Kan mijn pc een upgrade aan?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhostPants
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 24-06-2021
Hallo allemaal,

Ik heb een gaming pc voor iets meer dan 2 jaar. Ik ben er heel blij mee en kan alle nieuwe spellen spelen met redelijke fps en settings. Ik vraag me af of mijn pc een betere GPU aan kan. De rede dat ik een betere GPU wil is omdat ik iets betere performance zou willen. Ik ben nog best wel nieuw in de pc wereld en heb altijd op console gespeeld. Ik weet ook niet of het wel mogelijk is met mijn moederboard en CPU omdat die volgends mij best wel veroudert zijn.

Mijn vraag is dus: Is het mogelijk dat mijn PC een betere GPU aankan voor een upgrade of moet ik een hele nieuwe systeem aanschaffen?

Mijn PC Specs zijn:

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Six-Core Processor 3.40 GHz

GPU: NVIDIA GeForce GTX 1070

Motherboard: Asus PRIME A320M-K

RAM geheugen: 16GB

Case: Sharkoon TG4, ATX, RGB

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt!

Beste antwoord (via GhostPants op 17-06-2021 20:45)

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:34
Ik zou niet zo snel een 2600 met 16gb ram verouderd noemen voor gaming. Die kan nog prima een paar jaar mee voordat je zware bottlenecks krijgt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 00:45
Het kan zeker, maar het is nu niet zo'n leuke markt om een videokaart te kopen. Controleer de capaciteit van je voeding en de fysieke afmetingen van de kaart voordat je besluit een upgrade te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhostPants
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 24-06-2021
Goed om te weten. Ik wacht er inderdaad nog mee vanwegen de belachelijke prijzen die je op dit moment moet betalen. Bedankt voor de reactie!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:34
Ik zou niet zo snel een 2600 met 16gb ram verouderd noemen voor gaming. Die kan nog prima een paar jaar mee voordat je zware bottlenecks krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:35
Welk merk en type RAM is het exact en op welke snelheid loopt het? Zie vaak genoeg dat er 3200 in zit dat maar op de native 2133 draait. Daar is nog winst te behalen.

Wat is het merk en type van de voeding?