Muis stottert op desktop, kan geen Apex spelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkh
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-10 18:30
Mijn vraag

Mijn beeld/muis stottert, na het opstarten maar ook als ik mijn muis heel snel heen en weer beweeg. Ook als ik Windows start in safe mode blijft de muis hangen. De problemen zijn volgens mij ontstaan toen ik de laatste updates doorvoerde van Windows versie 20H2.

Voor dat ik doorhad dat het waarschijnlijk aan Windows lag, heb ik ook een Bios update doorgevoerd, dit heeft de situatie eigenlijk alleen maar verergerd want ik kan nu ook geen Apex Legends meer spelen. Als ik probeer om in een match te komen heb ik 1000ms ping en krijg ik alleen maar cannot connect to server (code:net) foutmeldingen. werkelijk geen idee hoe een bios update hiertoe heeft kunnen leiden.

Footage hier als ik een match probeer te joinen:

[YouTube: https://youtu.be/CJ95o7NqBvA]

Relevante software en hardware die ik gebruik

CPU - Intel i5 10400F- Be quiet pure rock 2 koeler
GPU - AMD 6700 XT
Mobo - MSI A - Pro z490
Ram - G.Skill RipJaws 2 x 8GB Dual Channel Memory 3200mhz
PSU - Corsair TX650M V2
Case - Metallic Gear Neo Air
Monitor - aoc 144hz 24g2u

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

1. Bios update naar de meest recente versie: 7C75v29 Release Date 2021-04-22
2. DDU in safe mode reset van de GPU drivers. ( versie 21.4.1, 21.5.2 en 21.3.2 geprobeerd geen
verbetering)
3. Intel Chipset Drivers Version 10.1.18634.8254 - 2021-05-19 geïnstalleerd
4. DISM & SFC scan gedaan & Memory diagnostic gedaan, bij de sfc scan heeft ie wel wat gerepareerd
maar mijn problemen zijn er nog steeds.
5. Windows update naar 21H1 gedaan

Ik zou werkelijk niet weten wat ik nog kan proberen, behalve Windows opnieuw installeren of teruggaan naar een oude Bios versie.

Bij Optional Updates heb ik deze twee nog staan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cPdI3M5-YiyTGmnpUEh5-xvxO7E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VwudMvg2NnidyUy3NDEHtdLy.png?f=fotoalbum_large

NH, rijtjeshuis bouwjaar 1952, enkele Quatt, Tado V3+, droogbouw vloerverwarming, HR++ glas, spouwisolatie, kruipruimte isolatie, dak isolatie 2.5rd, 12x zonnepanelen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkh

NH, rijtjeshuis bouwjaar 1952, enkele Quatt, Tado V3+, droogbouw vloerverwarming, HR++ glas, spouwisolatie, kruipruimte isolatie, dak isolatie 2.5rd, 12x zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Latency mon en/of dpc checker eens downloaden en je krijgt denk ik wat meer info te zien waar de hoge latency vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:04
16 jaar oud. Daar kan van alles mee aan de hand zijn. Zou eens uitkijken naar een nieuwe muis met hogere dpi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 03:33
Uszka schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:26:
[...]

16 jaar oud. Daar kan van alles mee aan de hand zijn. Zou eens uitkijken naar een nieuwe muis met hogere dpi.
Ik gebruik al mijn muizen software matig op 400 of 800 dpi. Dat heeft niks met beeld haperingen te maken.

Misschien juist je windows een versie terug zetten? Natuurlijk geen blijvende oplossing. Maar vanuit daar even verder onderzoeken.

[ Voor 16% gewijzigd door legendareN op 17-06-2021 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 00:52
Met een andere muis noh steeds de zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:10
Zou eerst uitsluiten of het niet de muis is. Aangezien hij al op leeftijd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 18:17
Een ping van 1000ms komt vast niet door je muis. Klinkt meer alsof je systeem heel druk is met iets...

Zou even in de taskmanager kijken wat je cpu belasting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl666
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:12
Daar is een nieuwe versie van, mocht het de muis zijn, ik heb 'm zelf ook, al doet de oude mx518 het ook nog prima op de secundaire pc.

https://tweakers.net/pric...mx518-2019/specificaties/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkh
bierschuit schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:46:
Latency mon en/of dpc checker eens downloaden en je krijgt denk ik wat meer info te zien waar de hoge latency vandaan komen.
Als ik het programma laat draaien, is dit de conclusie:
Your system appears to be having trouble handling real-time audio and other tasks. You are likely to experience buffer underruns appearing as drop outs, clicks or pops. One or more DPC routines that belong to a driver running in your system appear to be executing for too long. One problem may be related to power management, disable CPU throttling settings in Control Panel and BIOS setup. Check for BIOS updates.
LatencyMon has been analyzing your system for 0:03:00 (h:mm:ss) on all processors.

