Kabelgoot voor buiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2104
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik zoek een kabelgoot voor buiten. Wil hem langs de schutting laten lopen naar de schuur. Er moet minimaal een YMVK + een paar dunnere kabels door kunnen. Voorkeur gaat uit naar metaal, maar moet niet roesten. Ook nog enigsinds betaalbaar, 30,- per meter is geen optie. Moet een afneembaar deksel hebben, maar hoeft niet dicht te zijn.

Ik heb mij suf zitten zoeken naar kabelgoten voor buiten, maar ik kan niets vinden. Ik kan mij niet voorstellen dat zoiets niet bestaat.

Iemand hier een suggestie, of ervaring met iets dergelijks ?

Schopje naar WVB

[ Voor 2% gewijzigd door Septillion op 18-06-2021 09:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 20:43

job

Bedoel je van die profielen die je ook vaak aan gevels gemonteerd ziet? Die waar dan de coax/glasvezel door heen is geleid naar een hoger gelegen huis? Dat zijn omegaprofielen.

Voor de tuin zou ik echter eerder denken aan een pvc grondbuis, maar je zal waarschijnlijk een goede reden hebben om de kabels boven de grond te willen hebbne.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 17-06-2021 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2104
Ik heb inderdaad geen zin om tegels te gaan verwijderen. Tevens staat er het een en ander aan beplanting. Dus heel bewust langs de schutting. Omega profiel had ik gezien. Ik zou het liefst iets hebben met een afneembaar deksel, kan ik ook nog makkelijk aftakkingen maken voor tuin verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:49

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Kabelgoten zijn meestal niet specifiek voor buiten. Dus op welke zoektermen heb je gezocht? Ik denk dat je al snel uitkomt bij industriële kabelgoten. Zo heeft Schneider bijvoorbeeld de Stago KG281 gelakte goot in RAL6016.

Deze is voor deels buiten, zoals parkeergarages. Dat staat tenminste in de omschrijving.
Maar of dit in jouw prijsklasse valt?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2104
Ik had gezocht op kabelgoot en kabel koker. De KG281 had ik niet gezien, net even vlug gekeken. Deze lijkt qua prijs nog wel acceptabel. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:49

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het helpt als je wat merken kent en binnen die merken kunt zoeken.

Zo heb je Stago (tegenwoordig onderdeel van Schneider), Obo Bettermann, Van Geel (tegenwoordig onderdeel van Legrand), Niedax.
Volgens mij heb ik de grotere dan wel gehad. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronenmon
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-05 21:06
zoek 's op airco kabelgoot? bedoeld voor buiten en ruim genoeg voor YMVK kabel plus de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05 11:36
Ik gebruik Hager tehalit.

Ps let op als je kunstoffen gebruikt dat deze bestendig is voor buiten. Dus uv-bestendig anders wordt het snel broos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:07
Er is een reden waarom Rijkswaterstaat bij niet ingegraven kabels (bijvoorbeeld voor verlichting onder viaducten) rvs kokertjes vraagt: duurzaam roest niet en wordt niet bros ik zou daar eens naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:06
RWS zet het voor 40-60 jaar neer, ik betwijfel of dat ook geldt voor de TS.

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05 11:36
En RWS heeft ook hufterproof nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55
DrivinUCrazy schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:18:
Het helpt als je wat merken kent en binnen die merken kunt zoeken.

Zo heb je Stago (tegenwoordig onderdeel van Schneider), Obo Bettermann, Van Geel (tegenwoordig onderdeel van Legrand), Niedax.
Volgens mij heb ik de grotere dan wel gehad. :)
Allemaal prima merken. Dit gebruiken we in de industrie.
Let wel op dat je voor buiten de thermisch verzinkte versie neemt. Galvanisch of bandverzinkt is voor binnen.
En als je er een hebt gezaagd, even met wat zinkspray op de zaagsnede spuiten.

[ Voor 3% gewijzigd door RocketKoen op 18-06-2021 21:14 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:16
Is het een verplichting om een buitenkabel in een metalen koker langs een schutting te laten lopen?

Zo niet, is dit misschien een optie? Een beetje handig iemand kan daar alle kanten mee uit.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
40mm pvc buis even opschuren en in de juiste camouflage kleur verven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:50
^^ wat @Wolly zegt: is goedkoop, zijn doppen voor, waterdicht, zoveel aftakkingen als je wilt, makkelijk te verwerken, roest niet en betrekkelijk hufterproof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
leonbong schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:08:
En RWS heeft ook hufterproof nodig.
Molest bestendig specificeren we dan :*)

Maar moet het per se waterdicht, of is camoufleren genoeg? Ik zou dan ook voor een pvc buis, of een houten goot gaan. Eventueel op afschot, of op strategische plekken wat openingen aan de onderkant. Dan kan water altijd eruit lopen.

[ Voor 38% gewijzigd door Phony op 19-06-2021 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel2104
Het was nog niet in mij opgekomen, maar ik vind een 32mm PVC buis, met beugels aan de achterkant waar deze in klikt, best een leuke optie.
Voor de tuin verlichting T stukje met opening omlaag.
Pagina: 1