@TijsZonderH, over reviews: De aanhoudende kritiek op Googles 'antitracking-initiatief' FLoC
Eigenlijk in eerste instantie al wat werd opgemerkt in deze reactie van @rikster :
rikster in 'reviews: De aanhoudende kritiek op Googles 'antitracking-initiati...
Nergens is volgens mij door Mozilla gesteld dat het een onafhankelijk onderzoek deed. Enkel dat het een eigen onderzoek heeft gedaan. En voorspelbaar? Dat getuigd ook wel van een vooringenomenheid t.o.v. Mozilla. En voorspelbaar maakt het ook nog niet een onjuiste conclusie.
Diezelfde vooringenomenheid blijkt ook uit:
Wat mij betreft mis ik in de combinatie van deze twee artikelen een journalist met een neutrale blik. Het eerste artikel deed geen poging de negatieve kant te belichten en het tweede artikel spreekt tendentieus over de reactie van een organisatie die zich kritisch opstelt t.o.v. de ontwikkelingen van Google. Dit artikel flirt wat mij betreft teveel met een opiniestuk-insteek.
Eigenlijk in eerste instantie al wat werd opgemerkt in deze reactie van @rikster :
rikster in 'reviews: De aanhoudende kritiek op Googles 'antitracking-initiati...
Dit is, wat mij betreft, een erg negatieve en tendentieuze manier van schrijven:Mozilla doet zogenaamd onafhankelijk onderzoek met voorspelbare conclusies
Nergens is volgens mij door Mozilla gesteld dat het een onafhankelijk onderzoek deed. Enkel dat het een eigen onderzoek heeft gedaan. En voorspelbaar? Dat getuigd ook wel van een vooringenomenheid t.o.v. Mozilla. En voorspelbaar maakt het ook nog niet een onjuiste conclusie.
Diezelfde vooringenomenheid blijkt ook uit:
En over de eerste zin in het artikel:en Mozilla... Tsja, dat spreekt voor zich.
Ja, heel erg ja. Dus waarom mistte die sceptische blik in het vorige artikel?Als Google over nieuwe maatregelen begint die de privacy van gebruikers beter zouden beschermen, dan mag je best sceptisch zijn.
Correctie toegepast. Je had voorheen al geen zeggenschap en je hebt nu evenveel zeggenschap. Het ene systeem waar je niet voor gekozen hebt wordt vervangen door een ander systeem waar je niet voor kiest.Die groep mag dan wel in de minderheid zijn, ze hebben met FLoC in ieder geval geen zeggenschap meer over hun voorkeuren
Wat mij betreft mis ik in de combinatie van deze twee artikelen een journalist met een neutrale blik. Het eerste artikel deed geen poging de negatieve kant te belichten en het tweede artikel spreekt tendentieus over de reactie van een organisatie die zich kritisch opstelt t.o.v. de ontwikkelingen van Google. Dit artikel flirt wat mij betreft teveel met een opiniestuk-insteek.
[ Voor 12% gewijzigd door vanaalten op 18-06-2021 08:18 ]