NOTE: some processes were hit by hard pagefaults. If these were programs producing audio, they are likely to interrupt the audio stream resulting in dropouts, clicks and pops. Check the Processes tab to see which programs were hit.

Process with highest pagefault count: tiworker.exe

Total number of hard pagefaults 18
Hard pagefault count of hardest hit process: 9
Number of processes hit: 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkh
Ik heb zojuist nog eens Apex opgestart met Rivatuner aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5rmm7Y4Kn1aHKdmlioBKL5l9cUU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/15OYl159KG5qimavA177PQCy.png?f=fotoalbum_large

Echt bizar wat er allemaal gaande is 8)7 Mijn Nickname in Apex is wel passend bij mijn problemen die ik nu ondervind hahaha

[ Voor 8% gewijzigd door rinkh op 18-06-2021 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Niet online
Google eens naar disabling hpet (high precision event timer) on die uit te zetten in win10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkh
Wat zou de beste manier zijn om windows opnieuw te installeren, via update & security > recovery > reset this pc? Ik heb met de media creation tool al een usb installatie gemaakt. Ik in het weekend Windows opnieuw installeren en denk dat ik maar weer terug ga naar een oudere versie van de bios of anders een cmos reset

[ Voor 28% gewijzigd door rinkh op 18-06-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Nu online
rinkh schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:49:
Wat zou de beste manier zijn om windows opnieuw te installeren, via update & security > recovery > reset this pc? Ik heb met de media creation tool al een usb installatie gemaakt.
Met je gemaakte USB disk opnieuw installeren.

De ingebouwde reset werkt voor geen meter in mijn ervaring tot nu toe.

Je kan dan over je huidige Windows installatie heen installeren zodat andere apps en instellingen behouden blijven.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkh
Wylana schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:52:
[...]

Met je gemaakte USB disk opnieuw installeren.

De ingebouwde reset werkt voor geen meter in mijn ervaring tot nu toe.

Je kan dan over je huidige Windows installatie heen installeren zodat andere apps en instellingen behouden blijven.
Oké, dat betekend dus via Bios de USB als bootdrive kiezen en de installatie starten of is er een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Nu online
rinkh schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:01:
[...]

Oké, dat betekend dus via Bios de USB als bootdrive kiezen en de installatie starten of is er een andere manier?
Exact.

Al hebben sommige moederbordfabrikanten een sneltoets bij het opstarten. Meestal is het de F9 toetst die je moet indrukken bij het BIOS opstart scherm.

Dan kan je de boot device kiezen, kies dan je USB stick en als het goed is moet de Windows installatie dan starten vanaf de USB.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

Zullen we niet eerst eens beginnen bij wat er eerder gevraagd is en de Windows troubleshooting stappen proberen?

Wat zijn je cpu / gpu utilization en wat zijn je temperaturen?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bierschuit
  • Niet online
rinkh schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:49:
Wat zou de beste manier zijn om windows opnieuw te installeren, via update & security > recovery > reset this pc? Ik heb met de media creation tool al een usb installatie gemaakt. Ik in het weekend Windows opnieuw installeren en denk dat ik maar weer terug ga naar een oudere versie van de bios of anders een cmos reset
Heb je HPET nu al uitgeschakeld of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkh
Sorry, ik kwam gisteren op het punt dat ik zoveel had disabled/enabled, install/uninstall dat het mij toch echt beter leek om maar met een fresh start te beginnen. Heb de bios teruggezet naar een oudere versie en Windows 10 is nu opnieuw geïnstalleerd. So far werkt alles weer naar toebehoren, Origin is nog bezig met Apex downloaden dus nog even geduld of dat ook allemaal weer werkt naar toebehoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Echt een fijne muis, kan nog prima 10 jaar mee joh, die moet het gewoon gaan/blijven doen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkh
Apex werkt gelukkig ook weer! Toch bedankt voor het meedenken iedereen!

Pagina: 1