Ik heb een Thrustmaster T500 RS racestuur met pedalen. Een aantal maanden terug begon het gaspedaal te sputteren (geen constante waarden bij het helemaal indrukken van het pedaal). Ik heb geen garantie meer (5 jaar geleden gekocht), dus ik heb het pedalenblok maar opengeschroefd. Ik zag dat elk pedaal is verbonden met een potentiometer.
Hetzelfde probleem heb ik gevonden op Reddit: T3PA brake pedal fluttering. Bad potentiometer?
Daar wordt aangeraden om de potmeter te vervangen door een nieuwe. Ik kan wel solderen, maar van potmeters weet ik niet zoveel. Ik heb al even gekeken op conrad.nl, maar ik zie door de bomen het bos niet meer... Door welke kan ik deze vervangen?

Dit is een foto van de potmeter.
Op de 2 buitenste contacten meet ik 8,34 kOhm.
Hetzelfde probleem heb ik gevonden op Reddit: T3PA brake pedal fluttering. Bad potentiometer?
Daar wordt aangeraden om de potmeter te vervangen door een nieuwe. Ik kan wel solderen, maar van potmeters weet ik niet zoveel. Ik heb al even gekeken op conrad.nl, maar ik zie door de bomen het bos niet meer... Door welke kan ik deze vervangen?

Dit is een foto van de potmeter.
Op de 2 buitenste contacten meet ik 8,34 kOhm.
[ Voor 0% gewijzigd door josjojo op 17-06-2021 15:07 . Reden: weerstand aangepast ]