Als je op iOS de "Vind mijn"-app en "Tile App" géén "altijd"-toegang geeft tot locatiegegevens maar uitsluitend "eenmalig" of "bij gebruik van app"; heb je dit probleem dan niet voor 90% getackeld?

Als de Tile-app niet geopend is en hij z'n locatie niet weet, kan er wel een tracker in de buurt zijn maar vraag ik mij af of dat A) de app überhaupt via BlueTooth nog kan zoeken en B) er locatiegegevens gedeeld worden.

Dat zou voor Vind Mijn soortgelijk werken. Voor jouw eigen gebruik hoeft dat geen probleem te zijn, omdat als je zelf iets wil zoeken je wél de locatie (tijdelijk) toe kan staan.

(Tile meldt mij ook af en toe "Tile is disabled and not running. Open the Tile app to keep track of your items")

2
Verder kun je er in iOS niet voor kiezen om niet mee te doen aan het 'Vind mijn'-netwerk, tenzij je de 'Vind mijn'-app niet gebruikt of bluetooth of locatieservices hebt uitstaan.
Onder "zoek mijn iPhone" kun je de optie "Zoek mijn-netwerk" uitschakelen. Uiteraard betekent dit dat je ook je eigen telefoon niet meer kunt vinden, maar uit kan dus wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Eagle Creek op 18-06-2021 09:55 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Afbeeldingslocatie: https://m--cdn-phonearena-com.cdn.ampproject.org/ii/AW/s/m-cdn.phonearena.com/images/articles/372793-940/find-my-network-settings-disable-tracking.jpg

Kan wel gewoon opt out:

https://www.google.nl/amp...-network-airtags_id131814

[ Voor 20% gewijzigd door CyberMania op 19-06-2021 12:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrasman
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-07 10:59
Even gecheckt allemaal en het klopt. Ik heb het artikel gewijzigd, thanks!

Andrasman