Ik ben op zoek naar een check voor een nieuwe medewerker op ons kantoor of de componenten juist met elkaar kunnen draaien.
Heb aan het begin van het jaar een Desktop samengesteld voor thuis gebruik en deze voldoet aan mijn verwachtingen voor het gebruik daarvan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat voornamelijk gebruikt worden voor bouwkundige 3D modellen te maken met Revit 2021 en Autocad werkzaamheden. Voor de rest standaard kantoorprogramma's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de €1500/2000. Ik heb dus nog een flinke marge in het samenstellen van het totale pakket.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alles dient nieuw aangeschaft te worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onder voor samengestelde desktop.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de processor heb ik me wel laten adviseren dat de Intel I5-10600K/I5-11600K qua budget en eigenschappen goed zijn voor het programma wat ik draai. Videokaart van minimaal 4GB. Ik heb me laten vertellen dat Quadro kaarten volgens de specificaties van het programma niet veel meer doen als de GeForce gaming kaarten. RAM geheugen van 32GB is een vereiste en een SSD van 500GB is voldoende en overige componenten maakt me niet veel uit.
De videokaarten zijn op dit moment nogal hoog in de prijzen, ik heb me laten vertellen dat dit nog wel even gaat aanhouden.
Vereiste zijn minimaal 2 stuks 27-inch monitoren. Prijs/kwaliteit moet gewoon goed zijn. Door vaste leveranciers wordt de HP EliteDisplay E273q aangeschreven alleen zal je dit gaan merken. Vind hiervan de prijs nogal aan de hoge kant om hiervoor 2 schermen te kopen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben niet op zoek naar een gaming kast dus heb geen eisen hoe de kast eruit komt te zien. Goed = goed. Wel wil ik eventueel vermeld in de toekomst de videokaart inwisselen zodat ik wel rekening wil houden met de moederbord/voeding en ???. Geluid zal fijn zijn dat dit geen bromtol is, hoe minder hoe beter.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag een laatste advies of de samengestelde desktop en monitoren goed zijn om de programma's soepel werkend te draaien. Geen geavanceerde build maar een desktop welke een aantal jaren vooruit kan.
Heb aan het begin van het jaar een Desktop samengesteld voor thuis gebruik en deze voldoet aan mijn verwachtingen voor het gebruik daarvan.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-10600K Boxed | € 219,65 | € 219,65 |
1 | Moederborden | ASRock B460M Pro4 | € 86,- | € 86,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC Low Profile 4G | € 249,- | € 249,- |
1 | Behuizingen | Antec VSK4000B-U3/U2 | € 35,96 | € 35,96 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212X | € 36,53 | € 36,53 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2A2666C16 | € 177,20 | € 177,20 |
1 | Voedingen | MSI MPG A650GF | € 85,05 | € 85,05 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 54,79 | € 54,79 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 944,18 |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat voornamelijk gebruikt worden voor bouwkundige 3D modellen te maken met Revit 2021 en Autocad werkzaamheden. Voor de rest standaard kantoorprogramma's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de €1500/2000. Ik heb dus nog een flinke marge in het samenstellen van het totale pakket.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alles dient nieuw aangeschaft te worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onder voor samengestelde desktop.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de processor heb ik me wel laten adviseren dat de Intel I5-10600K/I5-11600K qua budget en eigenschappen goed zijn voor het programma wat ik draai. Videokaart van minimaal 4GB. Ik heb me laten vertellen dat Quadro kaarten volgens de specificaties van het programma niet veel meer doen als de GeForce gaming kaarten. RAM geheugen van 32GB is een vereiste en een SSD van 500GB is voldoende en overige componenten maakt me niet veel uit.
De videokaarten zijn op dit moment nogal hoog in de prijzen, ik heb me laten vertellen dat dit nog wel even gaat aanhouden.
Vereiste zijn minimaal 2 stuks 27-inch monitoren. Prijs/kwaliteit moet gewoon goed zijn. Door vaste leveranciers wordt de HP EliteDisplay E273q aangeschreven alleen zal je dit gaan merken. Vind hiervan de prijs nogal aan de hoge kant om hiervoor 2 schermen te kopen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben niet op zoek naar een gaming kast dus heb geen eisen hoe de kast eruit komt te zien. Goed = goed. Wel wil ik eventueel vermeld in de toekomst de videokaart inwisselen zodat ik wel rekening wil houden met de moederbord/voeding en ???. Geluid zal fijn zijn dat dit geen bromtol is, hoe minder hoe beter.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag een laatste advies of de samengestelde desktop en monitoren goed zijn om de programma's soepel werkend te draaien. Geen geavanceerde build maar een desktop welke een aantal jaren vooruit kan.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-11600K Boxed | € 254,10 | € 254,10 |
1 | Moederborden | ASRock B460M Pro4 | € 86,- | € 86,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC Low Profile 4G | € 249,- | € 249,- |
1 | Behuizingen | Antec VSK4000B-U3/U2 | € 35,96 | € 35,96 |
1 | Monitoren | HP 27f (2XN62AA, FHD) Zilver, Zwart | € 149,- | € 149,- |
1 | Monitoren | Samsung S27R350 Zilver, Zwart | € 159,- | € 159,- |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 134,95 | € 134,95 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212X | € 36,53 | € 36,53 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 165,- | € 165,- |
1 | Voedingen | MSI MPG A650GF | € 85,05 | € 85,05 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 54,79 | € 54,79 |
Totaal | € 1.409,38 |