Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjojo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-01 15:51
Ik heb een Thrustmaster T500 RS racestuur met pedalen. Een aantal maanden terug begon het gaspedaal te sputteren (geen constante waarden bij het helemaal indrukken van het pedaal). Ik heb geen garantie meer (5 jaar geleden gekocht), dus ik heb het pedalenblok maar opengeschroefd. Ik zag dat elk pedaal is verbonden met een potentiometer.

Hetzelfde probleem heb ik gevonden op Reddit: T3PA brake pedal fluttering. Bad potentiometer?
Daar wordt aangeraden om de potmeter te vervangen door een nieuwe. Ik kan wel solderen, maar van potmeters weet ik niet zoveel. Ik heb al even gekeken op conrad.nl, maar ik zie door de bomen het bos niet meer... Door welke kan ik deze vervangen?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xLHgFXM/20210617-135656.jpg
Dit is een foto van de potmeter.

Op de 2 buitenste contacten meet ik 8,34 kOhm.

[ Voor 0% gewijzigd door josjojo op 17-06-2021 15:07 . Reden: weerstand aangepast ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:16
Zo te zien is het een B25K60 potmetertje, wat inderdaad dezelfde zijn als in de pedalen van Thrustmaster voor oa. de T150. Je kan daar dus ook een spare part van pakken als je die wel kan vinden.

Voor zover ik even snel kon achterhalen zou je een potmeter moeten hebben van 25k met een rotatie van 60 graden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiesta1958
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-06 22:35
Of je neemt contact op met Thrustmaster. Je kunt bij hun reserveonderdelen kopen.
Dat heb ik ook gedaan, toen de veer van mijn gaspedaal kapot ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjojo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-01 15:51
Goede tips!

Ik krijg steeds een foutmelding bij het aanmaken van een Thrustmaster support account (op verschillende apparaten). Dat is dus nog niet gelukt. [Is nu gelukt!]

[ Voor 5% gewijzigd door josjojo op 18-06-2021 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:48

DaWaN

'r you wicked ??

kroegtijger schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:57:
Zo te zien is het een B25K60 potmetertje, wat inderdaad dezelfde zijn als in de pedalen van Thrustmaster voor oa. de T150. Je kan daar dus ook een spare part van pakken als je die wel kan vinden.

Voor zover ik even snel kon achterhalen zou je een potmeter moeten hebben van 25k met een rotatie van 60 graden.
Ik heb wel eens gezocht naar 60 graden potmeters, maar die zijn lastig te vinden.

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn T500RS, je kunt de potmeters kopen bij de Thrustmaster outlet store, die kun je benaderen via de support :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading