Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-10 13:50

Fordox

00101010

Topicstarter
Mijn vraag

Mijn Phillips The One serie televisie heeft een heel flauw ding, en dat is dat de volumeknoppen op de afstandsbediening alleen werken voor de interne speakers of aangesloten HDMI audio systeem.

Nu heb ik een stereoset speakers met alleen een 3,5mm aansluiting. Die mag ik blijkbaar niet regelen met de volume knoppen op de afstandsbediening, omdat die poort wordt gezien als een headphones poort, die weer apart wordt geregeld in de settings.
Afijn, de tv heeft ook een optische aansluiting, dus ik probeerde het met een FiiO Taishian die van digitaal optisch naar analoog stereo converteerd. Helaas reageert de volume knop hier ook niet op.
Het probleem is nu dat ik de tv settings in moet gaan voor de headphones volume wanneer mn tv te hard of te zacht staat, ipv dat ik lekker makkelijk de afstandsbediening kan pakken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
* Stereoset versterker met 3,5mm kabel
* Phillips The One pus8500 serie
* Android TV
* FiiO Taishian met toslink
* Button mapper (android)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
* Button remapper, maar die kan ik niet wijzen naar de headphone volume setting van mijn phillips tv
* Toslink, werkt helaas ook niet
* Heel veel mensen die online klagen over deze 'feature'

Moet ik nu heel flauw een HDMI homecinema set kopen om dit werkbaar te krijgen of zijn er nog andere apps of instellingen die ik over het hoofd zie?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Fordox schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:50:
Mijn vraag

Mijn Phillips The One serie televisie heeft een heel flauw ding, en dat is dat de volumeknoppen op de afstandsbediening alleen werken voor de interne speakers of aangesloten HDMI audio systeem.

Nu heb ik een stereoset speakers met alleen een 3,5mm aansluiting. Die mag ik blijkbaar niet regelen met de volume knoppen op de afstandsbediening, omdat die poort wordt gezien als een headphones poort, die weer apart wordt geregeld in de settings.
Afijn, de tv heeft ook een optische aansluiting, dus ik probeerde het met een FiiO Taishian die van digitaal optisch naar analoog stereo converteerd. Helaas reageert de volume knop hier ook niet op.
Het probleem is nu dat ik de tv settings in moet gaan voor de headphones volume wanneer mn tv te hard of te zacht staat, ipv dat ik lekker makkelijk de afstandsbediening kan pakken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
* Stereoset versterker met 3,5mm kabel
* Phillips The One pus8500 serie
* Android TV
* FiiO Taishian met toslink
* Button mapper (android)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
* Button remapper, maar die kan ik niet wijzen naar de headphone volume setting van mijn phillips tv
* Toslink, werkt helaas ook niet
* Heel veel mensen die online klagen over deze 'feature'

Moet ik nu heel flauw een HDMI homecinema set kopen om dit werkbaar te krijgen of zijn er nog andere apps of instellingen die ik over het hoofd zie?
Volgens mij vrij normaal dat als je voor een line-out kiest dat je dan het volume extern moet regelen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basb87
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-10 15:24
Hoi Fordox,

Ik heb hetzelfde probleem (Philips 32PFS6402 - Ambilight) en ik stond op het punt om ook zo'n converter te kopen.

Die button mapper had ik ook al geprobeerd. Die app werkt op zich redelijk. (Ik had die al eens eerder gebruikt om Prime Video te openen als ik op de Netflix knop druk, maar verder mis is wel wat te koppelen acties, zoals dus het koppelen van de volumeknoppen aan de het headphone volume.)

Het headphone volume is wel gewoon te vinden in het snelle instellingenmenu (via het tandwiel icoontje op de afstandsbediening). Kost alleen iets meer tijd en je krijgt dus op je tv rechts een snelmenu, waardoor hetgeen je kijkt dus deels wordt overlapt door dat instellingenmenu.

Zelf zie ik het een beetje als een spelletje om dit 'probleem' te fixen tegen zo weinig mogelijk kosten.

Daarom ook mijn vraag: wat heb je uiteindelijk gedaan? HDMI set gekocht? Of was het toch nog gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:26
Als mogelijke optie: er bestaan HDMI ARC -> 3,5 mm adapters, maar dan moet je wel vooraf zeker weten dat je HDMI ARC signaal wel wordt aangepast door je AB.
Wel exotisch spul, dus bereid je boor op schimmige websites en milde irritaties. En let erop dat een gewone HDMI->analoog gedoe adapter niet zal werken, omdat het TV geluid in het ARC signaal zit.

[ Voor 19% gewijzigd door onkl op 02-04-2022 09:53 ]